Obnovitelné zdroje energie

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 550
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od bacil » 15 lis 2017, 00:13

Ano, zvyšuje, ale není korektní o tom mluvit. Zatím v těch malých měřítkách to nemá ani smysl. Ale nějakému ekoteroristovi tím můžete docela dobře zamotat šišku.

jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 332
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od jura-p » 15 lis 2017, 17:39

Ono je to ještě složitější. Na účinnost potřebujete energetický spád. Na poušti rozžhavené černé panely nebudou až tak produktivní, jak by se zdálo z množství dopadající sluneční energie. Na plné využití byste potřebovali ty panely zezadu něčím chladit. A tím samozřejmě ohřívat planetu. A zvyšovat tím náklady.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1288
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 14 led 2018, 00:17

V Šen-čenu jezdí 16 000 elektrobusů
https://21stoleti.cz/2018/01/03/v-sen-c ... ektrobusu/

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 550
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od bacil » 14 led 2018, 02:11

V Brně taky jezdí hromada autobusů na elektriku už půl století, říká se tomu trolejbus.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 2907
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od Alchymista » 14 led 2018, 19:11

lenže tie čínske elektrobusy nepotrebujú natiahnuť troleje - čož je drobná výhoda

gotha
Redaktor
Příspěvky: 17
Registrován: 11 srp 2017, 14:36

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od gotha » 14 led 2018, 19:18

Alchymista píše:
14 led 2018, 19:11
lenže tie čínske elektrobusy nepotrebujú natiahnuť troleje - čož je drobná výhoda
ale je to aj nevýhoda, dlhé cykly nabíjaní. (vždy jazdí len polovica autobusov, druhú polovicu nabíjajú), veľký odpad, baterie to je bordel a životnosť batérií tiež predražuje tú prepravu.
Ako písal týpek pred tebou - v Šalingrade majú trolejbusy a to je ekologickejšie.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od syos » 14 led 2018, 19:39

Technologie autobusu: BYD K9 (od 2010 - do současnosti)
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_K9

Dojezd 250 km v městkých podmínkách, cena za jednotku S$395,000 - S$592,600 /klesá, nabíjení normální - 6h do plna, zrychlené 3h do plna, sedadla 31+1 míst. Montáže ve městěch
Changsha, Hunan, China,
Lancaster, California,
United States,
Dalian, Liaoning, China.

V evropě se s nima můžete projet nejblíže ve Varšavě/Bonnu. Varšava nepotvrzuje krátký nabíjecí čas, uvádí minimum pět hodin.
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 2907
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od Alchymista » 14 led 2018, 20:05

gotha píše:
14 led 2018, 19:18
Alchymista píše:
14 led 2018, 19:11
lenže tie čínske elektrobusy nepotrebujú natiahnuť troleje - čož je drobná výhoda
ale je to aj nevýhoda, dlhé cykly nabíjaní. (vždy jazdí len polovica autobusov, druhú polovicu nabíjajú), veľký odpad, baterie to je bordel a životnosť batérií tiež predražuje tú prepravu.
Ako písal týpek pred tebou - v Šalingrade majú trolejbusy a to je ekologickejšie.
je - pokiaľ stíhaš budovať trolejové vedenia a nevadí ti "reťazenie" trojebusov, ktoré sa na spoločnom úseku trasy liniek nemôžu predbiehať či obchádzať, takže nevytvoríš "expresnú diaľkovú linku" A-B, ale môžeš mať len pomalé linky, ktoré stoja pri každom pätníku - viem, že sa to dá obísť, ale je to zložitejšie a drahšie.

Skôr ma prekvapuje, že neriešia systémy nabíjacíc staníc a výmeny akumulátorov.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1288
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od kenavf » 14 led 2018, 20:09

Alchymista píše:
14 led 2018, 20:05
..
Skôr ma prekvapuje, že neriešia systémy nabíjacíc staníc a výmeny akumulátorov.
:palec:

Juraj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1222
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od Juraj » 14 led 2018, 20:26

Alchymista píše:
14 led 2018, 20:05
gotha píše:
14 led 2018, 19:18
Alchymista píše:
14 led 2018, 19:11
lenže tie čínske elektrobusy nepotrebujú natiahnuť troleje - čož je drobná výhoda
ale je to aj nevýhoda, dlhé cykly nabíjaní. (vždy jazdí len polovica autobusov, druhú polovicu nabíjajú), veľký odpad, baterie to je bordel a životnosť batérií tiež predražuje tú prepravu.
Ako písal týpek pred tebou - v Šalingrade majú trolejbusy a to je ekologickejšie.
je - pokiaľ stíhaš budovať trolejové vedenia a nevadí ti "reťazenie" trojebusov, ktoré sa na spoločnom úseku trasy liniek nemôžu predbiehať či obchádzať, takže nevytvoríš "expresnú diaľkovú linku" A-B, ale môžeš mať len pomalé linky, ktoré stoja pri každom pätníku - viem, že sa to dá obísť, ale je to zložitejšie a drahšie.

Skôr ma prekvapuje, že neriešia systémy nabíjacíc staníc a výmeny akumulátorov.
V principe by stacilo skutocne automatizovat vymenu akumulatorov a casy prestojov by boli minimalne. Teoreticky by to kludne zvladli aj na niektorych zastavkach linkovych stanic v ramci nastupu a vystupu :D
vid:
tu je to trocha podrobnejsie
Ale uz som videl aj ine systemy tohto typu.
V zasobniku baterii sa potom kludne moze menit a vymienat vsetko tak, aby bol zaruceny a stabilizovany dojazd. Problem je v tom, ze pri sukromnom aute by takto clovek odkladal "svoje" baterie do "cudzej" stanice. Ale ak by sa v sukromnych vozidlach dala oddelit cena vozidla a baterie, potom by to bolo jedno. Dnes je tento system mozny len pre jednu flotilu vozidiel, resp. mozno pre jednu znacku.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 550
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od bacil » 14 led 2018, 20:56

Toto je správné řešení elektrických autobusů:

https://praha.idnes.cz/elektrobus-prose ... zpravy_rsr
Pražský dopravní podnik spustil další prezentační jízdy pro veřejnost v rámci testování elektrobusu v Prosecké ulici. Jízdy s lidmi prověří výdrž baterie, kterou lze dobíjet i za jízdy. Většina cestujících si ale ani nevšimla, že nejedou v klasickém autobusu.

Speciálním elektrobusem s dynamickým dobíjením, který připomíná trolejbus, se lidé mohou zdarma svézt až do neděle 14. ledna.

QVAK
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2946
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od QVAK » 14 led 2018, 23:21

Bateriové autobusy asi v rámci zkoušek jezdily měsíc, dva i na lince 213 v Praze (Želivského - Jižní město). Výborný vynález vymyšlený přímo hlavou. Velikost jako klasický autobus ale o 1/3 snížená kapacita cestujících pro baterky takže věčně plný až našlapaný. Pozná se malým hrbem vzadu na střeše a pouze dvěma dveřmi na nástup a výstup jako u linkových autobusů na venkově (pouze přední a prostřední). Moc šikovná věcička do města. Po prvé jízdě v něm jsem vždy raději počkal na další klasický. Takže je nutno nasadit o 1/3 autobusů více pro zachování přepravní kapacity. Nástup a výstup cestujících trvá déle oproti se spalovacím motorem a o kloubovém si můžeme jen nechat zdát. Měl by kapacitu standardního.
Naposledy upravil(a) QVAK dne 14 led 2018, 23:35, celkem upraveno 1 x.

petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 2434
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od petrp » 14 led 2018, 23:32

bacil píše:
14 led 2018, 20:56
Toto je správné řešení elektrických autobusů:
https://praha.idnes.cz/elektrobus-prose ... zpravy_rsr
Pražský dopravní podnik spustil další prezentační jízdy pro veřejnost v rámci testování elektrobusu v Prosecké ulici. Jízdy s lidmi prověří výdrž baterie, kterou lze dobíjet i za jízdy. Většina cestujících si ale ani nevšimla, že nejedou v klasickém autobusu.
Speciálním elektrobusem s dynamickým dobíjením, který připomíná trolejbus, se lidé mohou zdarma svézt až do neděle 14. ledna.
Když už ty troleje tahali, měli to dodělat pořádně a mohl tam rovnou jezdit trolejbus... :dobre:
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Uživatelský avatar
martanus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1627
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od martanus » 15 bře 2018, 17:47

Větrné turbíny čelí na moři náročným podmínkám. Jejich lopatky rezaví rychleji, než se očekávalo
V projektu britského větrného parku London Array začne letos v létě oprava lopatek u 140 z celkového počtu 170 turbín Siemens Gamesa 3.6-120. Problémy s korozí lopatek se u londýnského parku objevily po pěti letech provozu, což je dříve, než se předpokládalo. Kromě dánského Orstedu jsou vlastníky projektu také E.On, Masdar a investiční fond Caisse des Depot. Mluvčí větrného parku London Array odmítl tuto záležitost komentova
http://oenergetice.cz/vetrne-elektrarny ... ocekavalo/
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 884
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Obnovitelné zdroje energie

Příspěvek od woxia » 15 bře 2018, 21:39

To bude hodně drahá záležitost. Náklady na provoz jsou 20-35% z ceny vyrobené elektřiny. Při výnosu do 10% to bude asi hodně vrásek na čele investora...
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=28453

Osobně se domnívám, že se tam hodně projevují vířivé děje za lopatkami a rozdílné rychlosti větru v různé výšce, což vzhledem k rozměru lopatek (desítky m) je asi hodně reálné.

Normálně se počítá životnost lopatek kolem 12,5 roku (viz str. 332), ale jak je vidět, ekonomika větrníku je mizérie.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... f&_valck=1

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti