Pravidla čtou jenom právníci a agenti (jak podotkl Bacil) - ale protože tady jsou vlastně všichni něčí agenti, takže:
* Necitujte bezprostředně předchozí příspěvek! Zvažte, je-li nutná citace i staršího příspěvku, když se následná diskuse reaguje na něj a téma je jasné
* Když už citujete, omezte citaci na nejnižší možnou míru, ponechejte jen relevantní část, která je nadále rozebíraná
Moderátoři budou příspěvky se zbytečnými rozsáhlými citacemi bez milosti MAZAT
Srdečně děkují Vaši protivní admini a moderátoři...

Suchoj Su-57 (T-50)

Odpovědět
Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 12 pro 2017, 10:44

Nejnovější ruský stíhač T-50 nebo Su-57 provedl svůj první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 14 pro 2017, 11:41

Ruský letoun Su-57 páté generace provedl první let s novým motorem

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3425
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 15 pro 2017, 10:07

Su-57, prosinec 2017
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Svarboj
Redaktor
Příspěvky: 428
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 21 pro 2017, 11:34

Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 793
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 21 pro 2017, 15:30

Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Uživatelský avatar
palo satko
Výkonný redaktor
Příspěvky: 502
Registrován: 16 úno 2017, 07:51

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od palo satko » 21 pro 2017, 20:24

Prečo by mal byt pri testoch motorov kamuflovany. Ja by som ho natrel oranžovo čierny.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)

Svarboj
Redaktor
Příspěvky: 428
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Svarboj » 22 pro 2017, 13:21

Skeptik píše:
21 pro 2017, 15:30
Svarboj píše:
21 pro 2017, 11:34
Ten kamuflážní nátěr moc nefunguje, proti modré obloze je hodně kontrastní.
Přímo nad hlavou a za jasné oblohy nefunguje žádný kamuflážní nátěr :D
Mimochodem, všiml jsi si těch kondenzačních čar? :wink:
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
Může ale taky letět níže nebo výše a bude to bez kondenzaček.
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1299
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 22 pro 2017, 16:30

Svarboj píše:
22 pro 2017, 13:21
..
Pořád je tam ale velký prostor změnu použité barvy, takové, která bude lépe splývat s pozadím, téměř bíla to zrovna není.
...
Palo: Tak už od prvního prototypu PAK FA se testují různé kamufláže, takhle z hlavy si vybavuji určitě tři verze.
[/quote]
Akákoľvek kamufláž(aj biela alebo svetlo modrá) má proti svetlému pozadiu oblohy problém.Kedysi sa robili dokonca pokusy s montážou silných reflektorov na zníženie toho kontrastu ale neujalo sa to(neviem či tie reflektory svietili klasicky smerom od lietadla alebo osvetlovali trup vlastného lietadla)

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 25 pro 2017, 12:06

Ešte k novému motoru "изделие 30" (Produkt / Výrobok 30)

Kompresný pomer 6,7
Prietok vzduchu 21-23 kg/s
Teplota pred turbínou 1950-2100 °K (1676,85 - 1826,85 °C)
Maximálny ťah 17-18 ton (motor Al-41F1/АЛ-41Ф1 má 15 ton) (podľa The Aviationist je max. ťah 11 ton a 19 ton s prídavným spaľovaním)

Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3002080.html z 15.12.2017

Ad diskusia
- klesli emisie NOx = zmenšenie dymovosti
- klesli emisie CO
- vyššia teplota v komore = účinnosť spaľovania = problém v IR spektre
(ideálne spaľovanie produkuje iba CO2 a H2O)

Podľa článku https://theaviationist.com/2017/12/22/r ... -concerns/ z 22.12.2017
má nový motor menej komponentov = menšia údržba
nižšia spotreba paliva
sú o 17-18% efektívnejšie ako staršie motory s označením 117
Predpokladajú cenu 54 miliónov dolárov za lietadlo Su-57

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 26 pro 2017, 12:27

Podľa zatiaľ jediného zdroja https://news.rambler.ru/troops/38764567 ... istochnik/ z 25.12.2017
mal v sobotu 23.12.2017 vzlietnuť stroj s označením 510, celým označením T-50-10
má sa jednať o posledný prototyp v rámci programu T-50, a prvý kompletný v rámci II. etapy = čo najviac podobný sériovým strojom (PAK-FA 2.0)
Je tu trošku zmätok, lebo T-50-11 (511) už lieta od 09/2017 a T-50-10 (510) vzlietla až teraz

Pripomínam, že prvé lietadlo T-50-1 (051) vzlietlo 29.01.2010

Ohľadom rozdielu medzi T-50 a sériovým Su-57 pripomínam veľmi dobre známy sériový Su-27S a jeho prototyp T-10:
Obrázek
http://russianplanes.net/id223249

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 04 led 2018, 20:56

Len foto - bez popisu o ktoré mašinky ide, ale rozdiely vidno aj tak:
T50_Su57.jpg

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 324
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 04 led 2018, 21:26

Neviete či na Su-57 bude niekedy aplikovaný RAM povrch?

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od skflanker_ » 05 led 2018, 21:36

Chronológia vývoja PAK FA T-50 (Su-57) - potvrdili vzlet T-50-10 dňa 23.12.2017:
T50.jpg

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1299
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 06 led 2018, 12:57

nine_mike píše:
04 led 2018, 21:26
Neviete či na Su-57 bude niekedy aplikovaný RAM povrch?
The aircraft uses RAM to absorb radar emissions and reduce their reflection back to the source, and the canopy is treated with a coating to minimize the radar return of the cockpit and pilot.
"Lietadlá používajú RAM na absorbciu radarového vyžarovania a na redukciu ich odrazov naspäť ku zdroju a na kryt kabiny je nanesený povrch na minimalizáciu radarových odrazov od kokpitu a pilota."
https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-57

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 324
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 14:43

No neviem, mne sa povrch Su-57 nezdá byť s aplikovaným RAM poťahom.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: gotha, kenavf a 1 host