Nákladní vozy TATRA

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 955
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od El Diablo » 31 pro 2017, 13:26

Uměl formuli i náklaďák. Otec legendárních Tatrovek 815 a 613 zemřel
29. prosince 2017
Letos zemřel jeden z největších tatrováků, Milan Galia. Profesní dráhu konstruktéra začínal na monopostu Tatra 607 a později se stal hlavním konstruktérem podniku. Pod jeho vedením vznikly například osobní Tatra 613 či nákladní Tatra 815, která má na produkci automobilky vliv dodnes.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/milan-galia-hlavn ... jetiny_erp
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od syos » 01 led 2018, 10:19

Indický test protiraketového systému https://www.aktualnikonflikty.cz/viewto ... =56#p30166
s Tatrou
Obrázek
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3200
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 01 led 2018, 11:05

Indovia sú v dejinách i súčasnosti Tatry kapitola sama pre seba.
Uragan Smeršč BM-30 na podvozku Tatra
Obrázek

Brahmos na podvozku Tatra
Obrázek


Pinaka - 214mm raketomet
Obrázek

Akash (protilitadlový systém)
Obrázek

"nejaký rádilokátor" alebo prostriedok REB (môj odhad)
Obrázek

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 929
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 01 led 2018, 13:29

No když už se mluví o tom navijáku u TATRY.

Brutální naviják TATRY v hlavní úloze tohoto filmu. (scéna 48.30)


Ojeté pneumatiky jakou bonus.

Další hezké záběry co na mne youtube vyplivlo:


Když Tatra chytne "třísku"

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 302
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od homer » 02 led 2018, 14:15

Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu

QVAK
Oceněný redaktor
Příspěvky: 3159
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od QVAK » 02 led 2018, 16:43

homer píše:
02 led 2018, 14:15
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Já jsem v r. 1972 (květen, červen) viděl vícekrát ve VVP Jince T 813 jež nesly raketu (byly odpalovací základnou) nejspíše SCUD. Ta měla přidánu 5. nepoháněnou ale řízenou nápravu. Cvičili přesun v koloně o 3-4 vozidlech 2x po cca 5. dnech. Na těch místních okreskách byly o dost rychlejší a obratnější než naše T 111. Kolona dokázala plynule projet i vracečku 120-130°ale při přesunu zabrala celý profil silnice.

Další zkušenost z praxe. Větší průchodnost v terénu než T 138 a T 148 měla T 111. Poměřeno ve shodném terénu s připojenou KH 18/47 (6,5 t) a prázdnou korbou. T 111 měla díky atmosférickému plnění od spodu naprosto stejnoměrný nástup kroutícího momentu tak se podstatně hůře "utrhávaly" kola ale když se zapnul přední náhon a natož uzávěra diferenciálu přední nápravy tak díky absenci posilovače ji řídili v kabině dva až 3 kluci. Dokonce když přišli nový absíci tak si v parku postavení zkoušeli. Řídit ji byla makačka.

riho
Redaktor
Příspěvky: 218
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 03 led 2018, 14:40

homer píše:
02 led 2018, 14:15
Kde KOLOS od Tatry projel, tráva prý rok nerostla
Československá armáda potřebovala těžké nákladní vozidlo, které by projelo cokoliv a uvezlo mnohem více nákladu, než obratná Praga V3S. Výsledkem byla Tatra 813 8x8, kterou mají dodnes fandové značky rádi.

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -internetu
Najznámejší KOLOS bol asi ten z Dakaru 1988. Vtedy šiel ako neoficiálne servisné vozidlo Lopraisovi. Poskytol ho majiteľ oficiálneho zastúpenia Tatry vo Francúzsku. Keďže na Dakare musia byť aj doprovodné vozidlá vedené ako súťažné, tak dostal súťažné číslo 802. Ale aj tak ju každý volal totálna Tatra, kvôli obrovskej reklame na motorový olej na boku. Pamätníci si na ten ročník určite pamätajú. Loprais vtedy prvý krát vyhral, po tom, ako po smrtelnej nehode odstúpil DAF so svojími špeciálmi. Druhá skončila LIAZka, ktorá dlho viedla, kým ju v jednej zákrute neposlali do kríkov. Neskôr po oprave som v nej ako malý chalan sedel na 1. mája v Krtíši.

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 929
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 03 led 2018, 15:23

KOLOS ale není ani ve startovní listině.
http://dakartrucks.cz/dakar-1988/entry-list-1988/

classix
Výkonný redaktor
Příspěvky: 730
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 03 led 2018, 16:11

Byl to Kolos ale 815 VT 26 265 8X8 pod číslem 702
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

riho
Redaktor
Příspěvky: 218
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 03 led 2018, 16:40

Ups, preklep. Máš pravdu, bola to 702

http://dakartrucks.cz/wp-content/grand- ... 8x8_06.jpg

hoper
Redaktor
Příspěvky: 155
Registrován: 07 úno 2017, 21:44

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od hoper » 03 led 2018, 20:36

Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 929
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 00:39

Obrázek
V raných letech dakarského závodění žádná asistenční kategorie vůbec neexistovala. Jinými slovy – všechna vozidla byla soutěžní.
http://motodenik.cz/clanek/1056-kdyz-se ... tence.html

Jak je vidno - civilní speciál bez dohušťování. Vojenská verze by to asi lépe vydržela.

classix
Výkonný redaktor
Příspěvky: 730
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 04 led 2018, 03:04

"Letos Tatra (asi 2017) významně investovala například do transferu výroby nosných rour. „Chceme se soustředit na podvozek, který je to, co dělá tatru tatrou. Jeho zásadní část, centrální nosná roura, se ale aktuálně vyrábí v Tawescu. Investice, kterou jsme začali už v polovině minulého roku, povede k tomu, že pravděpodobně v březnu zahájíme výrobu přímo v Tatře,“ nechal se slyšet Radek Strouhal s tím, že přesun produkce bude probíhat postupně po jednotlivých modelových řadách. Přesun výroby klíčového komponentu tatrováckého podvozku z někdejší dceřiné společnosti zpět do provozů automobilky, je podle jejího generálního ředitele spojen s citelnou modernizací. Technici Tatry podle jeho slov víc jak dva roky pracovali na zjednodušení konstrukce nosné roury tak, aby odpadlo složité vnitřní sváření. „Původně se uvnitř roury vyvařovaly kroužky, muselo se to dělat ručně, bylo to velmi složité a samozřejmě tam vznikalo vysoké riziko chyby. V době, kdy se nám nedostává dostatek šikovných svářečů a navíc cena lidské práce stoupá, jsme hledali zjednodušení výroby. Budeme si pomáhat jednoúčelovými stroji a konstrukční změnou, díky které se kroužky do roury budou vevařovat roboticky,“ vysvětlil Strouhal."

http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303

Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."

Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 929
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 09:19

Správně je PROMET TOOLS a.s., který ji 100% nyní vlastní.

Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme


Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.

Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.

Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?

riho
Redaktor
Příspěvky: 218
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 04 led 2018, 10:09

hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti