Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 pro 2019, 23:10

Průzkum: Elektroauta ztrácí v průběhu let dojezd spíše pomalu, rychlonabíjením ale baterie zničíte
Protože za horké jsou považovány oblasti, kde je více než pět dní v roce přes 27 °C, nás se na následujícím grafu týká právě ta horší křivka.
https://autobible.euro.cz/pruzkum-elekt ... e-znicite/
Keď Nissanu Leaf klesla kapacita baterií po 4,5 roku skoro o 20% tak o koľko klesne po 8 rokoch keď sa ten pokles ešte zrýchluje?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

false_flag
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2025
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od false_flag » 19 pro 2019, 07:16

kenavf píše:
14 říj 2019, 09:10
Známy kúpil nové Mitsubishi a priamo u predajcu(kvôli továrenskej záruke) si nechal namontovať PB. Najazdil s ním cca 150000km a motor(jeden valec) je vylágrovaný a mechanik hovoril že budú vylágrované asi aj sedla ventilov, čo je u motorov jazdiacich na PB bežný a očakávaný problém.
Prerábka na PB nie je vhodná na všetky druhy motorov. Staré Felície vraj s tým taký problém nemali. Ale súčasné motory vraj ano, sú príliš "vyhypované" preto nie sú "tolerantné".
Měl jsem 3 auta na LPG, najezdil s nimi za 15 let mnohoset tis. km. A už nechci. Modernější motory prostě nejsou Š120 nebo Felda. Vylágrované ventily, v posledním autě co mělo víc elektroniky si to spolu moc nerozumělo..
Pokud někdo vyvine speciálně upravený motor pro LPG - ne jen dostavbu, pak by to mělo smysl..
Jeden čas automobilky prodávali nová auta s LPG /HYundai/. Se zárukou.. utekli od toho.. věděli proč... náklady..na opravy..

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 pro 2019, 13:32

Velký šéf se zlobí: Dušení aut ohrožuje Evropu, elektřina není řešení
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ntent=main
Že by sa postupne našli odvážne hlasy "proti" i keď to môže ohroziť ich karieru?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9838
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 pro 2019, 13:48

Povedal by som, že si dobre spočítal, čo jeho pozíciu a karieru ohrozuje viac - jestli politický vplyv zelených bláznov v dozorných radách alebo ich zelené šialenosti znižujúce produkciu a príjmy spoločnosti.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 led 2020, 01:10

Pokud zákazník bude u E.ON dobíjet nejvyšší rychlostí, zaplatí až 13 korun za kWh.
Cena dobíjení elektromobilů jde raketově nahoru, provoz je výrazně dražší než u konvenčních vozů
https://www.info.cz/cesko/cena-dobijeni ... 44152.html
To s tou cenou elektriny z nabíjačiek je fakt alebo sa niečo "stratilo v preklade"?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9838
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 01:49

Bežný slovenský odberateľ v domácnosti platí ZSE 0,045-0,07€ za kWh, ale nabíjanie na staniciach ZSE je pre registrovaných stálych zákazníkov "zadarmo" alebo za ceny (0 - 0,39€/kWh)
Ceny nabíjania pre "hostí" - AC nabíjanie: 0,29 €/kWh, DC nabíjanie: 0,49 €/kWh takže dotuje aj "hostí", ktorý platia menej ako slovenské domácnosti. Takže dobíjanie "doma" je ekonomicky značne nevýhodné - pokiaľ nemáte dvojpásmovú sadzbu na "nočný prúd", a aj tam je to na hrane.

Ak nabíjacia stanica nepatrí "elektrárňam", má elektrinu od ZSE za ceny ako komerčný "malý" zákazník - 5-9 centov za kWh. Len je dosť otázka, či je ZSE budú brať ako "malého" zákazníka, pretože je to nárazový odber na úrovni až desiatok kilowattov

opravené Alch.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 126
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 18 led 2020, 08:55

Som na 100% presvedceny, ze sa s tou cenou elektriny u ZSE mylis. Ak si presvedceny, ze je to tak, skus dolozit zdroj. :mrgreen:
https://www.mojelektromobil.sk/zdrazeni ... riny-2019/

Ani to nabijanie pre registrovanych zakaznikov nieje zadarmo, to je len pre tych, co platia mesacny pausal. Registrovany platia 0,19EUR za kWh, co je viac, nez cena elektriny pre domacnosti.
https://www.zse.sk/documents/13886566/C ... e_24082018
Naposledy upravil(a) mzprx dne 18 led 2020, 13:20, celkem upraveno 1 x.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9838
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 12:09

Vypadla mi nulá :oops: :blbec: opravené (ale k očnej už mám výmenný lístok :???: )
domácnosti https://www.zse.sk/documents/13992298/C ... 012020.pdf
ZSE-drive https://www.zse.sk/documents/13911745/C ... e_01052019

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1333
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od woxia » 18 led 2020, 15:53

kenavf píše:
18 led 2020, 01:10
To s tou cenou elektriny z nabíjačiek je fakt alebo sa niečo "stratilo v preklade"?
Na idnes to jeden komentoval, že to jako s kávou doma a z automatu/kavárny. Udělali tam z něj záporáka, ale řekla bych, že to popsal principiálně velmi jasně.

Polopaticky - neplatíte za kávu, ale za možnost si jí vypít. Tj. neplatíte za elektřinu, ale za možnost si ji zde nabít.
Tj. business plán nabíjecích stanic musí vyjít v horizontu dvou let kladně (životnost manažera).
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9838
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 18 led 2020, 17:58

To dáva zmysel - výnos za dobu "pobytu vo funkcii managera" musí pokryť investíciu, prevádzkové náklady a odmenu managera. :evil_smile:
A keďže nabíjačiek je "nateraz" málo, predstavujú vzácne zdroje, za využívanie ktorých treba platiť. Alebo si vytvoriť zdroj vlastný. To ale majitelom viacej cestujúcim nepomôže - nabíjať potrebujú práve mimo vlastnú nabíjačku.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 led 2020, 18:13

U tej rýchlonabíjačky by sa dalo akceptovať keby tá cena bola "mierne" vyššia(potrebuješ rýchlo, tak priplať). Ale ak bude treba nabíjať lacno? Kto má rodinný dom tak to má možnosť poriešiť. Ale čo takí ľudia na sídlisku v Petržalke. Zriadia sa tam nabíjačky "na pouličných lampách" a potom im to dodávatelia/prevádzkovatelia nabíjačiek začnú postupne zdražovať. :palecdolu:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1077
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 18 led 2020, 19:06

Ty nove auta take pekne fajrujou a hasici si s nima nevedi moc rady...Kamarad si koupil dron, ukazoval videa co s tim natocil. Doma ho pres noc nabijel a od toho mu vyhorel barak, 3 mistnosti. Neco je vzbudilo, tak s klikou probehli ohnem ven.
Pouzil jsem stare aku z NB k LED svetlu, ma 3.7 V, svetlo je s cidlem pohybu na 4.5V , nabijim to zdrojem kde nastavim konecne napeti a proud, saham aby to nehralo. Neni s tim sranda.
Tak nejaka HOMEDOME nabijecka muze byt problem.
Mam staru zkusenost s mobilem a solarni nabijeckou, nabijel jsem 2 telefony OK a treti me to zcoudil, vzal vic prudu nez to dalo a vyhorel tistak na folii. Koupeno u rakosniku.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 740
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Grif » 19 led 2020, 10:22

Jsem e-kuřák a používám množství akumulátorů Li-ion 18650.Na nabíjení používám origo procesorovou nabíječku Nitecore položenou na velké dlaždici.Dají se koupit i nehořlavé podložky,nebo vaky pro nabíjení třeba v dřevěné chatce na dovče.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 126
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od mzprx » 19 led 2020, 12:48

https://www.topspeed.sk/v-prazskom-tune ... sory/17078

Naozaj tie nove auta nejak horia....

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3419
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 19 led 2020, 13:09

Opravdu ti přijde jako relevantní argument do diskuze uvádět požár jednoho nového auta jako by to byl u těchto vozů zásadní problém???

Hlavně, že pořád upozorňujeme, že se má diskutovat věcně a netrollit... :evil:
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 led 2020, 13:59

Teraz mi spomínal známy ktorého syn pracuje u automobilového predajcu na pozícii technika, že sú predajcovia povinní pre svoje showromy pre elektromobily zakúpiť "dielektrické podložky" ktorých cena za kus je 50000€.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5098
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 19 led 2020, 18:55

Od 31. ledna 2020 se bude účtovat za odebranou energii, za kilowatthodinu naúčtuje Ionity 0,79 eura, tedy 20 korun
Zdroj: https://technet.idnes.cz/_servix/recomb ... tomoto_fdv
Že by začínala vlna článkov kde sú zverejnené skutočné ceny elektriny plánované pre elektromobily?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 9838
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 19 led 2020, 19:08

Beriem to tak, že niekto dosť investoval - a aj loboval, ale "finančnú časť biznisplánu" sa napriek tomu akosi nedarí napĺňať. Elektromobilov je príliš málo, a kto má možnosť, nabíja doma (alebo vo firme) a verejné nabíjacie stanice sú prázdne.
Navyše - povedal by som, že veľká časť majiteľov elektromobilov sú zároveň aj majitelia domov či apartmánov s vlastnou garážou alebo aspoň parkovacou kójou. Takže nabíjanie pre nich nepredstavuje väčší problém.

kenavf - tá "dielektrická podložka" má byť čo? "Protipožiarna" keramická doska/vaňa?

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3419
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Aaron Goldstein » 19 led 2020, 19:18

kenavf píše:
19 led 2020, 18:55
Že by začínala vlna článkov kde sú zverejnené skutočné ceny elektriny plánované pre elektromobily?
V každém případě doporučuji při vyhodnocování zpráv přístup jako u bodování skoků na lyžích... Nejlepší a nejhorší známka se škrtá....
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1077
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 19 led 2020, 19:25

Aaron Goldstein píše:
19 led 2020, 13:09
Opravdu ti přijde jako relevantní argument do diskuze uvádět požár jednoho nového auta jako by to byl u těchto vozů zásadní problém???

Hlavně, že pořád upozorňujeme, že se má diskutovat věcně a netrollit... :evil:
U elektromobilu je problem bouracka..... .. Hasilo 30 hasicu a auto dali na 72 hodin do kontejneru s vodou. nedoporucuje si to hasit sam. Kontaminovali tisice litru vody pri ochlazovani.

https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/hasic ... -zpravy_vb

Aarone tady bude platit ze se bude skrtat nizka cena.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: JozoVZ, woxia a 3 hosti