Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 24 led 2023, 15:07

Zaujíma nás len dej v batériách, následný požiar vecí okolo je nezaujímavý.
zapalnu teplotu doda nabita bateria
odkiaľ? Akým fyzikálnym či chemickým procesom je vytvorí?
z vnútorného elektrického skratu?
z chemickej energie reakcie zlúčenín vytvorených na elektródach po narušení priestorových izolačných bariér medzi elektrodami?

Plus si ujasnime, čo sa na videu horiacej batérie deje... Zmenila sa na raketový motor!
Lenže ona sa nezmenila na raketový motor len vizuálne! ona presne tak pri horení aj funguje. Plameň šľahajúci z motora či baterky je už len nepodstatný doplnok k dejom, ktoré prebiehajú v spalovacej komore motora - či vo vnútri kovového púzdra batérie. Všimnite si, že púzdro sa rozžeraví do červena. Takže všetko, všetky chemikálie, ktoré vytvárajú teplo, sa už na začiatku nachádzajú vo vnútri batérie. Vonku so vzdušným kyslíkom dohárajú maximálne tak organické rozpúšťadlá z elektrolytu a možno nejaký vodík a CO z tepelného rozkladu organických látok vo vnútornej konštrukcii batérie.

Preto sa tak trpezlivo pýtam, aké reakcie v batérii pri nabíjaní prebiehajú a čo tam vzniká za látky...
Odpovede sa zjavne nedočkám...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

fletcher
Redaktor
Příspěvky: 138
Registrován: 08 úno 2017, 12:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od fletcher » 24 led 2023, 17:34

mzprx píše:
24 led 2023, 15:00
Tak mi teda vysvetlite niekto, odkiaľ sa tam berie ten kyslík v dostatočnom množstve.
chlorečnany sú silne oxidačné činidla, máju kyslíku dosť.
mala ukážka vid napr. zápalky s chlorečnanom draselným horiace pod vodou
https://quanta.sk/neznicitelne-zapalky- ... pod-vodou/

mimochodom kto si pamätá z detstva na neštandardné používanie herbicídu TRAVEX, šlo taktiež o chlorečnan draselný, riedeny chloridom

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 24 led 2023, 17:39

fletcher píše:
24 led 2023, 17:34
...mimochodom kto si pamätá z detstva na neštandardné používanie herbicídu TRAVEX...
Jasan, vynikající část náplňe do raketových motorků a nejen to... :snaha:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4087
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 24 led 2023, 17:55

Můj zadek si to pamatuje velmi dobře.Táta přišel dřív z práce a kupodivu si všiml drátku který vedl od jabloně do dílny.Jal se to zkoumat když mu před nosem prosvištěl raketový travexový motorek zavěšený na tom drátě.Doutnák nezastavíš.Dodnes vidím ten vyděšený obličej.A když mu to docvaklo byl sekec.Jo my mladí vynálezci jsme měli těžký život. :smich:
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 24 led 2023, 18:00

Víš co je na tom všem nejsmutnější? Že už toho pamatujeme opravdu dost... :smich:
Ukaž mi dnes mladíka, co tohle dělá, moc jich asi nebude - čest výjimkám!
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Echo
Sponzor fóra
Příspěvky: 236
Registrován: 24 dub 2022, 17:55

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Echo » 24 led 2023, 18:34

Ked som mal asi 12 rokov, tak sme sa s kamosom rozhodli, ze si prilepsime predajom zalohovanych flias. V sklade jednej cerstvo skrachovanej firmy ich boli tisice. Sklady pozamykane, ale areal uz nestrazeny. Od otca som si ''pozical'' danubit a rozbusky. Tie plechove vrata odleteli aj so zarubnou asi 30 metrov. :smich: Pruser neskutocny. :roll:

Ekolog
Redaktor
Příspěvky: 171
Registrován: 01 zář 2019, 08:30

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Ekolog » 24 led 2023, 18:47

Jo, měli jsme krásné mládí ...
My skrytí za mezí a táta zapaluje doutnák prachové rakety s 0,5 kg černého střelného prachu ...
Neletěla, explodovala na startu. Špatně jsem spočítal kritický průřez trysky. Ty další už lítaly jako čert. A dost mi to pomohlo při studiu matiky a fyziky.

Ale na chlořečnany na ty jsem neměl koule.

A dobrý průser byl kovový sodík z elektrolyseru svržený z Hlávkova mostu do Vltavy. Bylo jej odhadem pře 0,5 kg. Nebo chloraceton na suportu soustruhu mistra. Nebo jododusík na lavičkách v Jindřichově Hradci o porcinkuli.

Jo tohle dnešní mladí neznají ...

PeterM
Sponzor fóra
Příspěvky: 1354
Registrován: 18 úno 2017, 11:17

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od PeterM » 24 led 2023, 19:18

Jo, jo měli. Šťára na intráku chemičky protože nějaký chytrák hodil dělobuch (spatlaný na pokoji) z balkonu rovnou před nějakého maníka z kriminálky. A výsledek všechny překvapil hlavně váhou sesbíraného materiálu. Nadšení mne trochu pustilo když jsem viděl dlaň se dvěma prsty. Ale který kluk nemá rád vše co bouchá, hoří, střílí.
Co je tvrzeno bez důkazu, může být odmítnuto bez důkazu.

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 24 led 2023, 23:19

petrp píše:
24 led 2023, 17:39
fletcher píše:
24 led 2023, 17:34
...mimochodom kto si pamätá z detstva na neštandardné používanie herbicídu TRAVEX...
Jasan, vynikající část náplňe do raketových motorků a nejen to... :snaha:
Ma to len tu chybu, ze v ziadnej dnes bezne pouzivanej chemii Li Ion akumulatorov sa tie chlorecnany nejak nevyskytuju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_n ... ium_oxides
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-% ... l%C3%A1tor
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_i ... de_battery
Viac hláv - viac kapusty.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 24 led 2023, 23:24

Proč se Li-ion baterie vznítí
Chemický pedagog a blogger Compound Interest Andy Brunning odhaluje důvody, proč kompaktní komponenty někdy vzplanou
https://cen.acs.org/articles/94/i45/Per ... eries.html

Proč se lithium-iontové baterie vznítí?
Z technického hlediska lithium-iontová baterie ukládá a uvolňuje elektrickou energii prostřednictvím
elektrochemických reakcí. Ionty lithia se přesouvají z jedné elektrody na druhou, když
se z baterie získává elektrická energie. To se děje prostřednictvím kapalného
v němž jsou elektrody ponořeny. Na adrese
elektrolyt se skládá z lithné soli a organických rozpouštědel. Organická rozpouštědla jsou
zodpovědné za nebezpečí požáru v li-ion bateriích. Kromě toho se oheň vzniká
v přítomnosti kyslíku. Pozoruhodné je, že kladně nabitá elektroda
(katoda) v baterii obsahuje kyslík
. Když baterie projde jakýmkoli specifickým
namáhání, např. vnitřnímu zkratu, nadměrnému teplu a dalším, může dojít k uvolnění kyslíku z akumulátoru.
kyslík z katody. Závěrem lze říci, že lithium-iontové baterie se mohou nejen vznítit
ale jsou také schopny tento požár samy udržovat.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
https://www.saurenergy.com/solar-energy ... the-mishap

Obrázek
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

fletcher
Redaktor
Příspěvky: 138
Registrován: 08 úno 2017, 12:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od fletcher » 24 led 2023, 23:53

mzprx píše:
24 led 2023, 23:19

Ma to len tu chybu, ze v ziadnej dnes bezne pouzivanej chemii Li Ion akumulatorov sa tie chlorecnany nejak nevyskytuju.
Moja chyba LiClO4 z obrázku je samozrejme chloristan.
Zmiatol ma Alchimista v príspevku pod ním, nepozeral som na vzorec. Na podstate to ale veľa nemení, chloristany fungujú rovnako.

"Chloristan lithný se používá jako zdroj kyslík v některých chemické generátory kyslíku. Rozkládá se při asi 400 ° C, čímž se získá chlorid lithný a kyslík:
LiClO4 → LiCl + 2 O2
Více než 60% hmotnosti chloristanu lithného se uvolňuje jako kyslík. Má nejvyšší poměr kyslíku k hmotnosti a kyslíku k objemu ze všech praktických chloristanových soli."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 25 led 2023, 02:26

ehm... sorry... tak tú fabriku postavte znovu :oops:
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 25 led 2023, 21:56

AKTUÁLNA INFORMÁCIA: ZADYMENIE BUDOVY V DRUHOM BRATISLAVSKOM OKRESE

Dnes krátko po 18:00 h bol na linke 158 prijatý oznam o zadymení budovy na Votrubovej ulici. Hliadka druhého bratislavského okresu oznámenie preverila a hodnoverne potvrdila. Podľa doterajších informácií v priestoroch budovy došlo k výbuchu jednej z nabíjačiek na elektrické kolobežky, následnému požiaru v prízemnej časti budovy a vyrazeniu okien.
https://www.topky.sk/cl/10/2456213/AKTU ... -kolobezky
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 28 led 2023, 00:23

Naši němečtí kolegové otestovali jak dieselovou, tak hybridní i elektrickou verzi. První z nich doporučují v rámci dálkových tras, poslední pak pro pohyb ve městě. Prostřední je považována za jistý kompromis, vše nicméně platí jen do chvíle, než by došlo na výraznější poruchu. Náklady spojené s dieselem jsou totiž minimální. U takového hybridní ústrojí vás ovšem vyjde nová baterie na 4 235 Eur (cca 101 tisíc Kč), nový akumulátor plně elektrické pak „koštuje“ dokonce 22 688 Eur (asi 542 tisíc Kč).

Pokud si uvědomíme, že testovaný dieselový kousek se 67 485 najetými kilometry stál pouze 18 480 Eur (441 350 Kč), pak se znovu ukazuje, kterak elektromobil nemůže být dlouhodobě ekonomicky únosným, a tedy ani ekologickým řešením. Za jediný komponent je totiž třeba po pár letech dát daleko více než za celé auto. K něčemu takovému bude asi svolný jen málokdo. Tak nehorázné plýtvání omezených zdrojů navíc přichází v době, kdy Brusel dennodenně vyzývá k šetření.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/j ... tromobilu/?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 31 led 2023, 22:37

https://ekonomickydenik.cz/500-dobijeci ... ne-rychle/
500 dobíjecích stanic ČEZ naráz odbaví 1 000 e-aut. Posledních 100 stojanů vyrostlo rekordně rychle
Skupina ČEZ se chce zaměřit hlavně na ultrarychlé stojany o výkonech 150 až 300 kilowattů. První z letošních 40 ultrafastů spustil u pražského Obchodního centra Letňany ministr dopravy Martin Kupka. Stanice umí za 10 minut dodat autu energii pro dalších více než 200 kilometrů jízdy. Stále také roste počet hubů, tedy míst pro dobití 6 a více aut najednou.

Skupina ČEZ dnes za účasti ministra dopravy Martina Kupky spustila v areálu OC Letňany u dálnice D8 už pětistý stojan největší české sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Síť ČEZ teď může najednou dodávat bezemisní energii až tisícovce elektromobilů.

Pětistou dobíječkou je ultrarychlý stojan s výkonem 150 kW, kde e-auta doplní energii například na cestu z Prahy do Drážďan v řádu minut.

Podobně rychlých stojanů letos přidá ČEZ podle svých slov další desítky. Současně rozšiřuje síť míst, kde je možné dobíjet více elektroaut najednou. To vše výrazně zkracuje dobu dobíjení i čekání na něj, a šetří tak čas řidičů.

„V příštích letech nás čeká velká proměna celého automobilového průmyslu. Vláda si je vědoma klíčové role tohoto odvětví pro českou ekonomiku a chce přispět k tomu, aby jeho transformace proběhla co nejlépe. Vedle klíčové stavby české gigafactory se také prostřednictvím správy dotačních programů podílíme na rozšiřování počtu a zvýšení kvality dobíjecích stanic. Roste význam lokalit jako této v Letňanech, které jsou velmi rychlé a naráz obslouží více vozů najednou. Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než dvou tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až na úroveň 6 miliard korun,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

„Elektromobilita dnes postupně srovnává krok s rychlostí tankováním klasických aut, což je dobrou zprávou pro zákazníky. Ultrarychlé stanice zvládnou během krátké pauzy na občerstvení dodat bezemisní energii pro více než 200 kilometrů jízdy. Stojany o vysokých výkonech proto teď doplňujeme naše nejfrekventovanější lokality a přispíváme k posilování už tak velmi robustní české dobíjecí sítě. Podíl rychlých a ultrarychlých stanic se u nás pohybuje na úrovni 60 procent, zatímco evropský průměr je okolo deseti procent,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.

Robustnost české sítě potvrzuje i to, že na sto elektromobilů připadá v Česku 22 dobíjecích stanic, zatímco v Evropské unii 15.

„Naše obchodní centrum těží z výborné spádové polohy na severovýchodním okraji Prahy u dálnice D8. Díky tomu už dnes mnoho našich zákazníků přijíždí elektromobilem a dosavadní trojice dobíjecích stanic byla v posledních dvou letech hodně vytížená. Protože chceme být připraveni na několikanásobné počty elektromobilů na českých silnicích, rozšiřujeme nyní ve spolupráci s ČEZ naši nabídku o dalších devět stojanů včetně jednoho ultrarychlého. Věříme, že díky tomu přilákáme další nové zákazníky, kteří u nás během nákupů doplní nejen svou energii, ale také energii do svých elektromobilů,“ uvedl Pavel Klimeš, manažer CBRE, společnosti provozující OC Letňany.

U první dobíjecí stanice ČEZ spuštěné v roce 2011 trvalo e-autu doplnění potřebné energie několik hodin, ta pětistá u Obchodního centra v Letňanech to zvládne za 10 minut.

Zatímco první stovka stojanů vznikala přes 6 let, druhá už necelé dva roky, třetí a čtvrtá přibyla vždy zhruba po roce, a té poslední stačilo jen něco málo přes sedm měsíců. Lepší důkazy o stále zrychlujícím boomu elektromobility v České republice by se asi hledaly jen těžko.

Jak rostly stojany ČEZ v České republice
Pořadí Lokalita Datum zprovoznění Výkon stanice
1. Duhová, Praha 30.11.2011 2×11 kW
100. Kaufland Hodonín 26.6.2018 22+50 kW
200. OC Královo Pole Brno 20.4.2020 22+50 kW
300. Kaufland Nymburk 3.5.2021 22+50 kW
400. POP Airport Tuchoměřice 9.6.2022 22+50 kW
500. OC Letňany Praha 31.1.2023 150 kW
Zdroj: ČEZ

Největší domácí síť veřejných dobíjecích stojanů srovnatelná se středně velkými řetězci čerpacích stanic může v jednu chvíli obsloužit až 1 000 e-aut. Celkový instalovaný výkon všech stojanů přesáhla koncem roku 35 MW, což je např. ekvivalent středně velké vodní elektrárny zásobující elektřinou domácnosti 80tisícového města.

ČEZ chce do roku 2030 zvýšit výkon sítě více než čtyřnásobně, a to zejména rozvojem vysokovýkonných hubů. Přes 200 stanic sítě vyrostlo i díky evropskému grantu Connecting Europe Facility (CEF) a Operačnímu programu doprava, další desítky ČEZ postavil z vlastních prostředků.

Při využívání sítě se uživatel před dobíjením identifikuje RFID kartou nebo pomocí aplikace FUTUR/E/GO. Ta zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, vyhledá nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu nebo ukáže aktuální obsazenost stojanů. Více než 80 procent sítě ČEZ tvoří dnes dobíjecí stojany o výkonu 50 kW, v budoucnu ale poroste právě podíl ultrarychlých stanic.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 01 úno 2023, 07:08

Ale snižuje to výdrž baterií.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 01 úno 2023, 11:45

IMHO nepodstatná námietka pre väčšinu kupcov.

Elektromobil je predmet účelom zhodný s korzetom. Zbytočný, nezdravý až škodlivý, a v 99% prípadov určený len na klamanie okolia a vyvolanie mylného zdania.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od petrp » 07 úno 2023, 20:41

martanus píše:
07 úno 2023, 20:28
V Lotyšsku začala hořet továrna na výrobu bezpilotních letounů pro Ukrajinu a NATO.
Lithium? :lol:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 07 úno 2023, 21:31

https://ekonomickydenik.cz/svedsko-svyc ... i-rypadla/
Švédsko-švýcarská korporace ABB přichází s motory pro elektrická těžební rypadla
Divize švédsko-švýcarské nadnárodní korporace ABB (Asea Brown Boveri) ABB Motion posílá na trh portfolio udržitelných pohonů pro těžká vozidla používané v povrchové a hlubinné těžbě, manipulaci s materiálem a nákladem, staveništích, v zemědělství a lesnictví. Motory lze použít jako trakční nebo pomocné pohony. Oproti spalovacím motorům se liší plným točivým momentem při nulových otáčkách, rekuperačním brzděním, schopností přetížení, nižší teplotou chladicí kapaliny a vyšší účinností. Díky kompaktní konstrukci a vysoké hustotě krouticího momentu usnadňují motory instalaci baterie.
Těžká nákladní vozidla jsou zodpovědná za 25 procent emisí CO2 z dopravy v EU. Přestavba dieselových pohonů na elektrické pohony pomáhá rozhodujícím způsobem snížit emise skleníkových plynů i celkové náklady na vlastnictví.

Pokud by například každý nákladní automobil v dolech na celém světě byl elektrifikován, mohlo by se jen v tomto odvětví ušetřit 198 000 tun CO2 denně. Také náklady na údržbu bateriových elektrických vozidel v dolech jsou o 20 až 30 procent nižší a náklady na palivo o 40 až 60 procent nižší než u stávajících dieselových nákladních vozidel.

Elektrický pohon je stále dražší
Elektrifikace vozidel však stále naráží na odpor. Pořizovací cena hybridních a elektrických pohonů je v současnosti mimo jiné vyšší než u vozidel s dieselovým pohonem. Na druhou stranu existují důležité podněty pro elektrifikaci. Například klimatické strategie vlád a měst jsou stále častěji zahrnovány do veřejných zakázek. Stále více se také zaměřuje na celkové náklady na elektrické pohony.

Vyšší objemy výroby a technologický pokrok v budoucnu výrazně sníží ceny těžkých strojů. K elektrickému pohonu užitkových vozidel jsou zapotřebí výkonnější baterie než například u elektromobilů, a to kvůli jejich vysoké hmotnosti. Kromě toho musí baterie odolávat extrémním podmínkám, jako jsou silné vibrace na staveništi.
Snadný přechod na elektrické pohony

Aby byla elektrifikace užitkových vozidel rentabilní a praktická, nabízí nyní společnost ABB Motion portfolio udržitelných pohonů pro těžká vozidla používaná v aplikacích, jako je povrchová a hlubinná těžba, manipulace s materiálem a nákladem, staveniště, speciální aplikace a zemědělství a lesnictví.

Motory řady AMXE jsou vhodné zejména pro elektrifikaci užitkových vozidel. Synchronní reluktanční motory s permanentními magnety o výkonech od 24 do 240 kW dosahují vysokého výkonu až 520 kW a otáček až 5 000 ot/min. Jsou k dispozici ve čtyřech různých velikostech se vysokými krouticími momenty až 600 Nm u nejmenší a až 3 300 Nm u největší velikosti.

Dostatečný točivý moment
Motory lze použít jako trakční nebo pomocné pohony. Oproti spalovacím motorům se liší plným točivým momentem při nulových otáčkách, rekuperačním brzděním, schopností přetížení, nižší teplotou chladicí kapaliny a vyšší účinností. Díky kompaktní konstrukci a vysoké hustotě krouticího momentu usnadňují motory instalaci baterie.

Kompaktní a robustní mobilní měnič HES880 byl speciálně vyvinut pro použití v elektrických hnacích ústrojích stavebních strojů a stavebních vozidel. Měnič pro trakční motory a generátory do 510 kW trvalého provozu a do 760 kW špičkového výkonu je k dispozici ve třech různých velikostech s napětím od 320 VDC do 750 VDC (350 A, 600 A a 900 A). Modul lze použít jako síťový měnič, motorový měnič nebo DC/DC měnič. HES880 má standardně integrovanou funkci „Safe Torque Off“ (STO) a volitelně je k dispozici s integrovaným brzdovým chopperem. Instaluje se jednoduše pomocí zásuvného konektoru.

Škálovatelný výkon baterie
Důležitou roli hraje také systém Bordline ESS (Energy Storage System) pro ukládání energie na palubě. Bateriové moduly vysoce výkonného systému pro ukládání energie na bázi lithium-iontových baterií lze zapojit do série a vytvořit tak modulární sadu baterií. Modulární konstrukce baterie umožňuje snadné škálování instalované energie i umístění na střechu, do motorového prostoru nebo pod podlahu vozidla.

Elektrická řešení pro hnací ústrojí musí být snadno a flexibilně instalovatelná. Koneckonců konfigurovatelnost a škálovatelnost jsou důležitými předpoklady pro přechod stavebních vozidel na elektrický pohon.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 07 úno 2023, 21:41

▲A dialková doprava bude mať predlžovačky
Parafráza na Ivana Mládka.

P.S. Práve dneska má 81, aká náhoda.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět