Děti se speciálními potřebami tvoří v současné době 8,1 procenta žáků základních škol, je jich více než 76 000. Před čtyřmi lety to bylo 5,4 procenta. Na středních školách je jich aktuálně 3,4 procenta a v mateřských školách asi 1,9 procenta. Vyplývá to z Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávání v ČR v roce 2018, kterou v pondělí projedná vláda. Materiál se zabývá také obecně jednotlivými stupni školství, mimoškolním vzděláváním nebo studiem jazyků.
V uplynulém školním roce docházelo do mateřských škol 11.245 zdravotně postižených dětí. V běžných třídách bylo téměř 39 procent ze všech takto postižených předškoláků. Nejčastějším postižením byla závažná vada řeči.Na základních školách ve v běžných či speciálních třídách se vzdělávalo 101.983 zdravotně postižených, tvořili tak 11 procent všech žáků. Zatímco před čtyřmi lety docházelo do běžných školních tří asi 60 procent všech postižených dětí školního věku, letos to bylo téměř tři čtvrtiny. Převažovaly u nich závažné poruchy učení, se kterými se potýkalo přes 45 procent z nich.
Na středních školách studovalo 22.067 zdravotně postižených, tedy asi 5,5 procenta všech, kteří studovali v denní formě. Do běžných tříd docházelo přes 64 procenta žáků. Nejčastější diagnózou byly závažné vývojové poruchy učení (49,5 procenta) a mentální postižení (21,3 procenta).
https://echo24.cz/a/Sc3yn/fakta-o-inklu ... adni-skoly