Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 10 říj 2020, 11:45

Smiř se s tím, že dokud nebude spolehlivý, rozumný (tj. opravdu ekonomický) zdroj energie pro auta (a to baterie opravdu NENÍ), tak je elektromobil krok mimo. Sned jediná výjimka je provoz na krátké vzdálenosti v létě s možností jej v pauzách okamžitě dobítet, ale to už odporuje bodu "je ekonomicky výhodný"... :pohoda
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od bacil » 10 říj 2020, 16:09

Má to jediný smysl, který ale není vidět - ekoterorismus, cílem je omezení svobodného pohybu lidí, neboť tím že auta jsou dostupné, se lidstvu blbě vládne. Totiž bylo už vyzkoušeno, že se bude vládnout právě přes rozvoj aut skrytým omezením veřejné dopravy (z místa A do místa B vzdáleného 20km potřebuejte 3 přestupy, kde byl dříve přímý spoj), ale to moc nešlo podle představ, takže se bude vládnout s omezením aut.

PeterM
Sponzor fóra
Příspěvky: 1354
Registrován: 18 úno 2017, 11:17

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od PeterM » 10 říj 2020, 19:11

Groviku prosím, není možné to mně absolutnímu laikovi vysvětlit nějak polopaticky? Mám to chápat, že když to hořící auto zvednu tak se dostanu k tomu problematickému článku a odizoluji jej?
9. Ohledně hašení elektro aut kolují různé nesmysli. Dneska už hasiči mají potřebnou výbavu, ono totiž elektroauto hoří primárně kvůli zkratu uvnitř článku (například jeho proražení), při tom se uvolňuje obrovské množství energie. Jenže ono při tom stačí auto lehce zvednout a v podstatě odizolovat problematickou část. Na což se používají zvláštní ližiny pod kola. V principu to prostě není tak velký problém (nehrozí obří exploze benzínu v nádrži například).
Co je tvrzeno bez důkazu, může být odmítnuto bez důkazu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 11 říj 2020, 22:19

„Zelenější“ železnice? S dieselem?
Paradox. Tak by se jedním slovem dalo nazvat používání dieselových vlaků na elektrifikovaných tratích. Bohužel, je to však realita.
Ještě do roku 2015 byli dopravci postihováni za to, že jezdí dieselovými vlaky na elektrifikovaných tratích. Důvodem byla snaha o zvýšení ekologie, odstranění výfukových zplodin a hluku. V roce 2015 byla tato sankce Ministerstvem dopravy zrušena. Důvod byl velmi jednoduchý – peníze. Elektrická energie je totiž na rozdíl od nafty zatížena poplatkem za obnovitelné zdroje. Jeho výše je ovlivněna mimo jiné i chybami naší vlády v minulosti, kdy byly poskytnuty vysoké dotace na obnovitelné zdroje. Ať již v tom byly zájmy kohokoliv, výsledkem je, že na to doplácíme jako spotřebitelé jak v domácnostech, tak i v průmyslu a dopravě. A právě doprava osob a zboží spotřebuje u nás nejvíce energie. Je to celých 25 % veškeré energie. Sice v domácnosti a průmyslu se daří snižovat spotřebu energie. V dopravě ale naopak je spotřeba meziročně zvyšována.

A právě vysoká cena elektrické energie, a to i díky poplatku za obnovitelné zdroje, je důvodem, proč dopravci raději využívají dieselové vlaky, jejichž provoz je levnější. Samozřejmě to není jediný důvod; je to rovněž proto, že ceny pořízení motorových jednotek jsou nižší než elektrické. Tak je možno za stejné peníze pořídit více vozidel než při pořizování elektrických jednotek.

https://antoninfryc1.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=758786
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 12 říj 2020, 01:01

Tak chudáci elektrickí museli platiť poplatok za eletrinu? A čo dízláci, tí neplatia špeciálnu daň z uhlovodíkových palív? Alebo mi niečo uniklo?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Tomas BB SK
Senior redaktor
Příspěvky: 3602
Registrován: 17 úno 2017, 18:33

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Tomas BB SK » 12 říj 2020, 08:23

kenavf píše:
12 říj 2020, 01:01
Tak chudáci elektrickí museli platiť poplatok za eletrinu? A čo dízláci, tí neplatia špeciálnu daň z uhlovodíkových palív? Alebo mi niečo uniklo?
tichoooo, lebo zvysia dane na ulovodikove paliva (benzin, nafta, LPG, plyn - nakurenie)...

Teda vlastne minuly tyzden ich to uz napadlo, v radiu vravel volekery ze treba zrovnat dane na paliva (takze LPG pojde hore drasticky, urcite nemyslel zlacnenie benzinu).

Vymysleli koronakrizu, ekonomika zdochyna, potrebuju penezi ...
Poznej, co máš před svou tváří, a co je ti skryto, se ti odhalí. Neboť nic
není skrytého, co nebude odhaleno. Poznej sám sebe ...

grovik
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1182
Registrován: 08 úno 2017, 22:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od grovik » 12 říj 2020, 09:37

@peterM

Je to soustava několika opatření.

1. Hasiči mají plachtu na hašení aut obecně. Ta je na elektrická auta extra vhodná, protože z nich benzín nevytéká a nehrozí výbuch, jen vysoká teplota hoření.
2.Lyže na kterých jde auto odtáhnout stranou a zvednou výš aby byl přístup k baterii.
3. Nacvičený postup.
4. Auto zavčasu pozná, že se něco děje (přehřívání akumulátoru atd.) Tady je opět výhoda oproti benzínu, ten z principu funkce nemůže poznat nadměrné zahřívání z důvodu nějakého problému, protože teplota kdy začne hořet benzín se v motoru vyskytuje naprosto běžně.

Za ideálních podmínek je pak hořící elektromobil, menší problém než třeba benzín. Nemá tam co vybuchnout, nikam to neodteče atd.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 13 říj 2020, 09:32

Skôr si myslím, že dochádzajú staré elektrické jednotky. Tie čo boli, sú už vylágrované a "jazdenky" zo západu drahé, alebo nekompatibilné.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 17 říj 2020, 01:21

Tahle Tesla už najela 1,2 milionu km, původní nejsou baterie ani motor..
..
Za připomenutí ovšem stojí skutečnost, že se vůz k tomuto působivému nájezdu nedostal v původním stavu. Ještě před zdoláním hranice jednoho milionu kilometrů totiž bylo potřeba vystřídat rovnou tři elektromotory a čtyři baterie. Náklady na takový servis si přitom ani nechceme představovat.
https://www.auto.cz/tahle-tesla-uz-naje ... tor-136451
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 19 říj 2020, 09:33

Cena základní Octavie v Nizozemsku ukazuje, k čemu vede tlak na rozšíření elektroaut
V zemi tulipánů stojí Octavia 1,0 TSI ve verzi Ambition (něco mezi českým Activem a Ambitionem) nejméně 27 290 Eur. Snad si nyní nevychutnáváte jídlo z posledních rozvozů, aby vám nezaskočilo kost - základní „oktávka” v Nizozemsku skutečně stojí v přepočtu 744 tisíc Kč bez výbavy i pořádného motoru. A to je řeč o liftbacku, kombi je ještě o 1 500 euro (41 tisíc Kč) dražší. Dát 785 tisíc za tříválcový kombík nižší střední třídy, který nemá ani důstojná litá kola, to už chce velkou oddanost značce.

Nejnižší výbavový stupeň se základním motorem totiž v Nizozemsku vychází na stejné peníze, jako v České republice vrcholná varianta Style s 2,0 TDI s DSG, a to je i tady Octavie IV drahá jako čert. Takový nepoměr cen ovšem není dán tím, že by se v Nizozemsku měli tak dobře (třebaže špatně se tam jistě nemají), ale umělým tlakem nizozemské vlády na zavádění elektromobilů.

Nizozemská politická scéna je elektromobily posedlá, proto dělá vše možné, aby je donutila občany kupovat. A protože je vlastně ani moc nedotuje (v pátek se dokonce vláda shodla na tom, že dotace od příštího roku zcela zruší), přirozeně omezený zájem lidí je „řešen” tím, že pořízení nového auta se spalovacím motorem je zatíženo vysokými daněmi.

Systém je dnes nastaven tak, že při koupi benzínového či naftového vozidla se platí vysoké částky navíc jak při pořízení, tak v průběhu provozu. Elektromobily jsou od těchto starostí buď zcela osvobozeny nebo jsou jich částečně ušetřeny, jak jsme nedávno popisovali. Chudší občané tak nemají jinou volbu než sáhnout po ojetých autech, jejichž odbyt v Nizozemsku neustále roste - prodej nových vozů se naopak propadl na úroveň 60. let minulého století.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ce ... .sznhp.box

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 14 lis 2020, 17:48

Johnson zakáže prodej aut na benzin a naftu už od roku 2030
Britský premiér Boris Johnson plánuje příští týden oznámit zákaz prodeje nových aut na benzin a naftu od roku 2030, tedy o pět let dříve, než se původně plánovalo. V sobotu o tom informoval list Financial Times s odvoláním na zdroje z prostředí průmyslu a vlády. Mluvčí Downing Street odmítl věc komentovat.
Británie nejprve plánovala jako součást snahy o snižování emisí skleníkových plynů zakázat prodej nových vozů na benzin a naftu od roku 2040. V únoru Johnson termín posunul na rok 2035.
Konec prodeje aut na benzin a naftu bude pro britský automobilový trh znamenat zásadní přelom. Z nových vozů prodaných v Británii tento rok bylo 73,6 procenta na benzin či naftu a pouze 5,5 procenta na čistě elektrických. Zbytek tvoří různé typy hybridních aut.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 14 lis 2020, 18:12

Kdysi hrdý Albion se vrací na kola a koně... :dobre:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 17 lis 2020, 06:42

Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice
Britský ministr financí Rishi Sunak zvažuje zavedení celostátního mýta, aby zaplnil díru v rozpočtu způsobenou vzrůstající popularitou elektromobilů. Informoval o tom britský deník The Times. Spojené království má v současnosti jednu zpoplatněnou dálnici a řidiči musí také platit za využití některých tunelů a mostů.
Prezident automobilové asociace AA, Edmund King, varoval, že elektroauta sice jsou šetrnější k životnímu prostředí, to samé ale nelze říct o státním rozpočtu. „Vláda si nemůže dovolit ztratit 40 miliard liber ze spotřební daně v momentě, kdy nastane elektrická revoluce,” řekl.
Podle něj musí ministerstvo přijít s „nápaditým řešením”. Zopakoval proto svůj návrh, který předložil v roce 2017 a podle kterého by měl každý řidič nárok na tři tisíce mil (4,8 tisíc km) ročně zdarma. Každá míle přes tento limit by pak byla zpoplatněna. Pro lidi žijící v odlehlých oblastech by pochopitelně platila jiná pravidla.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... .seznam.cz

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 18 lis 2020, 19:59

Euro 7 zlikviduje spalovací motory a na hraně budou i plug-in hybridy
Evropská komise chystá radikální krok: Přechod mezi základními emisními normami známými jako Euro 6 a Euro 7 bude ještě přísnější, než se čekalo. Návrh nových limitů pro emisní normu, jejíž příchod se očekává v roce 2025, má být znám ještě letos. Pokud projde, podle automobilek Euro 7 zlikviduje spalovací motory. Za udržitelné bude EU považovat jen ty vozy, které během jízdy nevyprodukují žádné CO2.

Představitelé německých automobilek shodně prohlašují, že rok 2025 pošle spalovací motory definitivně do historie. Evropská komise totiž v těchto dnech připravuje závazné limity pro novou emisní normu. Jednání jsou samozřejmě realizovány za zavřenými dveřmi, podle renomovaného portálu Automobilwoche se však německým médiím podařilo dostat k utajované studii Evropské komise. Ta naznačuje limity platné pro připravovanou emisní normu platnou od roku 2025. Zatím nic není definitivní, pokud by však došlo ke schválení navrhovaných opatření, je to legislativní konec spalovacích motorů v nových autech na území EU.

Podle nových navrhovaných opatření mají být udržitelnými dopravními prostředky pouze ty, které budou během provozu produkovat 0g CO2. Tedy bateriové elektromobily! Žádnou jinou technologii nemáme momentálně k dispozici. Ani to však Evropskou komisi neodradilo od návrhu, který odsuzuje dokonce i plug-in hybridy, které podle prokazatelně nepřesného a nesprávného měření spotřeby produkují do 50g CO2/km. Tím nová norma přidělí hodnocení “neškodí významně”, což v praxi znamená, že budou do provozu připuštěny jen s určitými výhradami či omezeními. Na tomto návrhu by nebylo nic špatného, ​​ochrana planety je pozitivní aktivita, na níž by mělo záležet všem zemím. Má to však zásadní háček. Tedy dva – nepřipravená infrastruktura a příliš vysoké ceny nových elektromobilů. Automobilky a politici však zvedají varovný prst a upozorňují, že toto rozhodnutí vyloučí evropský automobilový průmysl ze hry, ztratí konkurenceschopnost a může ho to definitivně zlikvidovat.
https://www.autojournal.cz/euro-7-zlikv ... .sznhp.box

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 lis 2020, 10:40

Ty auta na benzin, naftu budou porad. Bude hodne oblasti kde nebude elektrika na nabijeni v odlehlech uzemi. To jsou vykriky ekoteroristu a naslouchaji jim euhujeri....
Take si neumim predstavit nebijeni ve mestech u panelaku.....stovky aut, nabijeni trva dlouho, benzin je otazka minut. Budeme cihat az se uvolni misto....

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 lis 2020, 10:55

Pristavať stajňu pre kone a šopu na seno.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 19 lis 2020, 14:27

Rozvodná síť je připravena. Ani milion elektroaut ji nestrhne
Rozvodná síť je v dobrém stavu a nástup elektromobility bez velkých potíží zvládne. Zadarmo to ovšem nebude.
Jejich verdikt je jednoznačný: síť se kvůli milionu elektromobilů nezhroutí a nárůst spotřeby elektřiny zvládne jeden jaderný nebo paroplynový blok.
Neznamená to však, že bude přechod na elektromobilitu levný. Výrazně se prodraží hlavně pořízení stovek tisíc veřejných i soukromých dobíjecích stanic. Podle orientačního propočtu bude milion elektrických aut potřebovat dobíječky za 46 miliard korun.

Když to vezmeme shora dolů, první přijde na řadu páteřní přenosová soustava. Její vlastník a provozovatel ČEPS dlouhodobě pracuje na posílení přenosové kapacity, a to z více důvodů. Jedná se například o náhradu 220kilovoltových vedení za 400kilovoltová. Největším zdrojem starostí zde jsou neplánované přetoky energie z obnovitelných zdrojů z Německa, nikoli auta na elektřinu.

„Na přenosové sítě to nebude mít téměř žádný vliv – přenosové sítě budou trochu více využity, což lehounce zlepší ekonomiku jejich provozu. Na distribuční sítě bude vliv jen malý. Pravděpodobně dojde k instalaci několika stovek nových trafostanic z vysokého na nízké napětí, což je investice zhruba dva miliony korun na jednu,“ vysvětluje konzultant firmy EGÚ Brno Michal Macenauer.
Lze tedy říct, že ani milion elektromobilů si nevyžádá stavbu nových linek vysokého napětí či zvyšování napěťové hladiny. „Jak přenosová, tak zejména distribuční síť je jako celek v případě České republiky dostatečně robustní na to, aby si se spotřebou elektřiny v objemech, které by odpovídaly takovému objemu vozidel, dokázala poradit,“ potvrzuje manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Podle odhadu Michala Macenauera bude 80 procent energie pro elektromobily zajišťovat pomalé nabíjení doma či v areálu firem. K tomu většinou stačí stávající infrastruktura, je třeba „jen“ dokoupit dobíjecí stanici zhruba za 25 tisíc korun. Pro většinu firem to nebude představovat velkou zátěž, zvládnou to i majitelé rodinných domů. Ostatně oproti ceně domu nebo elektromobilu vypadá 25 tisíc jako drobný výdaj.
Rychlonabíjení za 20 až 30 minut bude podle Michala Macenauera čistě komerční záležitostí, na niž se zaměří specializované firmy. Vzhledem k vysokým nárokům na připojení k síti i vyšší ceně rychlonabíječek se bude jednat o prémiovou službu, kterou lidé využijí jen v případě nutnosti. Rychlé nabíjení totiž nákladově vychází nejméně na 15 korun za kilowatthodinu, tedy na trojnásobek běžné ceny elektřiny.

Podle zkušenosti společnosti ČEZ stávající majitelé elektromobilů najezdí v průměru 18 tisíc kilometrů za rok, ale zároveň uvádí menší spotřebu energie na 100 ujetých kilometrů. Výsledek je tedy stejný – tři miliardy kilowatthodin. Pro představu: takové množství elektřiny by při plném provozu vyrobil jeden jaderný reaktor či paroplynový zdroj o výkonu 400 megawattů.
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvo ... .sznhp.box

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 lis 2020, 16:07

homer píše:
19 lis 2020, 14:27
Rozvodná síť je připravena. Ani milion elektroaut ji nestrhne
Rozvodná síť je v dobrém stavu a nástup elektromobility bez velkých potíží zvládne. Zadarmo to ovšem nebude.

Nejde o to aby to utahla sit, ale o stani s nabijeckou. Podzemni garaze....tady je bezplatne parkovani hodinu, dalsi hodina 40 kacek. V Pardubicich vim jen o nabijecce u ALZA....
Jet k nabijecce na druhy konec mesta a tam cekat az se to nabije asi neprojde. Natankuju za par minut, cesta k nabijecce a nabijeni bude nejaka hodina.
Lidi kupujou hubridni, co bude potom s nima.....vymontujou spalovaci motor?????\
No ja se toho jiste nedoziju.

Koupil jsem skvarkovou pomazanku...je na ni napsano Jedly zivocisny tuk..... asi je to potreba, mladez uz sadlo, skvarky nezna...zato znaji hromadu duhovych bytosti..to zase neznam ja.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 lis 2020, 18:32

homer píše:
19 lis 2020, 14:27
Podle odhadu Michala Macenauera bude 80 procent energie pro elektromobily zajišťovat pomalé nabíjení doma či v areálu firem.
Zase blabol.....co bydlim je 145 bytu na barak, okolo je jich asi 30.....jsou i mensi, pred barakem je 30 stani, z toho asi 10
zaplacenych a 3 invalidi.
Kdo prijede z prace a bude nabijet, tak po nabiti bude muset odjet, nenajde misto. Uz nekolikrat jsem musel ke Kauflandu, 3/4 km od baraku.
V arealu...tak u malejch firem. Ve meste u nas stoji jedno misto pred firmou 20000 kc/rok. Velka firma do arealu sokroma auta nepusti.....to by byla za nejaky cas vykradena....
Jsme stotisicove mesto a ve vilkach muze bydlet tak 5000 lidi...i kdyz se lidi stehuji za mesto i 20 km...

Na zapade je jina realita, jak u nas. Havel moje bydleni 1 + 3 pojmenoval kralikarnou, ale on ani dalsi me nic lepsiho nedali. Moje kralikarna se prodava za 3 melouny.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od homer » 26 lis 2020, 07:33

Přechod na elektropohon zaviní pokles příjmů z daní. Británie chystá mýtné
Vláda Spojeného království uvažuje o zpoplatnění silnic po přechodu většiny vozidel se spalovacím motorem na elektrický pohon. Celé zpoplatnění je nyní pracovně nazýváno národní systém stanovení cen silnic a má zaplnit propad příjmu ze spotřební daně z fosilních paliv.
Podle informací The Times se britský ministr financí Rishi Sunak už velmi zajímá o myšlenku zpoplatnění silnic, které by bylo nutné k vyrovnání očekávané ztráty až 40 miliard liber z výpadku příjmů ze spotřební daně z pohonných hmot a silniční daně.
Ukázkovým příkladem toho, jak by celý systém mohl fungovat, je vnitrostátní silnice M6 ve West Midlands. Za jízdu po ní musí každý řidič osobního auta zaplatit v pracovní den jednorázový poplatek 6,70 liber a řidiči nákladních aut platí 12 liber.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv?

Odpovědět