Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 09 bře 2020, 12:35

Trošku poporiadku.
Najprv k tomu derivačnému motoru. Že sa tam nedávajú sériové má svoj význam. Sériový motor pri nulovom momente má nekonečné otáčky. Čo aj na tom prvom grafe vidno. Preto sa môže spúšťať len do záťaže.
A k tomu spaľovaniu odpadu. Čo mislíte, že budú tie elektrárne spaľovať? Smeti a biologický odpad zo západnej časti EÚ, ktorý sa predtým vozil do Číny. Dva roky sa eurohujeri skrabali na zadku, čo s tým robiť, keď ho Čína odmietla už odoberať. Doma si zasierať ekológiu nechcú, rumuni a bulhari to jednak už nestíhajú, druhák normálni obyvatelia sa búria, tak sa to bude spaľovať vo V4. Dajú tomu akože ekodotácie, super reklamu s vlajočkami na veľkoplošných infotabuliach, liberáli budú to budú prezentovať, ako úspešný europrojekt, ktorý priniesol peniaze a my sa budeme dusiť smogom a tráviť otrávenou vodou.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 09 bře 2020, 12:47

riho píše:
09 bře 2020, 12:35
..
A k tomu spaľovaniu odpadu. Čo mislíte, že budú tie elektrárne spaľovať? Smeti a biologický odpad zo západnej časti EÚ, ktorý sa predtým vozil do Číny.
A čo myslíš aký odpad sa spaluje v tej cementárke Mokrá a Rohožník, je z Rakúska.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 09 bře 2020, 13:42

Lenže aká je jeho kapacita? Aby sa západoeurópania zbavili toho množstva, čo napriek zeleným kecom produkujú, tak potrebujú rádovo viac spaľovní.

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3350
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od gandalf » 09 bře 2020, 18:50

K tomu spalování odpadu /píši o Itálii/. Kolem spalovny byly obrovské hory odpadů zakryté fólií /ukrutný zápach/, z toho prosakovala do "širokého" okolí kontaminovaná voda /snad prý na kilometry/, která zabíjela vše živé /prý se tam válely pochcípané ovce, kozy ..../. Hlídala to armáda, ploty, věže, osobní prohlídky, jediný vstup i výstup .....

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 bře 2020, 14:13

Že by ďaľšia zázračná bateria?
Konečně revoluce? Nové Li-Metal baterie firmy Sion Power jsou připravené
https://elektrickevozy.cz/clanky/konecn ... pripravene
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 19 bře 2020, 15:02

Něco podobného už tady taky bylo - LiFePo. Žádný zázrak z toho nakonec nebyl. :roll:
Dle mého názoru, baterie není správná cesta. Ale kdyby už někdo konečně vymyslel jakýkoliv bezpečný palivový článek...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 20 bře 2020, 11:55

Problémom palivových článkov nieje ani tak bezpečnosť, ale ich účinnosť. Účinnosť lítiovej batérie je 90-95%. (Samsung uvádza až 98%)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C ... l%C3%A1nek
https://www.energie-portal.sk/Dokument/ ... 05750.aspx
https://www.bpecotrading.sk/tesvolt-pre ... -30-rokov/

Ďalším problémom je získavanie vhodného paliva (vodík) bez produkcie CO2, alebo produkcia CO2 samotným palivovým článkom (metán, metanol, etanol). Skladovanie vodíka je tiež energeticky neefektívne, až 30% energie, v ňom obsiahnutej, sa spotrebuje na jeho stlačenie na 750 Bar.

Netreba zabúdať ani na to, že vozidlo s palivovým článkom je elektromobil s menšou batériou (veľkosti ako u PHEV), ktorá je dobíjaná palivovým článkom a rekuperáciou pri brzdení. Čiže problém životnosti batérie sa neodstráni a pribudne aj problém životnosti samotného palivového článku, ktorý je veľmi citlivý na čistotu reakčných zložiek.
https://www.honda.sk/cars/world-of-hond ... -cell.html
Z týchto dôvodov sú vozidlá s palivovými článkami drahšie, než čisté elektromobily a tak isto prevádzkové náklady sú niekoľkokrát vyššie.
Takže tadiaľto (cez palivový článok) asi cesta nevedie.
https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... stion.html#
Naposledy upravil(a) mzprx dne 20 bře 2020, 12:44, celkem upraveno 1 x.
Viac hláv - viac kapusty.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2020, 12:08

zaujímavá tabuľka - https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
A nezanedbateľná otázka: ako je to s odpadným teplom? Pretože ak máme palivový článok s výkonom viac ako desať kilowatt a nejakou účinnostou, tak je to predovšetkým tepelný zdroj s nezanedbateľným výkonom niekoľko kilowattov a treba ho chladiť. Presnejšie - pri štarte ohriať na prevádzkovú teplotu a počas prevádzky a po dojazde chladiť.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2020, 12:17

Uvádza sa že účinnosť palivového článku(asi priamo samotného článku a nie cyklu) je cca 60% takže tých zvyšných 40% bude asi teplo.

P.S.
Nevieme náhodou koľko percent energie sa stratí/spotrebuje skvapalnením zemného plynu (LPG)?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 20 bře 2020, 12:46

Energie se neztrati, ale nejakou elektriku spotrebujou na zkapalneni a opetovne zplynovani a vetsi dil na dopravu. Uz se delaji lode co maji motory na CNG. Ale furt to asi velka konkurence pro rusky plyn nebude, teda kdyz se z ameriky vozi do evropy.
https://byznys.ihned.cz/c1-63921960-vit ... velke-lode

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2020, 13:07

ak si to pamätám správne, tak pri preprave LPG sa 5-10% plynu spotrebuje na skvapalnenie, chladenie v nádrži a splynovanie.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 20 bře 2020, 13:11

mzprx píše:
20 bře 2020, 11:55
...Z týchto dôvodov sú vozidlá s palivovými článkami drahšie, než čisté elektromobily a tak isto prevádzkové náklady sú niekoľkokrát vyššie.
Takže tadiaľto (cez palivový článok) asi cesta nevedie...
V tom případě zůstaneme u klasických spalovacích motorů :lol:
Jejich ekonomická účinnost, a dnes i čistota provozu, prostě nemá zatím konkurenci.
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2020, 13:11

Odkaz od Beda:
Zatímco například octavia na benzin jezdí za 1,47 koruny na kilometr a na naftu za 1,20 koruny na kilometr, na CNG ujede stejnou vzdálenost za 0,75 koruny (ceny bez DPH)
Zabudli k tej cene 0,75koruny pripočítať daň z paliv a bude po ekonomičnosti.

To Alchimista:
10% na skvalanenie by nebola až taká hrôza.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16230
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 20 bře 2020, 13:13

Špatně - je třeba započítat celý komplex činností - od výroby vozu, získání zdrojové energie, až po konečnou likvidaci toho všeho. Teprve poté se můžene začít bavit o ekonomii provozu daného typu samohybu, jinak se srovnávají jabka s hruškama. Což je oblíbená činnost zastánců a propagátorů "ekologých vozidel"... :idea: Ekonomie jejich provozování totiž nezačíná u tankovacího stojanu, či nabíjecí zásuvky... :gauc
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2020, 13:21

Skrátka a dobre - kým nebude fúzna elektráreň, elektrina na pohon samostatných vozidiel bude vždy drahšia a menej efektívna ako ropné/uhlovodíkové palivá.
A fúzna elektráreň nebude - niektoré veci v malom nefungujú.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2020, 13:46

petrp píše:
20 bře 2020, 13:13
Špatně - je třeba započítat celý komplex činností - od výroby vozu, získání zdrojové energie, až po konečnou likvidaci toho všeho. ..
Tomu sa povie "Dust to dust".

Ale vychádzame z toho že časť tohto ukazovateľa je premietnutá do nákupnej ceny auta. A v nákupnej cene paliva.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

tomaspetr
Senior redaktor
Příspěvky: 3994
Registrován: 16 úno 2017, 20:13

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od tomaspetr » 20 bře 2020, 13:58

Po překonání současné krize předpokládáte, že bude politická vůle v Evropě pro tuto ekonomickou sebevraždu?
Credo in me
Spero on Deum
Наше дело правое, победа будет за нами

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 20 bře 2020, 14:29

Iste - ideologia nepustí.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 20 bře 2020, 14:45

Žiadna kríza nie je dostatočná na to aby sa z nej hlupáci poučili.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 23 bře 2020, 08:40

Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek
Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na dálnicích. Motoristy – dobrodruhy, kteří elektromobily využívají i na delší cesty, tím dostal do problému. Zbývající rychlonabíječky jsou přeplněné, nebo drahé.
Izivia svoje rychlonabíječky vypnula po dvou „bezpečnostních incidentech“. Firma sice ujistila, že nebylo ohroženo bezpečí nabíjejících řidičů ani jejich aut, zároveň ale přiznala, že u poškozených stanic byly elektrickým obloukem propálené krycí plechy celé stanice. „Po těchto událostech jsme zadali nezávislé organizaci posudek a na základě jeho závěru jsme všechny stanice vypnuli,“ připustil šéf rozvoje Izivie Michel Cozic.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Odpovědět