Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 29 čer 2020, 21:31

Rusko provedlo experiment v použití „smečky“ stíhaček
Zdroj agentury uvedl, že experiment zahrnoval skupinu stíhaček Su-35S, roli velitelského a štábního letounu vykonával Su-57.

Další obranný zdroj TASS potvrdil povahu testů a vysvětlil, že v bojovém režimu, který piloti nazývají smečkou nebo rojem, se v reálném čase vyměňují informace mezi stíhači: systém kontroly informací každého letadla automaticky zpracovává data z svých vlastních senzorů a senzorů jiných letounů.

Zdroje vysvětlily, že použití „smečky“ pracující v jediném informačním prostoru výrazně zvyšuje účinnost bojových misí. Zdroje neuvedli datum a místo testu.

Jak poznamenal přední ruský vojenský expert, šéfredaktor časopisu Arsenal Vlasti Viktor Murakhovsky, tyto testy jsou důležité z hlediska budování jednotného informačního systému ozbrojených sil. "Práce na interakci v obecném bojovém režimu (v" smečce") jsou důležité. V budoucnu by informace ze všech senzorů letadla, stejně jako ze systémů protivzdušné obrany, ze satelitů, z pozemní techniky měly proudit do jediného systému, který vytvoří jednotné informační pole pro zemi, vzduch a vesmír. A v něm, s podporou umělé inteligence, bude již probíhat rozvoj bojových operací, včetně letectva, “vysvětlil expert.

Dodal, že podobnou práci provádějí Spojené státy americké, zejména pro stíhačky F-35. Murakhovsky uvedl, zatím ani Rusko ani Spojené státy nebyly schopny vybudovat takový jednotný informační systém pro řízení všech typů vojsk kvůli obtížím při vytváření jednotného formátu dat pro různé typy a druhy ozbrojených sil.
https://tass.ru/armiya-i-opk/8833031
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od skflanker_ » 29 čer 2020, 21:59

Prvými priekopníkmi boli lietadlá MiG-31 = 4ks vedeli vedľa seba letieť a svojimi radarmi monitorovať cca 500km na severe Ruska. Medzi sebou si menili údaje a hoci to na radare mal 3. v poradí, raketu odpálil 1., alebo 2. v poradí = medzi sebou si posiali údaje o cieľoch.
Na vtedajšiu dobu to ušlo, až teraz to premostili medzi viacerými rôznymi lietadlami (vtedy medzi sebou takto vedeli komunikovať iba MiG-31 a nik iný), teraz Su-57 vs. Su-35S - a to je možno 30 rokov rozdiel.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 29 čer 2020, 22:39

Ale tady nejde o přemostění informací mezi více druhy letadel, to už dávno funguje (včetně zaintegrované PVO na zemi) u Su-30SM, Su-34, Su-35S, protože mají kompatibilní moderní multifunkční datalinky (co se dají lehce upgradovat na nové funkce přes ugprade palubního softwaru). V tomto experimentu půjde o další fázi testů zcela nového softwaru ohledně Ochotnika-B a jeho autonomní řízení/úkolování právě v podobných bojových režimech, kdy teď pilotovaná skupina Su-35S simulovala ještě fyzicky neexistující skupinu (4 až max. 8ks) Ochotníků-B řízenou jedním Su-57 a piloti vykonávali jeho úkolování (např. posíláním jednoduchých textových příkazů na monitor - což by se přiblížilo ideálnímu stavu řízení poloautonomního až autonomního Ochotníka v režimu vzduch-vzduch), při tomto testu testovali celkovou teoretickou maximální bojovou efektivitu různých taktik v smečkách/rojích a hlavně tím ověřovali základní softwarovou architekturu pro Ochotnika-B v reálných podmínkách za ideálního nedosažitelného stavu - AI algoritmů. Když to provádí piloti a pak to budete simulovat - nasazení Ochotníků-B ve spolupráci s pilotovanými letouny na superpočítači a hledat nejvhodnější AI algoritmy, dá se to pak dobře celkově zoptimalizovat aspoň teoreticky (jelikož to máte s čím porovnávat), protože pořád rozhodování zkušených pilotů v těch Su-35S bude defakto vždy blízké "ideálnímu stavu", ke kterému se budete chtít přiblížit při vývoji efektivního řídícího a částečně autonomního "bojového" softwaru pro Ochotníky-B a AI se k nim bude jen blížit, ale nikdy je není schopná předčit v režimu vzduchu-vzduch v kterém je to nejednoduší naprogramovat, to samé v režimu vzduch-zem bude milionkrát složitější a komplexnější, pokud budete chtít stroj s byť jen částečnou autonomií vedení bojových operací proti neznámým pozemním cílům.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 09:27

Hodně zajímavá fotka Su-57 z přehlídky v Moskvě - 12 radiačních symbolů na/u dielektrických krytů (celá anténní radarová soustava Š-121) - upozornění pro pozemní obsluhu na zdraví ohrožující ionizující záření pod napětím (na letounech se tak značí jen radarové antény se silným vyzařováním, dosud se tak označoval hlavně radar a nebo silné laserové značkovače).

Obrázek
Obrázek
http://charly015.blogspot.com/2020/06/u ... su-57.html

Čtyři antény na koncích křídel to budou zcela jistě primárně antény pro hlavní multifunkční palubní rušičku (i když jako směrová rušička dokáže pracovat i samotná radarová soustava letounu), pak je možné, že tyto antény jsou multifunkční a jsou také připojené do palubní radarové soustavy Š-121.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 10:31

Vypadá ten hybridní (vícepásmový) radarový komplex Š-121 docela impozantně, bez ohledu na to, co je v těch koncích křídel za antény a jakého pásma, bych si tipnul, že tam jsou nějaké antény pro Kp až Ku pásmo.. jednak to může sloužit jako obdoba vysokorychlostního datalinku MADL o středním dosahu, co pracuje také v Ku pásmu, + při rušení aktivních radarů moderních PLŘS, které pracují také většinou v Ku pásmu. V pasivním režimu by to mělo být teoreticky schopné přibližně lokalizovat emitory v Ku pásmu , tedy např. nepřátelské letouny s aktivním MADLem do vzdálenosti jeho max. dosahu cca až 150km (i když zde je problém, že je to směrové vysílání cca 15°, ale na větší formace nepřátelských letounů a pořádně "zaMADLováný" prostor a kratší vzdálenosti by to mohlo fungovat docela dobře), ale hlavně aktivní radary blížících se PLŘS (na to se může zapnout rušení a v počítačích prohnat příchozí signál a vysílat už radaru PLŘS podvržený o podstatně větší síle, co ten původní přehluší) a spoustu dalších věcí.
1.jpg
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 01 črc 2020, 11:50

aj ďalšie:
su-57 anteny.jpg
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 12:07

to budou jen dielektrické kryty radiovýškoměru a ještě okolo umístění spodního 101KS-O je to natřené, kdy na části té RAM barvy u A je nové maskování. Zajímavé spíše je, že všechny dielektrické kryty mají natřené evidentně tím světle zeleným RAM nátěrem (vypadá to úplně stejně jak barva na sání vzduchu) schopným propouštět i určitá frekvenční spektra?, jinak by to asi nedávali na ty dielektrické kryty všude po letounu včetně docela důležitého radiovýškoměru, který tam musí být zcela určitě funkční. Nebo s těmi přetřenými dielektrickými kryty RAM nátěrem jen měří RCS, jak jej ty antény pod nimi reálně zvětšují.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 01 črc 2020, 13:06

Ty antény na koncích křídel budou rovněž s největší pravděpodobností L-Band (N036L-1-01)
Dává to největší smysl.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 01 črc 2020, 13:44

Tá část konců křídel s těmi anténami a elektronikou je asi nějaká modulární konstrukce, vypadá to, že se ten konec křídel dá teoreticky i relativně jednoduše vyměnit či upgradovat bez zásahu do samotné konstrukce křídla.
Obrázek
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 01 črc 2020, 14:07

To by nebolo príliš prekvapivé - už u rodiny Su-27 existuje niekoľko typov zakončení krídla
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 03 črc 2020, 07:52

skflanker_ píše:
23 kvě 2020, 22:04
Testovací prototyp T-50-8 (058) s novými prídavnými palivovými nádržami o objeme 3300 litrov
Obrázek
http://russianplanes.net/id267269 / https://russianplanes.net/images/to268000/267269.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-14964099_51891 z 23.05.2020 + diskusia
Doposiaľ používali upravené prídavné palivové nádrže zo Su-24 o objeme 2000 litrov = foto v diskusii.
Píšou tam objem 3400 litrů (3400*0.79=2686kg), ale to je vcelku jedno, znamená to, že tyto dva externí závěsníky jsou schopné teoreticky nosit zbraně o max. hmotnosti 2.8-3t, tedy nebude problém pro ně nosit leteckou verzi 3M22 Zirconů (1.5-2t) a nebo další docela těžké a dlouhé speciální střely jako třeba Ch-47M2 Kinžál, no a jelikož integrace Ch-47M2 je v plánu, pak jeho hmotnost bude mezi 2.5-3t, což není tak nepředstavitelné, protože pozemní 9M723 má hmotnost 3.8t.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 03 črc 2020, 09:19

Tých 3400litrov má jedna nádrž?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:00

To by mali závesníky a zámky skupín БД5 - БД6 a Д5 - Д6 (alebo Дер5 - Дер6) , čiže do 3000 kg a do 5000-6000kg, Také sa doteraz vyskytovali len u Tu-22 a Tu-95
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 03 črc 2020, 10:24

:sipka:
Empty weight: 18,000 kg (39,683 lb)
Gross weight: 25,000 kg (55,116 lb) typical mission weight, 29,270 kg (64,530 lb) at full load
Max takeoff weight: 35,000 kg (77,162 lb)
Fuel capacity: 10,300 kg (22,700 lb) internally
To by ale potom, pri dvoch plných prídavných nádržiach, asi nebol schopný uniesť žiadnu výzbroj?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:34

Palivo v externých nádržiach sa počíta do bojového nákladu (alebo ako bojový náklad).
Pri dvoch plných 3200-3500 kilogramových/litrových nádržiach nesie 6,5-7 ton paliva navyše (tj 170-200% "normálnej" zásoby paliva).

Koľko presne je priemer kolesa hlavného podvozku?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:41

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-57
Масса:
  • пустого: 18 500 кг
  • нормальная взлётная масса:
    • с 63 % топлива: 26 510 кг
    • со 100 % топлива: 30 610 кг
  • максимальная взлётная масса: 35 500 кг
  • Масса топлива: 11 100 кг
Практическая дальность:
  • на дозвуковой крейсерской скорости:
    • с 63 % топлива: 2700 км
    • со 100 % топлива: 4300 км
    • с 2 ПТБ: 5500 км
  • на сверхзвуковой крейсерской (бесфорсажной) скорости:
    • с 63 % топлива: 1200 км
    • со 100 % топлива: 2000 км
Продолжительность полёта: до 5,8 ч
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Skeptik » 03 črc 2020, 10:48

Jinými slovy, s plnými interními nádržemi ... cca 5 tun nákladu.
S těmi velkými přídavnými nádržemi ... 0 kg nákladu = používají se jen pro dlouhé přelety.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od Alchymista » 03 črc 2020, 10:53

Tak nejak to vychádza aj mne - a viac ako 5 ton nákladu do interných bombovníc nedostanú ani náhodou.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od kenavf » 03 črc 2020, 11:14

Skeptik píše:
03 črc 2020, 10:48
..
S těmi velkými přídavnými nádržemi ... 0 kg nákladu = používají se jen pro dlouhé přelety.
Tiež mi to tak vychádza.
Ak by teda chcel zobrať ako výzbroj, tak o to menej by musel do tých bakov natankovať.
Ak by to bolo 1000kg bômb, tak do každej nádrže o 500kg paliva menej.(v dostatočnej vzdialenosti pred vstupom do "nebezpečnej" zóny by prázdne nádrže odhodil(kvôli RCS)).
Ako je to s váhovou asymetriou?
Mohol by pod jedno krídlo dať bak s 3400litrami paliva a od druhé krídlo 3000kg "Kindžál"? Bol by problém keď by bola nádrž skoro prázdna?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 21807
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Suchoj Su-57 (T-50)

Příspěvek od puma » 03 črc 2020, 11:22

Jenže maximální vzletová hmotnost 35,500kg říká jen to, že to je maximální hmotnost pro vzlet a váže se to hlavně ke konstrukční pevnosti/nosnosti podvozku, ale jaká je reálná konstrukční nosnost za letu se nikde nedozvíte. Tedy ty PTB-3400 nejsou jen na přelety, ale dají se využít i bojově.

Maximální nosnost zbraní je 10000kg.
Maximální kapacita interních palivových nádrží je 11100kg.

Vzletová hmotnost s 100% paliva je 30610kg, kdy na zbraně zbývá 4890kg do maximální vzletové hmotnosti 35500kg.

Ale co vám brání nést cca 5t zbraní a interně jen 5728kg paliva při vzletu + 2x plné PTB-3400 (5430kg) a držet se v max. vzletové hmotnosti, s tím že následně dotankujete ve vzduchu interní palivové nádrže na 100% a 2xPTB-3400 až je vypotřebujete cca za hodinu a půl, což dá dohromady 16472kg paliva, a pak bude letová hmotnost 39772kg (+ 4.2t nad maximální vzletovou hmotností), že je to nemožné bych netvrdil, protože ta maximální vzletová hmotnost je hlavně o podvozku a ne o max. konstrukční nosnosti za letu (samozřejmě bez nějakých energických manévrů, ale od toho máte možnost odhodit PTB).
Naposledy upravil(a) puma dne 03 črc 2020, 11:51, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Odpovědět