Nákladní vozy TATRA

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1113
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od syos » 30 pro 2017, 14:02

Když jsem hledal něco o 148 VS1, zaprvé jsem narazil na tatra forum :mrgreen: http://truck-forum.cz/forum/viewforum.php?f=14 a při tom na zajímavý případ, kdy tatra "poznala bratra".
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Mikulov 1982 - Pokus o násilný přejezd státní hranice

Dobové fotografie z nezdařeného pokusu o násilný přejezd státní hranice. Nákladní vozidlo Tatra 138 se zastavilo o masivní závoru PS, přestože bylo naložené štěrkem. Událost se stala v srpnu roku 1982 na silnici před hraničním přechodem Mikulov. Osudy osádky nám nejsou známy.

Z jiných zdrojů: režim tehdy informoval o události jako o činu trestaných kriminálníků utíkajích před zákonem do Rakouska.
Událost je také zdokumentovaná jako "Obrněná Tatra Iva Přibyla", autorem článku je historik Ivo Pejčoch.

A nebyl to zdaleka jediný případ použití Tatrovky/náklaďáku.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 14:16

Je fakt, že když se Tatranka rozjede, jen tak něco jí nezastaví. Jen takoví postřeh z praxe, když se vrátím k podvozku, tak jedinou slabinu vidím v hodně měkkém podloží. Jakmile se tatra posadí na rouru je sní amen, tzn když se kola zahrabou dostatečně hluboko, kdy pak celá leží na rouře a s tím je spojená i váha, ta je díky rouře větší.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1113
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od syos » 30 pro 2017, 14:27

Teď jsem při tom kopírování fotek z Mikulova našel doplňující info. Ten chlap to PŘEŽIL.

Měl vnitřní zranění, po převozu a následné operaci v nemocnici ve Valticích ho dali dokupy.
Po uzdravení byl vyšetřován Státní bezpečností za pokus o nedovolené opuštění republiky a neoprávněné užívání cizího motorového vozidla, následně byl souzen, dostal dva roky nepodmíněně.
Celá událost se odehrála 9. června 1982 v 1:55, ráno. Tatra 148 byla devět měsíců stará, patřila Vojenským stavbám. Náraz byl údajně tak silný že byl slyšet na několik kilometrů, po nárazu se utrhla kabina i s motorem a motor odletěl 10 metrů daleko, řidiče našli 15 metrů daleko pod troskama kabiny.
Tatra byla odtažena do garáží SNB kde specialista sepsal posudek ve znění, že vše je zničeně a nepoužitelné a v září 1982 bylo auto vyškrtnuté z evidence a následně sešrotováno.

Přibyl si za kabinu namontoval pancéřový plech jako ochranu proti případné střelbě, u soudu se hájil originálně - nechtěl emigrovat, pokoušel se spáchat sebevraždu s tim že kdyby se mu nepodařilo závoru prorazit tak by ho pohraničníci zastřelili. Když se ho soudce zeptal proč si sebou bral osobní věci, kartáček na zuby a další věci tak na to odpověděl, že je pořádkumilovnej člověk, že když na onen svět tak se vším co potřebuje.

Emigrace se Přibylovi podařila v roce 1987.
Naposledy upravil(a) syos dne 30 pro 2017, 14:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2017, 14:36

K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)

shmel VR
Sponzor fóra
Příspěvky: 677
Registrován: 16 úno 2017, 10:58

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od shmel VR » 30 pro 2017, 14:37

No u některých Tater to až takový problém nebyl, při výjezdu do záložního prostoru s uloženkama RM70 na plné váze jeden velitel navedl tatru ve Slavkovském lese do bažiny, když jsem tam doběhl byla už minimálně polovinou trubky v bahně, šofér naštěstí zůstal za volantem, tak stačilo jen křiknout ať vypustí kola a Tatrovečka doslova vykráčela z bažiny jako obrovský krtek. Velitele RM to stálo frčku (na místě mu ji urval velitel oddílu) a velení. Celý zbytek vojny si odkroutil na srsce což jsme mu velice záviděli (prostě leháro). :D

Uživatelský avatar
palo satko
Sponzor fóra
Příspěvky: 7611
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od palo satko » 30 pro 2017, 14:43

Mal som asi 7 rokov a išli do hory na drevo s Tatrou 111. šofer, tatko, dvaja strycovia a ja. dedo svozom a konmi išiel už rano. moj striko štefan si sadol dopredu na naraznik a ja tiež. obkročno okolo predneho svetla a držal som sa "policajta" tak sa vravelo tej tičke vpredu. To že som mohol spadnut pod kolesa nikoho ani len nenapadlo. normalne som sa viezol cez Pezinok, Limbach po horach, ... dnes by skončili všetci tatko šofer a strikovia v kriminaly, vtedy sa to tak nebralo. ešte aj alkohol bol polahčujuca okolnost. :D
Obrázek
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 15:08

skflanker_ píše:
30 pro 2017, 14:36
K tomu bruchu
V dobe keď som slúžil vlasti tak vo Vojenskom Výcvikom Priestore posadili BVP-2 na "brucho" = mokrá bažina, mladý vodič zákľadák = BVP na bruchu a pásy vo vode / blate
Tatra 815 8x8 ho odtiaľ vytiahla - na oceľové lano vo V (2 konce na BVP a stred lana v tiahle Tatry) ťahala BVP po blate kým sa nedostal na tvrdší podklad pod pásmi (vodič vojak profesionál)
To je dost dobře možné, ale nemyslím si, že ho vytahoval tatrou jako takovou, ale že ho tahal navijákem, kterým jsou vybaveny všechny vojenské tatry, teda aspoň valnice 6x6 a 8x8. Od toho tam ten naviják je. Bud tahá sebe, nebo někoho, může tahat zepředu nebo zezadu, záleží kam se lano vytáhne + ještě pomocná kladka. Ale je opravdu možné že ho vytáhl bez navijáku jen přes závěs.

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od IgorT » 30 pro 2017, 15:14

Pekne urobenú babičku som videl pred časom na Kamzíku:
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg
normal_2015-04-30_10_18_54.jpg (19.29 KiB) Zobrazeno 10945 x
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg
normal_2015-04-30_10_18_04.jpg (31.67 KiB) Zobrazeno 10945 x
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg
normal_2015-04-30_10_20_34.jpg (33.65 KiB) Zobrazeno 10945 x


Aj osobáky sa vydarili, 603:


Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od skflanker_ » 30 pro 2017, 15:24

bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: TATRA nezná bratra

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 15:45

skflanker_ píše:
30 pro 2017, 15:24
bol som tam osobne - majorovi sa nechcelo zdržiavať s navijakom - na ťažné lano z BVP to narýchlo zakapčali záklaďáci (poriadne sa zababrali v tom blate) a major iba sedel v kabíne a pomaly ho vytiahol
Bola to rýchlovka - rýchlejšie bolo BVP z blata von ako keď potom ako BVP tak aj Tatru pred vjazdom do auto-parku umývali (potom aj seba)
Tak to je pecka, TATRA toho opravdu ujede hodně, kdy se vše pozapíná, výhoda u vojenské tatry je volba želva - zajíc, na želvu jsem jel max. 50 km/hod na velkou pětku, do terénu ideální :palec:

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3952
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od El Diablo » 31 pro 2017, 13:26

Uměl formuli i náklaďák. Otec legendárních Tatrovek 815 a 613 zemřel
29. prosince 2017
Letos zemřel jeden z největších tatrováků, Milan Galia. Profesní dráhu konstruktéra začínal na monopostu Tatra 607 a později se stal hlavním konstruktérem podniku. Pod jeho vedením vznikly například osobní Tatra 613 či nákladní Tatra 815, která má na produkci automobilky vliv dodnes.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/milan-galia-hlavn ... jetiny_erp
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1113
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od syos » 01 led 2018, 10:19

Indický test protiraketového systému https://www.aktualnikonflikty.cz/viewto ... =56#p30166
s Tatrou
Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 01 led 2018, 11:05

Indovia sú v dejinách i súčasnosti Tatry kapitola sama pre seba.
Uragan Smeršč BM-30 na podvozku Tatra
Obrázek

Brahmos na podvozku Tatra
Obrázek


Pinaka - 214mm raketomet
Obrázek

Akash (protilitadlový systém)
Obrázek

"nejaký rádilokátor" alebo prostriedok REB (môj odhad)
Obrázek
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 01 led 2018, 13:29

No když už se mluví o tom navijáku u TATRY.

Brutální naviják TATRY v hlavní úloze tohoto filmu. (scéna 48.30)


Ojeté pneumatiky jakou bonus.

Další hezké záběry co na mne youtube vyplivlo:


Když Tatra chytne "třísku"
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9851
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od homer » 02 led 2018, 14:15

Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od QVAK » 02 led 2018, 16:43

homer píše:
02 led 2018, 14:15
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Já jsem v r. 1972 (květen, červen) viděl vícekrát ve VVP Jince T 813 jež nesly raketu (byly odpalovací základnou) nejspíše SCUD. Ta měla přidánu 5. nepoháněnou ale řízenou nápravu. Cvičili přesun v koloně o 3-4 vozidlech 2x po cca 5. dnech. Na těch místních okreskách byly o dost rychlejší a obratnější než naše T 111. Kolona dokázala plynule projet i vracečku 120-130°ale při přesunu zabrala celý profil silnice.

Další zkušenost z praxe. Větší průchodnost v terénu než T 138 a T 148 měla T 111. Poměřeno ve shodném terénu s připojenou KH 18/47 (6,5 t) a prázdnou korbou. T 111 měla díky atmosférickému plnění od spodu naprosto stejnoměrný nástup kroutícího momentu tak se podstatně hůře "utrhávaly" kola ale když se zapnul přední náhon a natož uzávěra diferenciálu přední nápravy tak díky absenci posilovače ji řídili v kabině dva až 3 kluci. Dokonce když přišli nový absíci tak si v parku postavení zkoušeli. Řídit ji byla makačka.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 03 led 2018, 14:40

homer píše:
02 led 2018, 14:15
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Najznámejší KOLOS bol asi ten z Dakaru 1988. Vtedy šiel ako neoficiálne servisné vozidlo Lopraisovi. Poskytol ho majiteľ oficiálneho zastúpenia Tatry vo Francúzsku. Keďže na Dakare musia byť aj doprovodné vozidlá vedené ako súťažné, tak dostal súťažné číslo 802. Ale aj tak ju každý volal totálna Tatra, kvôli obrovskej reklame na motorový olej na boku. Pamätníci si na ten ročník určite pamätajú. Loprais vtedy prvý krát vyhral, po tom, ako po smrtelnej nehode odstúpil DAF so svojími špeciálmi. Druhá skončila LIAZka, ktorá dlho viedla, kým ju v jednej zákrute neposlali do kríkov. Neskôr po oprave som v nej ako malý chalan sedel na 1. mája v Krtíši.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 03 led 2018, 15:23

KOLOS ale není ani ve startovní listině.
http://dakartrucks.cz/dakar-1988/entry-list-1988/
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 03 led 2018, 16:11

Byl to Kolos ale 815 VT 26 265 8X8 pod číslem 702
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 03 led 2018, 16:40

Ups, preklep. Máš pravdu, bola to 702

http://dakartrucks.cz/wp-content/grand- ... 8x8_06.jpg

Odpovědět