Letecký vývoj

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 15 říj 2017, 12:01

▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov

https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 16 říj 2017, 09:11

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Naskýta sa otázka,USA majú už jen typ zavedený,druhý je vo vysokom štádiu testov.Z ruskej strany som nič podobné nezachytil že by vyvíjali niečo s "otočnými rotormi".
Prečo?
-nepotrebujú to?
-nezvládnu to?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 16 říj 2017, 10:10

Myslím že A) je správně.
Konvertoplán je velmi složitá a drahá technologie jejíž výhody se maximálně zhodnotí pokud chceš z moře útočit na nepřítele (jiný stát) daleko od svých základen.
Pokud takové záměry nemáš ... NEVYPLATÍ se to.
Kombinace dopravní letadlo - vrtulník resp. auto - vrtulník je při postupu po pevnině jednodušší.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od IgorT » 18 říj 2017, 13:48

13907166_584938838345484_3249811293880806590_n.jpg

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 24 lis 2017, 07:16

Nový radar pro FC-1 Xiaolong
Čínský vědecko-výzkumný ústav China Electronics Technology Group Corporation (CETGC) v minulých dnech oficiálně představil nový radiolokátor s aktivní anténou s fázovanými poli (AESA), který je určený pro nové verze (Block III) lehkého víceúčelového bojového letounu Chengdu FC-1 Xiaolong (FC-17 Thunder). Radiolokátor nese označení KLJ-7A a podle tvůrce by měl mít podobné charakteristiky jako radar použitý v americkém letounu páté generace Lockheed Martin F-35 Lightning II (AN/APG-81). Výstavní premiéru si KLJ-7A odbyl na letecké výstavě Zhuhai Airshow 2016.

http://www.militarybox.cz/news/novy-rad ... -xiaolong/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 pro 2017, 20:05

skflanker_ píše:
15 říj 2017, 12:01
▲ Bell V-280 Valor -- Rotors Ground Run = pozemné testy rotorov
https://youtu.be/dafw9bFOr1I zverejnené 04.10.2017, dĺžka videa 1 min.
Bell V-280 Valor - Prvý let:

https://youtu.be/Civi4cI1LW4 zverejnené 18.12.2017, dĺžka videa 0:32 min.
priestor motorových gondol a systém prevodu je znova cenzúrovaný / rozmazaný
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/3009288.html z 19.12.2017

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 06 úno 2018, 21:02

▲ ďalšie video

https://youtu.be/YK7eX4s8YIg zverejnené 06.02.2018, dĺžka videa 3:09
The Bell V-280 Valor reached a flight speed of 80 knots and is flying at an altitude of 1,000 feet above ground level.
"Bell V-280 Valor dosiahol letovú rýchlosť 80 knots (cca 148 km/h) pri lete vo výške 1000 stôp (cca 304,8 m) nad zemou."

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3953
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 00:12

Lietadla bez štartovacej dráhy 1


Lietadla bez štartovacej dráhy 2


Lietadla bez štartovacej dráhy 3


Lietadla bez štartovacej dráhy 4
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3953
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od El Diablo » 15 úno 2018, 23:27

Moderní zázraky Technologie stealth 5
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1113
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od syos » 01 bře 2018, 20:13

Stratolaunch, zkušební pojíždění

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 03 čer 2018, 15:14

CAGI dokončilo testy vztlakových klapiek dvojtrupovej koncepcie transportného lietadla s plánovanou nosnosťou 40 ton vrátane nadrozmerných nákladov medzi trupmi.
20180601t.jpg
20180601t.jpg (75.21 KiB) Zobrazeno 10243 x
Zdroj https://twitter.com/TheWoracle/status/1 ... 9625525248 z 01.06.2018
Už otočený obrázok:
20180601.jpg
Viac info http://www.tsagi.ru/pressroom/news/3781/ z 30.05.2018 + ďalšie info + ďalšie obrázky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 17:11

V čom by mala taká dvojtrupá koncepcia výhodu?Mám dojem že len tú možnosť nesenia nadrozmerného nákladu medzi trupmi. :?:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 19:09

To je různé.
Z první mne napadá mnohem větší vnitřní prostor (pro standardizované kontejnery nebo palety při mnohem jednodušší konstrukci (widebody trup je náročnější na konstrukci i údržbu).
Nebo 2x rychlejší nakládka a vykládka - dvě rampy.

Zajímavá já ale hlavně ta vztlaková klapka typu "pilový zub". To je zcela něco nového a nečekaného.neco jako "mřížová kormidla" sovětských raket nebo "žraločí kůže" Airbusu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 03 čer 2018, 19:21

Ten "pilový tvar" odtokovej hrany umožňuje
проявляющийся в снижении аэродинамического сопротивления модели на режимах взлета и посадки
zníženie aerodynamického odporu počas vzletu a pristátia.

S tými mriežkovými kormidlami by som to nezrovnával,tie "stoja v prúde vzduchu" a asi spôsobujú dosť veľké energetické straty.
Tá pilovitá hrana,po nej vzduch "kĺže" a opúšťa profil krídla.

Ten argument "dva trupy=dve rampy=rýchlejšie nakladanie" by som nebral za relevantné a dva trupy sú drahšie ako jeden veľký.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:17

Modely v aerodynamickom tunele sa hore nohami umiestňujú "tradične" - zjednodušuje to merania na aerodynamických váhach, pôsobiace sily, gravitácia aj vztlak, majú pri takomto umiestnení modelu rovnaký smer.

Mrežové kormidlo v "nulovej polohe" nemá väčší odpor ako rovnako účinné klasické kormidlo a vyžaduje menšie riadiace sily a má menšie závesové momenty. V "aktívnej polohe" má aerodynamický odpor menší ako rovnako účinné klasické kormidlo. V "neaktívnej polohe" (priklopené k trupu) má aerodynamický odpor dokonca výrazne menší a prechod z neaktívnej do aktívnej polohy (vyklopenie) je veľmi rýchly, podľa veľkosti zlomky až jednotky sekúnd. Mreža navyše umožňuje riadenie obtekania v dvoch rovinách súčasne, klasicé kormidlo len v jednej rovine.

Dva trupy majú jediný dôvod - voľný priestor medzi nimi a centroplán nad ním. Do tohoto priestoru sa dá umiestniť náklad takých rozmerov a hmotnosti, aký sa na lietadlo ekvivalentnej veľkosti a nosnosti nedá umiestniť žiadnym iným spôsobom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 21:47

To srovnání s "mřížovými kormidly" jsem myslel v tom směru, že jejich efekt je "nečekaný z hlediska aerodynamiky".
Není pravda, že mají velký odpor. Právě že naopak. Ve srovnání s klasickými kormidly stejného výkonu mají menší aerodynamický odpor = i energetické ztráty jsou menší.
Dtto i ty "pilové klapky" mají menší aerodynamický odpor než klapky klasické.

Opravdu jsou dva menší trupy dražší než jeden velký?
Pokud budeš chtít dát stejný počet kontejnerů / palet do jednoho trupu, jak to uděláš?
Bude 2x tak dlouhý? Obtížné na manipulaci na zemi a náročnější na letiště.
Příčný řez bude 2x takový? Ohromný aerodynamický odpor a zbytečné konstrukční problémy.
Ostatně i v tom clanku CAGI se píše, že:
В результате двухфюзеляжная схема имеет довольно высокое аэродинамическое совершенство.
Tedy že dvoutrupá koncepce prokázala aerodynamickou nadřazenost.
A dvě rampy = současná manipulace se 2 kontejnery / paletami = poloviční doba nakládky a vykládky. To fakt není zanedbatelné.

Edit
A hele, Alchy už byl zase rychlejší :wink:
S první částí zcela souhlasím, napsal jsem totéž.
Z druhou až tak ne. Dvoutrupá koncepce má i jiné výhody než "náklad v podvěsu" ... viz. výše.
Ale má samozřejmě i své nevýhody.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 03 čer 2018, 21:52, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 21:51

Ten ruský výrok asi znamená "vysokú aerodynamickú jemnosť" alebo "vysokú aerodynamickú dokonalosť"

S priemerom/prierezom trupu rastie výrobná náročnosť rýchlejši ako lineárne. Navyše u trupu so šírkou na "2 kontajnery" vzniká pri rovnakých kontajneroch problém s "nevyužitým" priestorom - "vozíte vzduch" a nič iné vám ani neostáva. Môžete zväčšiť kontajner, ale potom ho už nenaložíte do menšieho stroja - a musíte náklady prekladať. To je čas a práca.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 03 čer 2018, 21:55

Ano. Ale ve smyslu převahu, ne? Když byl porovnáván s obdobnou jednotrupou koncepcí.
Ony ty výhody velkých dvoutrupých náklaďáků jsou známy dlouho, vždy to ale naráželo na pozemní manipulaci s takovými letadly.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42281
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 03 čer 2018, 22:02

Ja si myslím, že pre dvojtrupáky je preprava klasických nákladov v trupe len vedľajší kšeft "aby zbytočne nestáli na letiskách" - ich hlavná úloha je preprava špeciálneho nákladu na podvese medzi trupmi. Viď Stratolaunch.
Dvojtrupák je totiž konštrukčne, výrobne i prevádzkovo značne náročnejší a zrejme aj chúlostivejší.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Juraj » 10 črc 2018, 19:11

Neviem, kam to dat.
Zoldnierske firmy rozsiruju svoj zaber. Firma Draken International renovuje spanielske Mirage F1 v spolupraci s juhoafrickou firmou Paramount group pre ucely leteckej podpory kazdemu, kto zaplati. Pocet kusov a druhov lietadiel mozno prekvapi.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/22 ... ittershare

Odpovědět