Námořní nehody

Odpovědět
Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 3879
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Námořní nehody

Příspěvek od WuVirr » 13 led 2018, 21:51

woxia píše:
13 led 2018, 21:41
Zeptám se takto - kolik námořníků je potřeba k nabíjení torpéd do torpédometů na Kursku?
Asi stejně jako policajtů na zašroubování žárovky. Nemá to čistě náhodou zásobník a nabíjecí automat?

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 960
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Námořní nehody

Příspěvek od woxia » 13 led 2018, 22:20

Já bych řekla že tedy ani jeden, když je to automat (máš nabíječe v T-72?)
A když to má zásobník, tak jak jsou tam v něm ty torpéda uložená?

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2105
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Námořní nehody

Příspěvek od skflanker_ » 14 led 2018, 15:51

V Egejskom mori sa zrazila Ruská vojenská loď Jamal s obchodnou loďou Orca-2
Dňa 30.12.2017 o cca 07:00 hod. miestneho času sa v Egejskom mori cca 10 míľ od ostrova Rhodos zrazili lode Jamal (ruské vojenské námorníctvo Čiernomorského flotu, loď projektu 775, biela 156) a Orka-2 (obchodná loď, Sierra Leone)
Ruská loď Jamal sa vracala do Sevestopoľa, loď Orca-2 išla z Egypta do Turecka
Vinník - obchodná loď Orca-2 = vykonala sériu manévrov v rozpore s pravidlami morskej plavby vrátane náhlej zmeny kurzu
Ruská loď už je v opravárenskom závode Zvezdočka na Kryme:
20180111.jpg
(loď na teraz vypadáva zo "Sýrskeho Expresu")
Zdroj http://www.interfax.ru/world/594864 z 10.01.2018 + blog http://charly015.blogspot.sk/2018/01/co ... -y-el.html z 12.01.2018
Foto: https://vk.com/rusflot?w=wall-72814627_82640%2Fall z 09.01.2018 a https://vk.com/milinfolive?w=wall-123538639_541715 z 11.01.2018

QVAK
Oceněný redaktor
Příspěvky: 3615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Námořní nehody

Příspěvek od QVAK » 15 led 2018, 19:50

QVAK píše:
11 led 2018, 00:49
QVAK píše:
08 led 2018, 17:23
HOŘÍCÍ TANKER V JIHOČÍNSKÉM MOŘI MŮŽE VYBUCHNOUT, HROZÍ EKOLOGICKÁ KATASTROFA

Odborníci se obávají, že hořící tanker, který se v sobotu v Jihočínském moři srazil s Hong Kongu nákladní lodí, vybuchne a způsobí ekologickou katastrofu. Informovala o tom v pondělí BBC.
Navzdory mezinárodnímu úsilí je po nehodě stále nezvěstných 32 členů posádky tankeru Sanchi, z toho 30 občanů Íránu a dva Bangladéšané.
Obrázek

http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/11857-ho ... katastrofa
Íránský tanker hořící po srážce u břehů Číny explodoval

Íránským tankerem, který od sobotní srážky s čínskou nákladní lodí hoří ve Východočínském moři, ve středu otřásla exploze. Úřady kvůli výbuchu musely přerušit hašení plavidla a pátrání po 31 pohřešovaných, napsala agentura AP.

https://echo24.cz/a/S7CaX/iransky-tanke ... explodoval
Íránský tanker se potopil, „není žádná naděje, že posádka přežila“

Íránský ropný tanker Sanchi, který po srážce s čínskou nákladní lodí týden hořel ve Východočínském moři, se potopil. Informovala o tom íránská televize PressTV. Pohřešovaných 29 námořníků patrně zahynulo ihned po kolizi a následné explozi, soudí podle shromážděných důkazů íránský námořní úřad.
„Není žádná naděje, že zbylí členové posádky přežili,“ řekl mluvčí íránských záchranářů v okamžiku, kdy byl tanker už ze dvou třetin pod vodou a požár se znovu rozhořel.

https://echo24.cz/a/SyLiN/iransky-tanke ... ka-prezila

mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 741
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Námořní nehody

Příspěvek od mauler » 18 led 2018, 03:42

woxia píše:
13 led 2018, 22:20
Já bych řekla že tedy ani jeden, když je to automat (máš nabíječe v T-72?)
A když to má zásobník, tak jak jsou tam v něm ty torpéda uložená?
https://donatoswork.files.wordpress.com ... marine.jpg

jinak nabíjet 125mm náboj a torpédo je minimálně rozdíl ve váze několika tun takže to tak lehké nebude,tady máš video ze západních protějšků,za pozornost stojí že i přes technickou vyspělost je uzávěr torpedometu obsluhován ručně a když se podíváš tak horní torpédomety ten automat může nabít rovnou ale spodnímu musí asistovat obsluha a vložit ho do nabíjecího zařízení a lze důvodně předpokládat že kursk to měl podobně řešené minimálně to ruční uzavírání torpédometu a 2-3 lidi co kontrolují jestli ten automat funguje jak má.....


woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 960
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Námořní nehody

Příspěvek od woxia » 18 led 2018, 10:35

mauler píše:
18 led 2018, 03:42
woxia píše:
13 led 2018, 22:20
Já bych řekla že tedy ani jeden, když je to automat (máš nabíječe v T-72?)
A když to má zásobník, tak jak jsou tam v něm ty torpéda uložená?
https://donatoswork.files.wordpress.com ... marine.jpg

jinak nabíjet 125mm náboj a torpédo je minimálně rozdíl ve váze několika tun takže to tak lehké nebude,tady máš video ze západních protějšků,za pozornost stojí že i přes technickou vyspělost je uzávěr torpedometu obsluhován ručně a když se podíváš tak horní torpédomety ten automat může nabít rovnou ale spodnímu musí asistovat obsluha a vložit ho do nabíjecího zařízení a lze důvodně předpokládat že kursk to měl podobně řešené minimálně to ruční uzavírání torpédometu a 2-3 lidi co kontrolují jestli ten automat funguje jak má.....
No, nějaká zastaralá ponorka - máš např. odkaz na nabíjení torpéd na současných amerických ponorkách?

BTW, proč by Kursk musel mít ruční uzavírání torpédometů?
Pokud nebyl problém udělat pro Rusy náramkové hodinky a hodiny na Kremlu, tak si také poradí s automatickým nabijákem pro ráži 125 mm pro tank nebo 533 mm nebo 650 mm v supermoderní ponorce.
Já bych určitě při návrhu ponorky řešila, aby vše bylo maximálně automatizované a zvláště manipulace s municí - protože když tady máš na jeden torpédomet čtyři lidi, tak pro Kursk by to znamenalo při počtu šesti torpédometů alespoň deset lidí na obsluhu, to máš pak 30 lidí z posádky.

A v seznamu posádky jsem našla TŘI odpovědné za torpédový úsek - jeden důstojník a dva techniky.

mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 741
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Námořní nehody

Příspěvek od mauler » 19 led 2018, 01:26

woxia píše:
18 led 2018, 10:35
No, nějaká zastaralá ponorka - máš např. odkaz na nabíjení torpéd na současných amerických ponorkách?

BTW, proč by Kursk musel mít ruční uzavírání torpédometů?
Pokud nebyl problém udělat pro Rusy náramkové hodinky a hodiny na Kremlu, tak si také poradí s automatickým nabijákem pro ráži 125 mm pro tank nebo 533 mm nebo 650 mm v supermoderní ponorce.
Já bych určitě při návrhu ponorky řešila, aby vše bylo maximálně automatizované a zvláště manipulace s municí - protože když tady máš na jeden torpédomet čtyři lidi, tak pro Kursk by to znamenalo při počtu šesti torpédometů alespoň deset lidí na obsluhu, to máš pak 30 lidí z posádky.

A v seznamu posádky jsem našla TŘI odpovědné za torpédový úsek - jeden důstojník a dva techniky.
lepší video nemám,našel sem jen řez moderníma ponorkama a nevypadá to že by to bylo jinak řešené

http://www.militarymodeler.net/wp-conte ... ms-002.jpg

A co se týče ručního uzavírání tak osobně v tom problém nevidím,to torpédo se musí taky zapojit na střelecký počítač pro zadávání dat tak je jednoduší mít manuální ovládání které jde otevřít zavřít dle potřeby a nemůže se u něho nic podělat narozdíl od automatickýho jelikož tak nebo tak tam je někdo kdo to hlídá a řeší případné problémy.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 3682
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Námořní nehody

Příspěvek od Alchymista » 19 led 2018, 04:56

čas 1:32 - káble zavesené na teleskopickej tyči zasúvacieho zariadenia a
čas 1:35 - "odkrytie" otvorov pre konektory nad torpédom v torpedomete
tie káble žiadny automat nepripojí, to musí urobiť technik "teplými" - spojenie musí byť hermetické a tlakuvzdorné, torpédomet sa totiž pred výstrelom zaplavuje morskou vodou a tlak vody môže byť podľa hlbky až niekoľko desiatok atmosfér.

druhá vec - úvaha štyria chlapi na torpédomet krát šesť torpedometov = 24 mužov je nezmysel. Nie je to tak, že na ponorke je šesť torpedometov a šesť nabíjacích systémov - je jeden úložný a nabíjací systém, ktorý obsluhuje šesť torpedometov a stará sa oň niekoľko mužov - povedzme tí štyria...

Hektor
Redaktor
Příspěvky: 318
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Námořní nehody

Příspěvek od Hektor » 19 led 2018, 06:14

Ehm nič o tom neviem ale prečo napríklad nemajú torpéda už v torpédometoch? Ak ich majú 6 a povedzme 3 druhy torpéd tak od každého po dve alebo podla pravdepodobnosti použitia. A programujú sa pred vložením do torpédometu alebo až potom? Alebo majú?
Pozerám sa na to trochu pohladom protileteckej rakety ktoré tiež vozia priamo v odpalovacom kontajnery.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Námořní nehody

Příspěvek od syos » 19 led 2018, 09:55

Taky o tom nic nevím, odhadem, torpéda nemůžou být neustále naládavané, protože torpédomety mají neustálý průsak, který se průběžně odčerpává a agresivní slaná voda by narušila povrh torpéda a nešlo by vystřelit. Taky se (podle mě) používá nějaký film, za druhé sv. to byla vazelína, kterou námořnící nanášeli ručně, aby klouzalo, dneska si to představuju jako kruh s tryskama, uvnitř, hned za torpédovým poklopem, který při vkládání torpéda nanáší jemný film pro vizkozitu torpéda - pokud by bylo torpédo dlouhodobě uvnítř, film by vyschl.
Naposledy upravil(a) syos dne 19 led 2018, 12:21, celkem upraveno 1 x.
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

QVAK
Oceněný redaktor
Příspěvky: 3615
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Námořní nehody

Příspěvek od QVAK » 19 led 2018, 10:41

Hlavně antiblbózní opatření aby nedošlo k nějaké chybě a nechtěnému ostrému odpalu. Určitě trénují střelbu i na skutečných lodích jako PVO.

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 960
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Námořní nehody

Příspěvek od woxia » 19 led 2018, 11:17

Alchymista píše:
19 led 2018, 04:56
čas 1:32 - káble zavesené na teleskopickej tyči zasúvacieho zariadenia a
čas 1:35 - "odkrytie" otvorov pre konektory nad torpédom v torpedomete
tie káble žiadny automat nepripojí, to musí urobiť technik "teplými" - spojenie musí byť hermetické a tlakuvzdorné, torpédomet sa totiž pred výstrelom zaplavuje morskou vodou a tlak vody môže byť podľa hlbky až niekoľko desiatok atmosfér.

druhá vec - úvaha štyria chlapi na tormédomet krát šesť torpedometov = 24 mužov je nezmysel. Nie je to tak, že na ponorke je šesť torpedometov a šesť nabíjacích systémov - je jeden úložný a nabíjací systém, ktorý obsluhuje šesť torpedometov a stará sa oň niekoľko mužov - povedzme tí štyria...
Alchy, na co kabely? Zastaralé pro klíčové použití už před třiceti lety (v armádě před 50 lety).
Máme např. laser. Konkrétně 450-nm (modrá) GaN laserová dioda 25 mW je schopna komunikovat ve vodě na 1,5 m rychlostí přes 10 Gbps. Tj. můžeš v pohodě programovat torpédo v už zaplavené komoře.

Pokud je ponorka v boji, tak ty čtyři lidi zkrátka na obsluhu šesti torpédometů stačit nemůže. Tam rozhodují sekundy a nemůže se čekat, až se parta přesune a nabije / připraví další. Jen si vezmi, že pokud si spočítáš ty prostříhané záběry, tak nabití jednoho torpéda jm trvá patnáct minut a myslím, že pod 10 minut nepůjdou. Kromě toho, pokud by to byla útočná ruská ponorka, tak jim za těch deset minut uplave o min 10 km (pokud budou mít štěstí, tak to bude míň), tj. za hranici dostřelu torpéda (pokud vezmu, že v roce 1970 sovětská útočná ponorka dosahovala rychlosti 80 km/hod, tak se logicky nezdá, že za padesát let mají pomalejší...

Také se mi nezdá, že jedním nabíjecím systémem můžeš nabíjet různě velká torpéda rychle a efektivně. I kdybych řekla, že potřebuješ jen 4 maníky, tak na směny to dělá 12 lidí. Na Kursku jich ale bylo 4x méně, tj. pouze jeden ve směně a to by musel směnovat i důstojník (nedomnívám se, že je možné dlouhodobě udržet při roční plavbě režim 12 hodin služba, 12 hodin odpočinek - kdo víte jak jsou směny na ruských ponorkách, tak sem s tím)

Ve spojleru jsou snímky z ruského ponorkového muzea. Možná je to v něčem modernější, než to, co je ukázáno v činné službě, ale vypadá to, že spousta detailů byla "demilitarizována".
Obrázek
Obrázek
Obrázek

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Námořní nehody

Příspěvek od syos » 19 led 2018, 12:10

Tohle vypadá jako stroj z 2sv. nebo něco okolo 50/60sátek, na těch fotkách.
Žádná ruská ponorka nedávala 80 km/h. v běžné službě. 80 km/h ano, při zkouškách. Dále třída Alfa byla sice projektovaná rychlostně a blížíla se k osmdesáti, po využití plného výkony musela jít okamžitě na opravu pohonného ustrojí (a to velmi složitou - reaktor chlazený tekutým kovem se nedal odstavit), takže to měly nachystané jenom na "soudný den", nebo na "dostaly jsme se do hodně blbé situace, tam jim upláchneme, ale na velitelství moc nadšeni nebudou".

Toto by měla být torpédová místnost K-141
Obrázek
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Námořní nehody

Příspěvek od syos » 19 led 2018, 12:40

Foto je screen z dokumentu

zda jde o K-141, není jisté, minimálně je ruské, podle nápisů na torpédu a leze dovnitř docela rychle.
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

mauler
Výkonný redaktor
Příspěvky: 741
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Námořní nehody

Příspěvek od mauler » 19 led 2018, 13:21

woxia píše:
19 led 2018, 11:17
Alchy, na co kabely? Zastaralé pro klíčové použití už před třiceti lety (v armádě před 50 lety).
Máme např. laser. Konkrétně 450-nm (modrá) GaN laserová dioda 25 mW je schopna komunikovat ve vodě na 1,5 m rychlostí přes 10 Gbps. Tj. můžeš v pohodě programovat torpédo v už zaplavené komoře.
To je problém v tom že netušíš že to torpédo je i po výstřelu spojeno optickým kabelem s ponorkou kde ho střelecký počítač řídí na základě dat ze sonaru na ponorce který je daleko přesnější jak senzory na torpédu k cíly až na vzdálenost +- 1000 metrů.Jakmile torpedo cíl zachytí tak ten kabel přestřihne a stává se autonomní a nelze ho už zastavit proto je ti ten laser k ničemu na tak krátkou vzdálenost a proto se používají "zastaralé" kabely.A další výhoda co z toho plyne je že je spojení prakticky imunní k zarušení a torpedo může plout pomaleji k cíly a díky tomu je obtížněji zachytitelné,jakmile přejde to ůtočné fáze po odstřížení kabelu dochází k navýšení rychlosti na maximum,a ano cíl na který se zaměří mu už neuteče a může doufat že mu pomůžou rušiče nebo aktivní obrana......,....


Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host