Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 20 led 2020, 20:20

Chodim okolo hrobu doktiora, lekare.
Tocila se mu obracene michacka, dostal radu, prehod dva draty.

Za celou dobu ve fabrice zabila elektrika jen jednoho serizovace, pistolova pajka.

Zabil se i kamarad, spoluzak, na zebriku dostal pumelenice, spadnul....na zelezny, kovany plot
s bodcema.

Kdyby zustal u zelene elektriky......leta delal na vodni elektrarne Srnojedy, na Labi.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 23 led 2020, 12:43

Tesla chce v Nemecku postaviť veľkú továreň na elektromobily.

Ekologovia sú proti.
:dobre:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 23 led 2020, 14:26

Prošli jsme ceník Ionity. Drahé dobíjení za 21 Kč/kWh bude mít celá Evropa
https://www.autozive.cz/prosli-jsme-cen ... la-evropa/
Výsledná cena za kilometer je cca 2x drahšia ako u benzínu. :blbec:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 12536
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 23 led 2020, 15:44

Nemôžem si pomôcť, ale toto už mi pripadá ako priama sabotáž európskeho elektromobilového bláznenia. Alebo... pokus o vydieranie na získanie dotácií.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 30 led 2020, 17:02

kenavf píše:
23 led 2020, 14:26
Prošli jsme ceník Ionity. Drahé dobíjení za 21 Kč/kWh bude mít celá Evropa
https://www.autozive.cz/prosli-jsme-cen ... la-evropa/
Výsledná cena za kilometer je cca 2x drahšia ako u benzínu. :blbec:
Pockame na vyvoj..

Vcera jsem zasel v Pardubicich do Alza a na zdi maji nabijecku elektrobilu s napisem pro zakazniky zdarma Tak jsem se poptal, pry se na benzince koupi karta a na tu se nabiji, pry za par korun???? Pri nakupu pujci kabel. Na dotaz co je zdarma odpovedel ze za par korun.
Tak s tim jiste zacnou i supermarkety, ktere tady maji v arealu benzinku davaji za nakup slevy na PHM. Udelas u nas nakup za 5 stovek a muzes nabijet. Vetsina supermarketu ma karty, tak treba na ni oznaci ze muses 1x nabit a pri pristim nakupu nez nakoupis dobijes auto.

O te sluzbe jsem na goglu moc nenasel, jen ze ma Alza vybavene dve prodejny, tu u nas na seznamu nemaji.....Tak se to pomalu rozjizdi. Jestli to supermarkety poridi, tak poulicni nabijecky za 25kc/kWh se pujdou klouzat. Do supermarketu jezdi nakupovat i z vesnic, pri ceste z prace. Maji otevreno od nevidim do nevidim....
Tesco ve Skutci ma na cele strese solarka, tak dostanou od Grety diplom.

DJW
Redaktor
Příspěvky: 309
Registrován: 16 dub 2018, 11:45

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od DJW » 30 led 2020, 19:24

Beda píše:
20 led 2020, 15:57
V kazdem pripade hasici pri bouracce v prvni rade odpojuji AKU.
Tak to drzim majitelom palce, nakolko nove auta su tak genialne navrhnute, ze odpojis baterku = vyhori komplet elektronika, riadiacka, atd.. Skoda za tisice eur.

Nedavno robili v Rusku crash test Renaultu Arkana, ako prevenciu poziaru odpojili baterku a odislo vsetko vratane riadiacky airbagov, takze sa test musel odlozit.. A auto CIASTOCNE spojazdnil az zasah z originalneho servisu..

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5515
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 30 led 2020, 19:30

Jakým způsobem odejde elektronika, která není při odpojené baterii nijak napájená? :idea:
"Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito." Johann Nepomuk Nestroy

DJW
Redaktor
Příspěvky: 309
Registrován: 16 dub 2018, 11:45

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od DJW » 30 led 2020, 19:37

Ktovie - mozno narazove vybitie nejakych zalohovacich kondikov v riadiacke, tie byvali vysokokapacitne.
Tu je to video:

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5515
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 30 led 2020, 20:23

Bude to prozaičtější - vše elektronické, co je umístěno v prostoru motoru je fyzicky zničeno... :idea:
"Zrození je ortel smrti, odložený na neurčito." Johann Nepomuk Nestroy

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 30 led 2020, 23:25

Ale ten reportér v čase 3:30 hovorí že elektronika odišla ešte pred barierovým testom keď manipulovali s prívodmi akumulátora tak zhorela elektronika. Dopĺňa to tým že tie Renaulty už majú nový elektrický systém pri ktorom napríklad môže vymeniť akumulátor len servis. Inak hrozí zhorenie elektroniky.
Ale čo som rozumel ja, tak sa jednalo nie o odpojenie akumulátora ale o snahu technikov pred testom ešte dobiť zabudovaný/pripojený akumulátor a tak na akumultor pripojili krokodylky nabíjačky a následkom toho zhorela elektronika.
Prípadne ma opravte ak som to zle pochopil.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 31 led 2020, 12:49

petrp píše:
30 led 2020, 19:30
Jakým způsobem odejde elektronika, která není při odpojené baterii nijak napájená? :idea:
snad neodejde, ale strati se data a servis to musi znova nahrat. Nektere veci maji na zalohu vlastni aku, vetsina asi ne. Holt ta elektrika v aute ma velkou spotrebu, uz pisou ze tam vyrobci davaji elektroniku ktera neni potreba, ale zvysi to cenu auta......

Dnes jsou auta, ze kdyz zkolabuje elektronika, auto zabrzdi a jedne odtah na valniku. Dnes to odtazeni do servisu ma asi kazda pojistovna v povinem ruceni.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 31 led 2020, 13:44

Ale neodídu dôležité data. Vynuluje sa ti denné počítadlo ubehnutých kilometrov, priemerná spotreba za posledné obdobie a podobné veci, ale pokial viem tak nič dôležité.
Veď to by si výrobca neriskoval také veci. Ak by hrozil požiar a príde k tomu hasič, tak odpojí pre istotu akumulátor a nebude riešiť aké prevedenie elektroniky dané auto má.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

BartH8
Redaktor
Příspěvky: 144
Registrován: 16 dub 2018, 18:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od BartH8 » 31 led 2020, 13:55

Pokud se odpojí baterie, už tím autem neodjedeš po vlastní ose. Zkušenost stará cca měsíc. Auto do dnešního dne v běžném servise nezvládli oživit. Odesláno do mercedesu. A stále se čeká.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 31 led 2020, 14:07

Ako sa teda urobí výmena akumulátora keď na tom videu pripojili ďaľší zdroj a odpálili elektroniku?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 31 led 2020, 15:51

kenavf píše:
31 led 2020, 14:07
Ako sa teda urobí výmena akumulátora keď na tom videu pripojili ďaľší zdroj a odpálili elektroniku?
Dali zdroj....jaky zdroj, startovaci ? U nej muze vyletnout napeti vysoko. Palubni sit v aute je 13.8 V a vetsinou uvadeji ze zarizeni vydrzi +15% je 15.9 V. Dal bych k tomu pres startovaci kabely jine, nabite AKU. Dneska tech vselijakejch zdroju je hodne, krabicka jako krabice od mleka nastartuje ( 1800 kacek ) auto z vlastniho AKU, jednou me nastartovali policajti, dal na moje AKU kabely a z toho mu to nabilo krabicku take o velikosti krabicoveho mleka, cekal az se mu rozsviti zelene svetlo, otocil jsem klickem a nastartovalo. To jsou masinky pro nastartovani, prepeti zabrani AKU co ma v aute, kdyz se aku odpoji muze to napeti vyskocit klidne na 30 V. Ono ten malej kram nastartuje i kamion a ty maji 24V. Kdyz se odpoji AKU ztrati to referencni napeti a je vymalovano. I v tom vybitem AKU nejaka energije je a z toho pomocneho zdroje se neco prida aby to startovalo. Ze zkusenosti vim ze k benzinaku staci pridat 20A.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 31 led 2020, 20:20

V tom videu hovorili o tom že chceli pred testom dobiť akumulátor a pripojili nabíjačku. Nehovorili o štartovaní ani o štartovacom vozíku.
IMHO:
To čím tebe tí policajti pomáhali boli asi zdroje so zabudovaným "superkondenzátormi". To znamená že sa tam nevyskytovalo napätie väčšie ako si mal vo svojom akumulátore. Tvoj akumulátor aj keď mal ešte nejaké napätie tak nedokázal dať štartovací prúd. Superkondenzátor sa pomaly nabil z tvojho akumulátora až mu zasvietila kontrolka pripravenosti. Vtedy si zaštartoval a superkondenzátor bol schopný dodať do štartéra na pár sekund potrebný štartovací prúd.
https://www.aliexpress.com/item/4000036 ... b201603_53
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 1162
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 02 úno 2020, 02:52

Výměna baterie třeba u Mercedesu A se řeší připojením paralelním dvanácti voltového zdroje. Nemusí být vůbec silný, stačí tři baterie 18650 lithiovky. Jde o to, aby se udrželo napětí, odběr se vlastně během výměny neprovádí prakticky žádný. Odpojení má např. za následek potřebu znovu odkódovat rádio a neznám nikoho, kdo si po dobu desíti let neztratil ten papírek s kódem. Na tom autě je snad zakódované kdeco. Ale dvanáctivoltovým zdrojem nic nespálíte, protože napětí nezvýšíte a nemáte při výměně ani žádný proud. Když odpálili elektroniku, tak měnili s vyšším napětím a zapnutou elektrikou, ale to nechápu, proč ji vůbec zapínali. Proč do toho strkal klíček nechápu.
Edit - tak jsem si to pustil několikrát a on říká, že nemůžete prostě vzít akumulátor a dobít ho. Nikde nemluví o tom, že by akumulátor dobíjeli připojením druhého paralelně, což by vyvolalo dobíjení toho slabšího do srovnání napětí obou akumulátorů a zase by se nic nestalo. Na videu jsou vidět jasně odpojené kontakty akumulátoru. Takže si myslím, že tu elektroniku vůbec nespálili, ale zrušili ty kody v řídící jednotce vozu. Ale to by dnes měl každý člověk, který se motá kolem aut vědět, že se baterie bez udržení napětí do některých vozu měnit nedá. A když už ji chce nabíjet odpojenou a ta ve videu odpojená byla, tak by s tím měl počítat u každého vozu, který nezná. Nic tím nepokazí ani u vozů, kde to není potřeba.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 02 úno 2020, 23:38

Cena elektrickej energie pri jednorazovom nabití je pri výkonnejších jednosmerných nabíjačkách od 0,51 eura až do 0,68 eura za kilowatthodinu.
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612 ... m-aj-za-12
A zase sa tu už objavujú viazanosti, paušály atď.
Miesto toho aby si človek mohol nabiť tam kde zrovna je najbližšia nabíjačka, ktorá by mala samozrejme univerzálny konektor.
Budú sa organizovať "orientačné behy"(zbytočne najazdené kilometry) na tú správnu nabíjačku. A za "lacno" si nabije len ten čo má dom.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 03 úno 2020, 11:09

kenavf píše:
02 úno 2020, 23:38
za "lacno" si nabije len ten čo má dom.
Porad je toho malo, rozjizdi se to. Sef firmy si poridi elektroauto, tak necha nabijet i zamestanance. Urcite se objevi i vicenasobne nebijecky, treba se pripoji vice aut a postupne se budou nabijet, jedno po druhem. Firmy davaji ruzne benefity, stravenky, pridavaji na penzijni sporeni, ruzna pojisteni atd. Tak tech par kWh je nezabije.
Urcite s tim zacnou supermarkety, prijedes na nakup a dobijes auto. Tak budes jezdit treba do Kauflandu, ne do jineho. Dostanes od nich nebijeci kartu, kde Ti za nakup daji kredit a vyberes ho kdy budes chtit a bude platit po Kauflandech po cele republice S tema nabijeckama po meste bude dalsi problem, jsou vselijake parkovaci mista, zony, tak se budou muset vyhradit mista na nabijeni, to se jiste take prenese do ceny za nabijeni.

U nas se pred Kauflandem objevila bouda ktera ma v sobe nejake automaticke pracky, odstupnovane podle vahy pradla, susicku. Je to pokus....jeste jsem tam nevidel nikoho prat.....Cena za prani je pres stovku, asi dost.....

Dockej casu jako husa klasu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 03 úno 2020, 11:33

Lenže v tom zamestnaní si "postupne" toho veľa nenabiješ keďže nabíjanie trvá mnoho hodín a zamestnancov je(by bolo) viacej.
Tak isto aj v "Kauflande" ak chceš nabiť počas nákupu tak potrebuješ rýchlonabíjačku a ak sa začína ukazovať na trhu cena 0,8€/kWh tak si kaufland rozmyslí či ti nechá "zadarmo" nabiť akumulátor 100kWh za 80€.

P.S.
A to v tom ešte nie je "daň z palív", aby sa plnila štátna pokladnica.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti