Pravidla čtou jenom právníci a agenti (jak podotkl Bacil) - ale protože tady jsou vlastně všichni něčí agenti, takže:
Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Zvažte, je-li nutná citace i staršího příspěvku, a když už citujete, omezte citaci na nejnižší možnou míru!
Moderátoři budou příspěvky se zbytečnými citacemi bez milosti MAZAT. Srdečně děkují Vaši protivní admini a moderátoři...
Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Zvažte, je-li nutná citace i staršího příspěvku, a když už citujete, omezte citaci na nejnižší možnou míru!
Moderátoři budou příspěvky se zbytečnými citacemi bez milosti MAZAT. Srdečně děkují Vaši protivní admini a moderátoři...
Suchoj Su-57 (T-50)
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Nejnovější ruský stíhač T-50 nebo Su-57 provedl svůj první let s novým motorem
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Ruský letoun Su-57 páté generace provedl první let s novým motorem
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Su-57, prosinec 2017
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr

Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar?

"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
- palo satko
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 502
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Prečo by mal byt pri testoch motorov kamuflovany. Ja by som ho natrel oranžovo čierny.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
Může ale taky letět níže nebo výše a bude to bez kondenzaček.
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
...
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
[/quote]
Akákoľvek kamufláž(aj biela alebo svetlo modrá) má proti svetlému pozadiu oblohy problém.Kedysi sa robili dokonca pokusy s montážou silných reflektorov na zníženie toho kontrastu ale neujalo sa to(neviem či tie reflektory svietili klasicky smerom od lietadla alebo osvetlovali trup vlastného lietadla)
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1781
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Ešte k novému motoru "изделие 30" (Produkt / Výrobok 30)
Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017
Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)
Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57
Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017
Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)
Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1781
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Podľa zatiaľ jediného zdroja https://news.rambler.ru/troops/38764567 ... istochnik/ z 25.12.2017
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz
Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010
Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:

http://russianplanes.net/id223249
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz
Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010
Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:

http://russianplanes.net/id223249
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1781
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Len foto - bez popisu o ktoré mašinky ide, ale rozdiely vidno aj tak:
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Neviete či na Su-57 bude niekedy aplikovaný RAM povrch?
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1781
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
Chronológia vývoja PAK FA T-50 (Su-57) - potvrdili vzlet T-50-10 dňa 23.12.2017:
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
"Lietadlá používajú RAM na absorbciu radarového vyžarovania a na redukciu ich odrazov naspäť ku zdroju a na kryt kabiny je nanesený povrch na minimalizáciu radarových odrazov od kokpitu a pilota."The aircraft uses RAM to absorb radar emissions and reduce their reflection back to the source, and the canopy is treated with a coating to minimize the radar return of the cockpit and pilot.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-57
Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)
No neviem, mne sa povrch Su-57 nezdá byť s aplikovaným RAM poťahom.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů