Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od classix » 17 říj 2019, 16:38

Irán má nové cvičné letadlo Kosar-88
EHFA9M4X4AANShL.jpeg
EHFA9MyWwAA0aVx.jpeg
EHFA9IzWsAAaWHe.jpeg
No moment, tohle už přeci někdo vymyslel Taiwanské AIDC AT-3 :lol:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/AIDC_AT-3
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 17 říj 2019, 19:21

A nevadí, že ta dvě letadla, ačkoli jistá podobnost tam je, jsou zcela jiná?
Například křídlo - u AT-3 lichoběžníkové, u Kovsaru-88 s výrazně šípovitou náběžnou hranou.
Nebo kabina, nebo hlavní podvozek, nebo motory, nebo …
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Juraj » 17 říj 2019, 20:46

Jednak je to dva roky stara informacia a tiez ide o protiiransku kampan
Faktom je, ze dnes boli zverejnene fotky zo slavnostneho uvadzacieho letu lietadla. Zaujimavostou su anglicke napisy na draku. Predpokladam, ze vyraz Ejection seat nie je perzsky :D

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od IgorT » 19 říj 2019, 14:58

Dosiaľ som to tu nezaregistroval, pre zaujímavosť!

Ruské stíhacie lietadlo 6. generácie Pigeon
safe_image.jpg
safe_image.jpg (26.26 KiB) Zobrazeno 7008 x
Rusko tajne vyvíja stíhací bombardér šiestej generácie. Projekt T-60 sa narodil v Sukhoi Design Bureau už v 80. rokoch, ale kvôli rozpadu ZSSR bola práca na lietadle odložená. S využitím nových kompozitných materiálov a moderných technológií stealth sa projekt môže ďalej rozvíjať pod novým názvom „Golub“, ktorý sa prekladá do angličtiny ako „Pigeon“.

Lietadlo má dva prívody vzduchu v dolnej časti trupu. Na papieri má dĺžku 38 metrov a rozpätie krídel asi 35 metrov. Predpokladá sa, že vezme až 20 ton bojového nákladu, rakiet X-101 a aerobalistických rakiet X-15. Holub má byť vybavený dvoma prúdovými motormi s variabilným smerom ťahu 24 ton a vzletovou hmotnosťou 85 ton.

Lietadlo bude schopné vyvinúť rýchlosť vyššiu ako 2 500 km / h. Letový dosah môže dosiahnuť až 6 000 kilometrov v nadmorskej výške až 20 kilometrov. Nie je vylúčené použitie kombinovanej pohonnej jednotky pozostávajúcej z prúdového a nárazového motora, ktorá zvýši maximálnu rýchlosť až na 6 000 km / h.

Lietadlo bude mať pokročilou autopilotnú jednotku, ktorá bude riadiť všetky palubné systémy. T-60 tak bude môcť vykonať plnohodnotný bojový let bez účasti pilota. Lietadlo bude mať na palube aj kvantový radar s aktívnym fázovaným poľom na detekciu nepriateľa skôr, ako detekuje ruské lietadlo.

Prototyp sa očakáva koncom roka 2020, zatiaľ čo sériová výroba sa má začať najskôr v roku 2030.


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od skflanker_ » 19 říj 2019, 22:59

skflanker_ píše:
16 dub 2017, 12:51
Irán predstavil nové prúdové 2-motorové cvičné lietadlo Kosar-88 ...
classix píše:
17 říj 2019, 16:38
Irán má nové cvičné letadlo Kosar-88 ...
Pôvodne Kosar-88 po svojom prvom lete dostal meno Yasin:

https://youtu.be/HjgLZWH4xQA zverejnené 18.10.2019, dĺžka videa 2:48 min.
- sedačka je Ruská - rodina K-36
- motory sú Iránske Own (kópia General Electric J85 = z Iránskych lietadiel rodiny F-5)
- Dĺžka 12m, Výška 4m, Hmotnosť 5,5 ton, Dostup do 12.000m
FotoBlog https://bmpd.livejournal.com/3810000.html z 18.10.2019

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 říj 2019, 00:13

Historický okamžik: letadlo s cestujícími letělo 19 hodin v kuse

Rekordní první let mezi New Yorkem a australským městem Sydney bez mezipřistání byl úspěšný. Boeing 787-9 Dreamliner australských aerolinek Qantas v neděli v 07:42 místního času (v sobotu 22:42 SELČ) přistál v nejlidnatějším městě Austrálie po 19 hodinách a 16 minutách letu, během něhož urazil vzdálenost 16 200 kilometrů, informoval server CNET. Podle médií jde o nejdelší let s pasažéry na světě.

https://echo24.cz/a/ShqHD/historicky-ok ... din-v-kuse

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Juraj » 21 říj 2019, 06:29

Je to len PR. Bezne sa lieta viac ako 17hodin. par desiatok minut naviac nic neovplyvni

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 21 říj 2019, 06:40

Pokud by jste někdo chtěl New York - Sydney letět, třeba příští čtvrtek, tam můžete. Bude vás to stát 27.000 Kč (1.100 Eur) a s jedním mezipřistáním to bude trvat 22,5 hodiny.
Nejsem si zcela jist, zda ta úspora 2 hodin za to stojí ... vezená zásoba paliva při vzletu výrazně snižuje payload, a tím i počet věrných PAX = let vychází dráž.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7611
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od palo satko » 21 říj 2019, 08:53

Nevesta letela pred mesiacom do Brisbane. Velkou kravou A 380 z Prahy do Dubaja a odtaial B777 do Brisbane. S nečakanim medzipristatim na Cejlone, lebo niekomu došlo špatne. Nekonečny let a otravny prestup, aj ked Emirates poskytuje kvalitu aj v turistickej triede.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 21 říj 2019, 12:44

Skeptiku nestojí protože ty 2 hod. každý rád využije k protažení těla. Jel jsem jako záložák vlakem z Vimperka na VVP Lešť +2 dny vlakem a takovýto opruz nepřeji nikomu. To je ve vlaku pro osobu daleko více prostoru než v letadle. Dobrovolně jsme se střídali po 1/2 dni ve čtvrt hodinových procházkách uličkou aby jsme cestu ve zdraví přečkali.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 00:16

Čínske letectvo 1951 - 2019 v jednom pohľade

https://ic.pics.livejournal.com/astra12 ... iginal.jpg
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od bacil » 22 říj 2019, 00:27

Proč některé ty letadla mají špagáty od kabiny ke směrovce, to jsou antény, nebo výztuha?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 00:30

Antena, občas majú nakreslený aj napajač. Použitelné to je tak do 900-1000km/h.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 22 říj 2019, 12:24

A běžně to donedávna bylo na všech letadlech - KV komunikace s mateřským letištěm i pro nouzové potřeby. V Jenči bylo takové KV středisko ještě relativně nedávno, dnes tam sídlí ŘLP...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 14:50

Na prúdových dopravákoch sa to nepoužíva už bezmála polstoročie, detto u vojakov - drotové anteny miznú aj z turbovrtulových strojov, sú totiž dosť chúlostivé a náročné na údržbu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 22 říj 2019, 15:09

Ono je to už taky relikt - dnes se KV pásma v profi provozu používají už jen výjimečně. To nic nemění na tom, že i letos jsem dělal spojení s našima klukama (ČSA) na palubách Airbusu, nejdelší bylo někam ke Kaspiku, takže to pořád ještě někdo provozuje má minimálně funkční...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 22 říj 2019, 15:34

Ale ano, pásmo sa využíva stále, ale stanice pracujú s inými anténami.
Bežne je KV antena v kýlovke - napríklad v jej nábežnej hrane, ale môže byť aj na bokoch, alebo v oblasti koreňa či prechodu kýlovky, prípadne vedená pod dielektrickým krytom pozdlž trupu.
Stroje pre špeciálne spojenie majú KV (ale aj SV, DV a EDV) anteny drôtené, vlečené - drôt/lanko je navinuté na bubne a za letu sa vypustí (i viac ako 5km). Späť sa obvykle nenavíja, ale jednoducho odsekne.
me4UV[1].jpg
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

stetula
Redaktor
Příspěvky: 118
Registrován: 07 úno 2017, 20:25

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od stetula » 04 lis 2019, 16:33

Rusové zvládli kompletní výrobu celokompozitních křídel pro letadla MS-21 ( u dopravních letadel první )

https://sdelanounas.ru/blogs/126581/#cut

jinak nechápu, kde vzali potřebné technologie když je na ně uvalené enbargo? jinak super foto z výroby a asi to myslí s MS-21 vážně

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Juraj » 04 lis 2019, 16:48

Teoreticky to vyzera jednoducho. Dovezu sa rozne technologie, tie sa poskladaju do linky a "Voilà!“, kridlo je na svete. Tu je napriklad popis nemeckeho lisu WKP 8000S https://www.adsalecprj.com/Publicity/Ma ... nting.aspx

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od QVAK » 04 lis 2019, 19:46

Technologie měli odzkoušeny ale chyběl jim materiál takže museli rozšířit výrobu potřebného spektra embargovaných rohoží.

P.S. Embargo které motivuje více než jakákoli dotace. Motivace k soběstačnosti ekonomiky zdarma a navíc i poškodí embargujícího(zúžení trhu + vícenáklady na kontrolu embarga = zvýšení konkurence na ostatních trzích).

Odpovědět