Železniční nehody

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3478
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 14 srp 2019, 20:30

Výstrahu strojvůdci na trati šlo dát pouze návěstidlem (to tam bylo a nerespektoval ho), dnes již neexistující možnost návěsti praporkem při průjezdu kolem strážního domku (používalo se pouze při mimořádných událostech - toto musela být trvalé nebo dlouhodobé omezení, protože tam bylo zřízeno návěstidlo) a nebo signálem na vlakový opakovač, pokud trať byla kódovaná (což zrovna tento úsek není dodneška)... Dnes k tomu naopak ještě přibyla možnost radiostanicí a nebo mobilem...

V každém případě o tom omezení věděl dopředu buď z rozkazu, který obdržel v poslední obsazené stanici před úsekem s omezením nebo SJŘ v případě trvalého omezení (kdy je omezení součástí traťových poměrů) a dále mu to ještě bylo připomenuto bezprostředně před samotným úsekem s omezením návěstí... Oboje ignoroval...

Nejsem přesvědčen, že jakékoliv další navýšení počtu upozornění by zvýšilo pravděpodobnost, že by je ignorovat přestal....
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 27 srp 2019, 15:55

V Chebu ujel strojvedoucím vlak, nekontrolovaně ujel v Německu téměř sto kilometrů

Po bavorské železnici se minulý týden podle německých médií řítil nákladní vlak, který nikdo neřídil. Po zhruba sto kilometrech nebezpečné jízdy se zastavil u města Schwarzenfeld, které leží asi 50 kilometrů západně od Domažlic. Kontrole strojvůdců německé soukromé společnosti se přitom vymknul už na nádraží v Chebu. O případu v úterý informoval server listu Münchner Merkur.
Nákladní vlak se dřevem, který patřil soukromé firmě K-Rail a měl namířeno do hornofalckého městečka Wiesau, stál minulý čtvrtek odpoledne v Chebu. Před vagóny byly zapojeny dvě dieselové lokomotivy – Siemens ER20 a Vossloh G 1700. Při spojování obou lokomotiv zřejmě jeden ze strojvůdců udělal chybu, po které se vlak rozjel. Podle listu Münchner Merkur byli oba strojvůdci přitom po celou dobu na přední z obou lokomotiv, vlak ale nedokázali zastavit. Na železničním úseku z Chebu do Schirdingu, který vede z kopce, se přitom jízda soupravy zrychlila.
Drážní inspekce ani policie incident vyšetřovat nebudou, čeští inspektoři o události zatím nemají informace Případem se začala zabývat německá policie i drážní inspekce, která ovšem už rozhodla, že nezahájí formální vyšetřování.

https://echo24.cz/a/SgbTC/v-chebu-ujel- ... -kilometru

valouch
Redaktor
Příspěvky: 74
Registrován: 21 kvě 2017, 13:26

Re: Železniční nehody

Příspěvek od valouch » 04 zář 2019, 07:05

Výstrahu strojvůdci na trati šlo dát pouze návěstidlem (to tam bylo a nerespektoval ho)
Rychlostniku a predvestniku tam byl cely les, zadny z nich ale nemuze davat navest Vystraha.
toto musela být trvalé nebo dlouhodobé omezení, protože tam bylo zřízeno návěstidlo
To jako ze (docasne) pomale jizdy se nenavesti?
a nebo signálem na vlakový opakovač, pokud trať byla kódovaná (což zrovna tento úsek není dodneška)...
Odkdy navestni opakovac signalizuje tratove rychlosti a pomale jizdy?
V každém případě o tom omezení věděl dopředu buď z rozkazu, který obdržel v poslední obsazené stanici před úsekem s omezením
Nevedel, pomala jizda tam (uz) nebyla.
nebo SJŘ v případě trvalého omezení (kdy je omezení součástí traťových poměrů)
Ani to ne, tratove rychlosti se v SJR opravdu ale opravdu neuvadeji.

Tolik ke zpravam Radia Jerevan.

---------------------------------

V danem miste je - z duvodu stavebnich praci - docasne trat vedena ostrymi protismernymi oblouky (dvojite esicko) tak, aby se stavbe vyhnula. Potrebne docasne snizeni rychlosti bylo puvodne navesteno tabulkou Z s odpovidajicim predvestnim stitem a strojvedouci byli zpravovani o pomale jizde rozkazem. Prestoze jde o docasnou upravu (oprava mostku), byla ze strany SZDC prekvalifikovana z pomale jizdy na omezeni tratove rychlosti. V tomto pripade se samozrejme zadny rozkaz nedava, jen se tratova rychlost uvede v Tabulkach tratovych pomeru a osadi se rychlostniky misto navestidel pomalych jizd.

Tim vznikla past na strojvedouci, kteri se na trat dostanou po delsi dobe; jelikoz nedostanou rozkaz s pomalou jizdou, automaticky jim naskoci "tak uz to konecne narovnali". V aktualnich TTP neni zmena nijak zvyraznena a pri zbeznem projeti ve spechu na tabletu se snadno prehledne (tablet nezobrazuje vice dokumentu soucasne, je potreba se prepnout z jizdniho radu na tratove pomery a zase zpatky). A protoze strojvedouci uz snizeni rychlosti neocekava, staci ze zrovna obsluhuje radiostanici nebo tablet (uz davno neplati "Nespoustej oci z trati"), nezaregistruje predvestnik u ktereho ma zacit brzdit a nestesti je hotovo.

Az potud je samozrejme striktne podle zakona vina plne na strane strojvedouciho (neseznamil se dostatecne s TTP, nedodrzel tratovou rychlost), byt mu k tomu jini hodne pomohli (jednak prekvalifikovanim pomale jizdy na snizeni tratove rychlosti byt jde o casove omezenou opravu, jednak neexistenci aplikace, ktera by vsechny informace potrebne k vedeni vlaku soustredila na jeden screen tabletu a nejlepe se zvyraznenim zmen). Jenze to neni vsechno; v useku mezi predvestnikem a k nemu se vztahujicim rychlostnikem (snizeni tratove rychlosti dvojitym esickem) se nesmi nachazet jiny rychlostnik (D1 cl. 1331-1334: "Návěst Očekávejte traťovou rychlost předvěstí strojvedoucímu snížení rychlosti od nejbližšího následujícího rychlostníku." Ale ten rychlostnik tam byl a stoji tam zrejme jeste dnes... jinak receno hrube poruseni predpisu D1 ze strany SZDC, kdy neni jasne, ktera navest plati - "vlozeny" rychlostnik s vyssi rychlosti vlastne rusi platnost predvestniku. Jsem zvedav na zpravu Drazni inspekce a vyrok soudu, v tomhle pripade ale doufam, ze se z toho - s rozumnou obhajobou - strojvedouci dostane bez trestu nebo jen s nejakym symbolickym.

A ne, opravdu nejsem od drahy. Ale predtim, nez o necem zacnu zvanit, snazim se o tom - narozdil od nekterejch Brouku Pytliku co maj vzdycky a na vsechno hotovej nazor - aspon neco malo dozvedet.
"Obyčejný hlupák není podvodník; proti počestnému hlupákovi nic nemám. Ale nečestný hlupák je příšerný!" Richard P. Feynman

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 10061
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 06 zář 2019, 18:50

https://video.aktualne.cz/z-domova/sraz ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
Toto už fuckt nepochopím...
To tam ten kamionista zastal schválne, ako islamský atentátnik?...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 07 zář 2019, 02:18

Lidská blbost je nekonečná. Závory konstruované tak aby se daly lehce prorazit(bez jakékoli další škody na nich) a upozorňuje se na to povinně při každém doškolování šoférů. Dvě půlcoulová prkna.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 31 říj 2019, 13:36

Přes 70 obětí po požáru vlaku v Pákistánu. Neštěstí patrně způsobil vařič

Při požáru vlaku ve východopákistánské provincii Paňdžáb dnes zahynulo nejméně 71 lidí a 43 dalších bylo zraněno. Novou bilanci oznámily podle agentury AP místní úřady, které se obávají dalšího zvýšení počtu obětí, neboť 11 zraněných je v kritickém stavu. Hořet začalo údajně od jednoho z plynových vařičů, na nichž si cestující vařili snídani.
Požár nedaleko města Rahímjár Chán podle agentury Reuters zničil tři vagony. „Dva vařiče vybuchly. Vařili, používali olej, což požár ještě přiživilo,“ řekl televizi Geo pákistánský ministr železnic Šajch Rašíd Ahmad. Většina obětí uhořela, mnoho mrtvých ale tvoří i lidé, kteří skočili z vlaku ve snaze zachránit se před plameny.
https://echo24.cz/a/SPjeJ/pres-70-obeti ... obil-varic

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3478
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 07 lis 2019, 16:52

Hasiči z HS-Košice zasahujú v Košiciach pri zrážke 2 vlakov, ku ktorej došlo na železničnej stanici Košice-Staré Mesto. Následkom nehody sa osobný vlak vykoľajil.Na mieste jednotka v spolupráci so záchrannou zdravotnou službou ošetrila 2 zranené osoby.
Obrázky
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
https://www.facebook.com/hasicihasiciko ... 8588380053
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5188
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 25 led 2020, 21:56

Vlak s 11 cestujícími, který loni v únoru jel několik kilometrů bez strojvůdce u Velkého Meziříčí, se snažila brzdit dcera výpravčího..
.. a po telefonu jí vysvětloval, jak aktivovat magnetickou brzdu. Zařízení ale nic nedělalo, stejně jako před tím záchranná brzda, a vlak jel dál.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/dce ... cle-detail
Som myslel že záchranná brzda by mala byť "idiotenzichr".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 26 led 2020, 10:54

Záchranná brzda je celkom "idiotensichr"
No ak máte prázdne pomocné vzduchojemy pri rozvádzačoch, tak nemá čo brzdiť. A magnetická brzda pod 50km/h ani nie je aktívna. No zase keď je úplne prázdne priebežné potrubie, alebo aspoň pod 3,5bar (rýchločinné brzdenie) prípadne máte menej než 7 bar v napájacom potrubí, tak magnety spadnú a až do natlakovania ich nezdvihnete. Samozrejme vždy záleží hlavne od konštrukcie vozidla, ako je to vybavené po el. stránke a samozrejme vzduch.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5188
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 26 led 2020, 20:45

No, je vidieť že tá záchranná brzda "idiotenzichr" nie je inak by zafungovala.
Asi tam budú musieť zamontovať to "brzdiace koleso/volant". Tuším že v niektorých starých motorákoch to na chodbičke bolo(M131 ..Tatrovka?). A neviem či to nemali aj niektoré vagóny vl. súprav.
Obrázek
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 26 led 2020, 22:01

Predovšetkým, najlepšie by bolo vedieť aká súprava to bola. Záchranná brzda je vo všeobecnosti robená tak, že potiahnutím za rukoväť sa otvorí záklopka a priamo odvetráte priebežné /hlavné potrubie, tým pádom reaguje rozvádzač a z pomocného vzduchojemu naplní brzdový valec /prípadne tlakové relé a brzdové valce. Prúser vznikne, ak z nejakého dôvodu idete manipulovať s brzdovým rozvádzačom a nezaistíte si súpravu inou brzdou napríklad BP, alebo pružinovou / CZ stradačovou.
Áno všetky vozne majú aj to koleso ručnej brzdy (teda tie najnovšie už nemajú, pretože majú práve tú pružinovú).
Princíp tej pružinovej len tak z rýchlika: mám brzdový valec na každom dvojkolí a valce sú tam vlastne dva jeden stále brzdí tlačený pružinou a druhý funguje ako normálny brzdový valec natlačím doň vzduch - brzdím, vypustím vzduch odbrzďujem. No ten prvý stále brzdí, prestane len, keď tlak vzduchu stúpne nad 7bar (kedy vzduch pretlačí odpor pružiny - sami vidíte, že takto silno žiadnu ručnú brzdu nezatiahnete) samozrejme dá sa aktivovať, aj keď máte v súprave 10bar.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5188
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 26 led 2020, 22:13

Je tam táto fotka súpravy.
Obrázek
Popisuješ to možno správne ale tie princípy a aj reálna udalosť ukazujú že funkcia tej bezpečnostnej brzdy je závislá ešte od ďaľších podmienok a tým sa princíp "idiotenzichr" anuluje a zostávajú tam napríklad tie závislosti na nejakých súčiastkach a funkčnosti tých súčiastok. To že ich niekto prepol do neželanej polohy je o inom.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 26 led 2020, 22:20

Presne ako som si myslel, vypustil vzduch z rozvádzačov (tým pádom prázdny pomocný vzduchojem) uzavretý prívod vzduchu od kompresorov to už bol iba klinček do rakvy. Max dosiahnutá rýchlosť cca 22km/h priemer 17,5km/h je strašne ďaleko od 50km/h na správnu činnosť magnetickej brzdy (ta zasa funguje tak, že na koľaj položí takú magnetickú traverzu - medzi dvoma dvojkoliami. Pritlačia ju pružiny, odisťujú elektromagnety. Na panely vo vagóne si teraz ani ja z pamäti nevybavím, ako je to presne, ale zo stanovišťa to nieje zložité.)
U mňa by sa na stanovište nedostala, pretože si ho zamykám a nie iba na štvorhran (odkedy sa predáva v Tesco ho už má aj veľa somrákov)
Naposledy upravil(a) Dewon dne 26 led 2020, 22:47, celkem upraveno 1 x.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5188
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 26 led 2020, 22:23

Prečo nezafungovala tá magnetická brzda?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 26 led 2020, 22:43

841 bohužiaľ nepoznám. Na papieroch mám 199, 812, 736, 750 a 861, ale jazdím hlavne elektriky 210, 240, 263...
Ako som písal, ten postup cez RTO (tá skriňa vo vagóne) ten teraz z hlavy nedám ani ja (nie je to také jednoduché a ani to nepoužívam) . Používa to hlavne vozmajster, na kontrolu brzdy v stanici pri ÚSBéčke. Ja zo stanovišta jednoducho znížim tlak pod 3,5bar (rýchločinné brzdenie) a ešte zabrzdím priamočinnou brdzou, prípadne cez obrazovku počítača. Magnety späť zdvíha vzduch, že by ich pri tomto type súpravy aj ovládal to neviem, pretože čo máme my od Škodovky Jánošíky a Push-pully tak tam je toto čo som písal.

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 35
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 27 led 2020, 08:19

Takže, ospravedlňujem sa. Aj magnetická brzda potrebuje k svojej činnosti vzduch (aspoň na začiatku činnosti). Teraz sedím u inštruktorov a debatujeme. Presný princíp činnosti: dva vzd. valce jeden zhora tlačí na koľaj a druhý zdola na zdvíhanie prítlačný je natlakovaný a je držaný iba el. mag. západkou. Strata napájania a cvakne o koľaj. Druhý valec ho dvíha hore vyžaduje tlak aspoň cca 7bar (sila potrebná na odlepenie magnetu od koľaje) a pružiny ho zdvihnú hore. Pružiny preto, aby sa aj napr. nabúraná /poškodená súprava - cez vzduchu dala odtiahnuť. Takže jediná naozaj nezávislá brzda je práve to koleso ručnej brzdy, alebo tá pružinová CZ stradačová. U nás ju majú iba súpravy rady 861, 951+263 a 671/971

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů