Nákladní vozy TATRA

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 552
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od homer » 29 pro 2017, 18:39

Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2380
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od kenavf » 30 pro 2017, 01:48

homer píše:
29 pro 2017, 18:39
Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
U té první bychom se chtěli dostat na emisní úroveň Euro 6, opět to bude výhradně český výzkum a vývoj,
Automobilka ktorá rieši v dnešnej dobe či dosiahne EURO6 patrí do bankrotu.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 867
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od bacil » 30 pro 2017, 02:40

Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4897
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 13:00

bacil píše:
30 pro 2017, 02:40
Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.
Tak co vím já tak Tatra od E2 používá výhradně motory 8V s turbem (buď české nebo německé) a s chladičem stlačeného vzduchu, kdy v chladiči jsou dvě žhavící svíčky, ale ty se přes relé spínají jen pří určité (nízké) teplotě, přesně si to teď nepamatuju, musel bych do příručky. Další věc je čerpadlo a vstřikovače, už nepoužívají naše české Motorpal, ale BOSH. Nevím, jakou klapku máš na mysli, ale tatra stálé používá motorovou brzdu (klapka ve výfuku), která je umístěna na Ypsilonce (tam kde se svádí výfukové plyny z obou stran motoru do jednoho.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4897
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 13:28

Nákladní vozy TATRA

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od syos » 30 pro 2017, 14:02

Když jsem hledal něco o 148 VS1, zaprvé jsem narazil na tatra forum :mrgreen: http://truck-forum.cz/forum/viewforum.php?f=14 a při tom na zajímavý případ, kdy tatra "poznala bratra".
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Mikulov 1982 - Pokus o násilný přejezd státní hranice

Dobové fotografie z nezdařeného pokusu o násilný přejezd státní hranice. Nákladní vozidlo Tatra 138 se zastavilo o masivní závoru PS, přestože bylo naložené štěrkem. Událost se stala v srpnu roku 1982 na silnici před hraničním přechodem Mikulov. Osudy osádky nám nejsou známy.

Z jiných zdrojů: režim tehdy informoval o události jako o činu trestaných kriminálníků utíkajích před zákonem do Rakouska.
Událost je také zdokumentovaná jako "Obrněná Tatra Iva Přibyla", autorem článku je historik Ivo Pejčoch.

A nebyl to zdaleka jediný případ použití Tatrovky/náklaďáku.
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4897
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 14:16

Je fakt, že když se Tatranka rozjede, jen tak něco jí nezastaví. Jen takoví postřeh z praxe, když se vrátím k podvozku, tak jedinou slabinu vidím v hodně měkkém podloží. Jakmile se tatra posadí na rouru je sní amen, tzn když se kola zahrabou dostatečně hluboko, kdy pak celá leží na rouře a s tím je spojená i váha, ta je díky rouře větší.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od syos » 30 pro 2017, 14:27

Teď jsem při tom kopírování fotek z Mikulova našel doplňující info. Ten chlap to PŘEŽIL.

Měl vnitřní zranění, po převozu a následné operaci v nemocnici ve Valticích ho dali dokupy.
Po uzdravení byl vyšetřován Státní bezpečností za pokus o nedovolené opuštění republiky a neoprávněné užívání cizího motorového vozidla, následně byl souzen, dostal dva roky nepodmíněně.
Celá událost se odehrála 9. června 1982 v 1:55, ráno. Tatra 148 byla devět měsíců stará, patřila Vojenským stavbám. Náraz byl údajně tak silný že byl slyšet na několik kilometrů, po nárazu se utrhla kabina i s motorem a motor odletěl 10 metrů daleko, řidiče našli 15 metrů daleko pod troskama kabiny.
Tatra byla odtažena do garáží SNB kde specialista sepsal posudek ve znění, že vše je zničeně a nepoužitelné a v září 1982 bylo auto vyškrtnuté z evidence a následně sešrotováno.

Přibyl si za kabinu namontoval pancéřový plech jako ochranu proti případné střelbě, u soudu se hájil originálně - nechtěl emigrovat, pokoušel se spáchat sebevraždu s tim že kdyby se mu nepodařilo závoru prorazit tak by ho pohraničníci zastřelili. Když se ho soudce zeptal proč si sebou bral osobní věci, kartáček na zuby a další věci tak na to odpověděl, že je pořádkumilovnej člověk, že když na onen svět tak se vším co potřebuje.

Emigrace se Přibylovi podařila v roce 1987.
Naposledy upravil(a) syos dne 30 pro 2017, 14:42, celkem upraveno 1 x.
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2017, 14:36

K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 106
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od shmel VR » 30 pro 2017, 14:37

No u některých Tater to až takový problém nebyl, při výjezdu do záložního prostoru s uloženkama RM70 na plné váze jeden velitel navedl tatru ve Slavkovském lese do bažiny, když jsem tam doběhl byla už minimálně polovinou trubky v bahně, šofér naštěstí zůstal za volantem, tak stačilo jen křiknout ať vypustí kola a Tatrovečka doslova vykráčela z bažiny jako obrovský krtek. Velitele RM to stálo frčku (na místě mu ji urval velitel oddílu) a velení. Celý zbytek vojny si odkroutil na srsce což jsme mu velice záviděli (prostě leháro). :D

Uživatelský avatar
palo satko
Výkonný redaktor
Příspěvky: 912
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od palo satko » 30 pro 2017, 14:43

Mal som asi 7 rokov a išli do hory na drevo s Tatrou 111. šofer, tatko, dvaja strycovia a ja. dedo svozom a konmi išiel už rano. moj striko štefan si sadol dopredu na naraznik a ja tiež. obkročno okolo predneho svetla a držal som sa "policajta" tak sa vravelo tej tičke vpredu. To že som mohol spadnut pod kolesa nikoho ani len nenapadlo. normalne som sa viezol cez Pezinok, Limbach po horach, ... dnes by skončili všetci tatko šofer a strikovia v kriminaly, vtedy sa to tak nebralo. ešte aj alkohol bol polahčujuca okolnost. :D
Obrázek
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4897
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 15:08

skflanker_ píše:
30 pro 2017, 14:36
K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
To je dost dobře možné, ale nemyslím si, že ho vytahoval tatrou jako takovou, ale že ho tahal navijákem, kterým jsou vybaveny všechny vojenské tatry, teda aspoň valnice 6x6 a 8x8. Od toho tam ten naviják je. Bud tahá sebe, nebo někoho, může tahat zepředu nebo zezadu, záleží kam se lano vytáhne + ještě pomocná kladka. Ale je opravdu možné že ho vytáhl bez navijáku jen přes závěs.

IgorT
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2539
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od IgorT » 30 pro 2017, 15:14

Pekne urobenú babičku som videl pred časom na Kamzíku:
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg (19.29 KiB) Zobrazeno 2730 x
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg (31.67 KiB) Zobrazeno 2730 x
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg (33.65 KiB) Zobrazeno 2730 x


Aj osobáky sa vydarili, 603:


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2017, 15:24

bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4897
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 15:45

skflanker_ píše:
30 pro 2017, 15:24
bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
Tak to je pecka, TATRA toho opravdu ujede hodně, kdy se vše pozapíná, výhoda u vojenské tatry je volba želva - zajíc, na želvu jsem jel max. 50 km/hod na velkou pětku, do terénu ideální :palec:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti