Zajímavosti...
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3550
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Zajímavosti...
Říkají tomu Road train.
-
- Redaktor
- Příspěvky: 203
- Registrován: 16 črc 2024, 20:22
Re: Zajímavosti...
Ide o to,že v EU bol prijatý celý komplex jednotných dopravných zakonov-tie hovoria aj o minimálnej veľkosti kruhových objazdov,či odbočovacieho pruhoch na krizovatke-ten dlhý kamión by štandartnu križovatku zablokoval.palo satko píše: ↑09 čer 2025, 09:30Cele je to o predpisoch pre dopravu. V Rusku je povolena ina - väčšia dlžka supravy tahač+naves a tak ten rusky naves ma dlžku 17 metrov. V EU je ale povolena kratšia dlžka a typicky europsky chladiarensky naves ma dlžku 13,5 metra. Z toho vyplyva aj hmotnost celkovej supravy a hmotnost nakladu, ktora je v Rusku vyššia. takže ak nechcete rozbit ruske cesty alebo urobit "kolaje" na dialniciach je dobre rozložit hmotnost na viacero kolies.
napr. v Australii taha jeden tahač niekedy aj kombinaciu dvoch navesov alebo naves a prives, čo je v Europe uplne zakazane.
Pre nadrozmerné náklady sa volia individuálne trasy a aj projektant vychádza z toho,aký veľký kus môže dopraviť na stavenisko- a vychádza z dopravných map-krizovatky,úseky,váhovej zaťaženie mostov a pod.V ojedinelých prípadoch sa v blízkosti,keď nie je možnosť dopravy,postaví obrovská výrobná hala-su to stĺpy,ktoré sa ukotvia a hydraulika ich zodvihne nahor a týmto spôsobom dokážeš v priebehu týždňa postaviť halu 30 metrov širokú,,toľko vysokú 200 dlhú ..
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 12413
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Zajímavosti...
U nás sú schválené kamióny ktoré majú pripojený ešte jeden príves. Ale musia jazdiť len po schválenej trase a s majákom na konci súpravy.
P.S. Čo sa týka zdvíhacích náprav, tak sú aj návesy s dvomi zvíhacími nápravami(prvou a treťou)
P.S. Čo sa týka zdvíhacích náprav, tak sú aj návesy s dvomi zvíhacími nápravami(prvou a treťou)
"Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek".-T.Baťa.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
"Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič." -Edmund Burke.
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8523
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Zajímavosti...
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18689
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Zajímavosti...
Pendolino poprvé vyrazilo do Českých Budějovic. Cestu zkrátí až o jedenáct minut
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do ... nut-364588

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do ... nut-364588
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 18689
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Zajímavosti...
Tady se naopak prodlužuje...
Cesta vlakem z Pardubic do Liberce trvá déle než za první republiky
V rychlíku z Pardubic do Liberce stráví cestující bezmála tři hodiny. Spoj je dokonce o několik minut pomalejší, než byly za první republiky na stejné trase parní vlaky. Správa železnic se chystá část trati mezi Hradcem Králové a Starou Pakou modernizovat a cestu mezi krajskými městy na severovýchodě Čech konečně zrychlit. Podle dopravního experta Jiřího Mužíka je ale zásadní problém mezi Turnovem a Libercem, kde je trať velice pomalá a pro zrychlení by se musela postavit prakticky znovu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do ... iky-364589
Cesta vlakem z Pardubic do Liberce trvá déle než za první republiky
V rychlíku z Pardubic do Liberce stráví cestující bezmála tři hodiny. Spoj je dokonce o několik minut pomalejší, než byly za první republiky na stejné trase parní vlaky. Správa železnic se chystá část trati mezi Hradcem Králové a Starou Pakou modernizovat a cestu mezi krajskými městy na severovýchodě Čech konečně zrychlit. Podle dopravního experta Jiřího Mužíka je ale zásadní problém mezi Turnovem a Libercem, kde je trať velice pomalá a pro zrychlení by se musela postavit prakticky znovu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do ... iky-364589
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
-
- Redaktor
- Příspěvky: 117
- Registrován: 26 úno 2017, 21:12
Re: Zajímavosti...
Minulý týždeň som bol v Prahe a cestovali sme LeoExpresom. Žilina-Praha - cca 5 hodín aj tam, aj späť, a miestami tam tých 160 km/h skutočno bolo...samozrejme až na Českej strane, na Kysuciach určite nie... 

- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11315
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Zajímavosti...
Mrtvolky lidí se přestaly jíst a zbytky zahrabávat zřejmě už před 8 000 roky... 
Napříč Čínou: V Che-nanu byly objeveny nejstarší známé dřevěné rakve v Číně

Napříč Čínou: V Che-nanu byly objeveny nejstarší známé dřevěné rakve v Číně
Vykopané rakve neuvěřitelného stáří v Číně.
Ve vesnici Ťia-chu, která je proslulá svými kostěnými flétnami, vědci vynesli ze země nová tajemství - nejstarší v Číně Dřevěné rakve, který ležely pod zemí po osm tisíciletí.
Pozůstatky starověkých rakví byly nalezeny v neolitických hrobkách ve vesnici Jiahu, která se nachází v okrese Wuyang ve střední Číně. Až donedávna se vědci domnívali, že tradice dřevěných pohřebních "schránek" vznikla asi před 6 000 lety, během kultury Dawenkou. Analýza však ukázala, že tyto rakve byly vyrobeny asi před 8000 lety.
Tesař rakví : https://avatars.dzeninfra.ru/get-zen_do ... scale_1200
Vykopávky byly provedeny misí Institutu kulturního dědictví a archeologie provincie Che-nan. Vědci zdůrazňují, že nález nám umožňuje přesněji vysledovat původ a vývoj raných pohřebních zvyků. "Jedná se o nejstarší dřevěné rakve, které kdy byly v Číně objeveny," poznamenává spoluautor studie Wei Xingtao. "Posouvají chronologii jejich používání o 2000 let zpět."
Jiahu je známé jako velké raně neolitické sídliště, které zanechalo bohaté archeologické dědictví. Dříve zde byly nalezeny nejstarší kostěné flétny Číny, želví krunýře s ranými symboly, keramika a kamenné nástroje. Nový nález činí tento archeologický komplex ještě cennějším pro pochopení vývoje pohřebních a kulturních tradic starověkých národů východní Asie.
Kromě dřevěných rakví archeologové nedávno odkryli více než 20 kostěných fléten, přičemž jedna hrobka je prvním známým případem pěti fléten pohřbených v jediném hrobě.
"Rozdíly v místech pohřbů, velikosti hrobek a typech a množství pohřebních nádob a pohřebních předmětů naznačují, že sociální diferenciace se již objevila v rámci lokality Jiahu," řekl Wei.
Zástupce ředitele poznamenal, že kombinace rituálních nádob na místě – jako jsou stativy, džbány a hrnce, stejně jako různé formy obětních jam – také naznačují počáteční formování raných pohřebních praktik.
Nad jádrovou oblastí lokality Jiahu byl zřízen ochranný archeologický úkryt.
"Dále provedeme holistickou extrakci v klíčových hrobkách a převezeme artefakty do laboratoří pro pečlivější vykopávky a výzkum," řekl Li.
https://english.news.cn/20250911/05e804 ... bf2/c.html
https://dzen.ru/a/aMRB2NPKJCJqdb3M
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.
- Kalinac
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11315
- Registrován: 24 úno 2017, 20:23
Re: Zajímavosti...
Nejvyšší most světa se otevřel dopravě v Kuej-čou, což představuje další milník v budování čínské infrastruktury
Most Huajiang Grand Canyon Bridge, nejvyšší most na světě, se oficiálně otevře pro dopravu v jihozápadní čínské provincii Guizhou 28. září 2025.
Most Huajiang Grand Canyon Bridge, nejvyšší most na světě, byl oficiálně otevřen pro dopravu v neděli ráno v jihozápadní čínské provincii Guizhou, což představuje další monumentální úspěch v předním světovém dědictví Guizhou v oblasti výstavby mostů a robustní čínské infrastruktury.
S vertikální výškou 625 metrů - zhruba dvojnásobek výšky Eiffelovy věže překonal most Huajiang Grand Canyon Bridge 565 metrů vysoký most Beipanjiang, který se nachází také v Guizhou, a stal se nejvyšším mostem na světě. Most dlouhý 2 890 metrů s rozpětím 1 420 metrů je také největším mostem na světě, který má být postaven v hornaté oblasti, uvedla tisková agentura Xinhua.
Most Huajiang Grand Canyon Bridge : https://www.globaltimes.cn/Portals/0/at ... 07f07.jpeg
Kromě své velikosti je most Huajiang Grand Canyon Bridge také mistrovským dílem inženýrství. Stavba byla zahájena v roce 2022a most dosáhl několika technologických průlomů v konstrukci odolné proti větru, konstrukci ve vysokých nadmořských výškách a dalších kritických oblastech. Most inovativně využívá pokročilé technologie, jako je inteligentní systém zvedání kabelů a vysokopevnostní ocelový drát o síle 2 000 MPa, který podle úředníků Guizhou zajišťuje 21 autorizovaných patentů.
VIDEO : https://vkvideo.ru/video-212929382_4562 ... n=ura.news
Čína se stala přední světovou velmocí v oblasti budování infrastruktury a zejména Kuej-čou se stalo celosvětově známým díky svým mostům světové úrovně. K dnešnímu dni je v této hornaté provincii postaveno nebo ve výstavbě více než 32 000 mostů. Mezi 100 nejvýše položenými mosty na světě zaujímá Kuej-čou téměř polovinu míst a první tři se nacházejí v provincii, podle oficiálních údajů zveřejněných ministerstvem dopravy provincie Kuej-čou.
"Když přijeli na návštěvu nějací zahraniční novináři, divili se, proč byl na tomto místě postaven most. Jejich země by na takových místech pravděpodobně nestavěly mosty. V Číně je naším závazkem přinášet prosperitu všem našim lidem, zejména těm v našich méně rozvinutých západních provinciích, aby mohli mít lepší život," řekl Global Times Liu Hao, hlavní projektový inženýr mostu Huajiang Grand Canyon Bridge v Guizhou Communications Construction Group.
Aby Čína dále zlepšila svou dopravní síť, pokračovala v investicích do infrastruktury během období 14. pětiletého plánu (2021-25). Čína vybudovala největší dálniční síť na světě s celkovou délkou 191 000 kilometrů, která pokrývá 99 procent měst s více než 200 000 obyvateli, řekl ministr dopravy Liu Wei během tiskové konference 21. července.
https://www.globaltimes.cn/page/202509/1344721.shtml
Pohles na divočinu Guizhou .... https://www.chinadiscovery.com/guizhou/ ... izhou.html
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.