Dva motory, když vypadne jeden, pravděpodobně to doletí zpět na základnu a neztratíte podstatně dražší vybavení než, co vás stojí jeden pístový motor navíc, druhá věc je, že s těmi německými písťáky to bude mít max rychlost cca 350-400km/h a cestovní tak 250-300km/h (Jak-152 se stejným motorem má max. rychlost 500km/h při hmotnosti 2.1t).
Ta konfigurace v gondolách pod křídlem je do budoucna teoreticky schopná na přemotorování při mírném překopání na nějaké malé protiběžná dmychadla, jen by to chtělo taky relativně malý výkonný nový motor, co by je poháněl (nebyla po něm poptávka, ale bude). Ty protiběžná dmychadla by se pro tyhle průzkumné UAV dost hodila, v podstatě by to mělo cestovní rychlost, jak proudové UAV obdobné hmotnostní kategorie, ale s podstatně nižší spotřebou paliva a větší vytrvalostí a doletem. Je jen otázka času, kdy Rusy napadne oprášit pro UAV s dlouho vytrvalostí propfany, k tomu ale potřebují úplně nový motor nízké váhové kategorie s relativně malým tahem, zatím to pohání jen velká letadla, ale proč by to nešlo zmenšit a využít výhod na UAV s dlouhým doletem. Pokud by takový motor byl konstruován tak, že by dokázal pracovat buď s oběma protiběžnými vrtulemi současně - pro dosažení vysokých rychlostí (dmychadlo) a měl zároveň i klasický režim, kdy by točil jen jednou vrtulí a druhou nastavil do praporu a zastavil, tak aby byla cestovní rychlost na úrovní cca 300-400km/h, bylo by to dost zajímavé řešení pro průzkumné UAV s dlouhým dosahem, možnost rychlých přesunů na větší vzdálenost a pak točit jen jednu vrtuli pro operační rychlost s nižší spotřebou paliva s nárůstem vytrvalosti v cílové oblasti tak o 30-40%. Ale určitě to nebude tak jednoduché, jak to píšu.
Něco jako použít základ malý motor R128-300, který se konstruoval pro propfan pohon křídlatých raket Ch-101/102, ale pak se od toho upustilo. Pokud by byl hlavní problém jen v malých vrtulích - nemožnost je složit při transportu v letounu? zde by to nevadilo, vrtule by na to mohli dát jakkoliv velké, R128-300 měl výkon při startu 1300 hp/500 hp pro cestovní režim) 500hp odpovídá maximálnímu výkonu těch německých písťáků.
Tlačné uspořádání podle těch obrázků. Vypadá to spíše, jak lodní šroub při velikosti těch vrtulí
Zde píšou, že název je TV128-300
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... ost-157717
Každopádně takový malý motor pro křídlatou střelu se konstruuje na životnost pár hodin letu, takže by se musel vyvíjet roky nový motor s životností nepředstavitelně větší pro nasazení na UAV, ale zkušenosti by z toho možná využít mohli (protože je opravdu možné, že hlavní problém byl nutnost malého průměru dmychadla, USA zkoušeli také
propfan Tomahawk a také to nezavedli - a jediné co to má společné je malý průměr dmychadel, a ten nemohli z pochopitelných důvodu zvětšit), když to mělo být na Ch-101/2, nebude to žádný starý dyzajn.