Nákladní vozy TATRA

hoper
Redaktor
Příspěvky: 211
Registrován: 07 úno 2017, 21:44

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od hoper » 03 led 2018, 20:36

Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 00:39

Obrázek
V raných letech dakarského závodění žádná asistenční kategorie vůbec neexistovala. Jinými slovy – všechna vozidla byla soutěžní.
http://motodenik.cz/clanek/1056-kdyz-se ... tence.html

Jak je vidno - civilní speciál bez dohušťování. Vojenská verze by to asi lépe vydržela.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 04 led 2018, 03:04

"Letos Tatra (asi 2017) významně investovala například do transferu výroby nosných rour. „Chceme se soustředit na podvozek, který je to, co dělá tatru tatrou. Jeho zásadní část, centrální nosná roura, se ale aktuálně vyrábí v Tawescu. Investice, kterou jsme začali už v polovině minulého roku, povede k tomu, že pravděpodobně v březnu zahájíme výrobu přímo v Tatře,“ nechal se slyšet Radek Strouhal s tím, že přesun produkce bude probíhat postupně po jednotlivých modelových řadách. Přesun výroby klíčového komponentu tatrováckého podvozku z někdejší dceřiné společnosti zpět do provozů automobilky, je podle jejího generálního ředitele spojen s citelnou modernizací. Technici Tatry podle jeho slov víc jak dva roky pracovali na zjednodušení konstrukce nosné roury tak, aby odpadlo složité vnitřní sváření. „Původně se uvnitř roury vyvařovaly kroužky, muselo se to dělat ručně, bylo to velmi složité a samozřejmě tam vznikalo vysoké riziko chyby. V době, kdy se nám nedostává dostatek šikovných svářečů a navíc cena lidské práce stoupá, jsme hledali zjednodušení výroby. Budeme si pomáhat jednoúčelovými stroji a konstrukční změnou, díky které se kroužky do roury budou vevařovat roboticky,“ vysvětlil Strouhal."

http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303

Ty roury dnes pro ně dělá externí firma "Tawesco s.r.o. bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovna z Tatra a.s. Postupně se firma rozrostla v roce 1997 o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu."

Prodat si rouru pod zadkem to byl majstrštyk v povedené privatizaci s následném kroku s rozdělením společnosti a nalezením "strategického" partnera.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od woxia » 04 led 2018, 09:19

Správně je PROMET TOOLS a.s., který ji 100% nyní vlastní.

Tedy úplně správně je:
PROMET HOLDING S.A.
L-8308 Capellen, Parc d´Activités 75, Lucemburské velkovévodství
Registrační číslo: B 149261
Právní forma: Société anonyme


Jinak je těžké hodnotit bez znalosti věcí, jestli naopak to rozkouskování Tatry nepřispělo k jejímu přežití.

Uvidíme, jestli se společnosti napojené či vyšlé z Tatry budou slučovat zpět.

Jinak proč jsou v tý rouře tak klíčové ty kroužky? Slouží k uchycení převodovek?
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od riho » 04 led 2018, 10:09

hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 04 led 2018, 10:49

riho píše:
04 led 2018, 10:09
hoper píše:
03 led 2018, 20:36
Totalka do cíle nedojela ze soutěže musela odstoupit kvůli praskajícím listovým pérům. A to se snažili a ke konci používali i použité prasklé listy a skládali je jak se dalo. Ale do Dakaru mimo soutěž dojela :)
Ale udělali z její jízdy pěkný časopisový speciál.

ed: oprava
Neskladali, ale skladal. Už si to s knížky presne nepamätám, ale mechanikom bol tuším Vlasta Buchtyár a ten tie popraskané perá skladal so zlomením prstom. Francúz Samson sa ukázal ako absolútne neschopný.
Vyndat zadní péra i s třmenem není tak složité. Když se ví jak na to, je to otázka 30 minut, pak je třeba třmen rozebrat 4x šroub. Někdy se kupovala celá sada listů už z fabriky poskládaná a stažená svařenou obručí, pak se to jen utáhlo do hlavního třmenu. Jindy se měly pláty samostatně. Mam pocit, že teď Parma prodává jen 4 nejdelší pláty, na ty kratší se to muselo řezat, tak že autogen. Samozřejmě Tatra nabízí mam pocit 3 nebo 4 tloušťky listu a různý počet.

Povedlo se mi najít jednu fotku kde je celé péro, je to sice z předku AV-15cky ale upevnění je stejné
21102010614.jpg

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 08 led 2018, 12:13

Denel (Dana) T5-52 155-mm samohybné houfnice pro armádu Jižní Afriky
1.jpg

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 15 led 2018, 12:17

Minometná jednotka cvičí s těžkotonážními vozidly pro misi v Pobaltí

Přeškolením na nová těžká nákladní vozidla Tatra začala příprava minometné jednotky ze 71. mechanizovaného praporu z Hranic na připravované nasazení v Pobaltí. Od poloviny roku bude minometná četa působit v rámci kanadského bojového uskupení na území Lotyšska k odstrašení Ruska.
https://zpravy.idnes.cz/pobalti-rusko-7 ... r_nato_inc

Obrázek
Obrázek

Není trochu poddimenzovaná ta 8x8 :eek: ? I ručníkáři pochopili, že na to stačí Toyota pickup.

Jenom pro porovnání, jak se vozí vzduch.
Obrázek
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1676
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Hektor » 06 bře 2018, 21:54

Dnes v Kozlanoch chvíľu pred tým som minul AV-15
V dedine sa asi opravuje vodovod takže nejaká cisterna alebo upravna vody?
Přílohy
2DE8901C-2598-4C38-AA05-16AB3A72BA96.jpeg

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9846
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od homer » 13 bře 2018, 17:06

Jedním z vrcholů českého strojírenství je i nejnovější projekt vozidla Patriot 4x4 na unikátním podvozku T-815.
Zároveň velmi unikátní je systém vzduchového odpružení polonáprav, jež dovoluje změnit světlou výšku vozidla v rozmezí -120 až +90mm a to pouze stiskem tlačítka.
https://www.facebook.com/czechoslovakgr ... 276199167/

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 16 dub 2018, 11:22

Tatra 815 ve službách SAA
1.jpg

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 16 dub 2018, 11:30

Mali by to byť palestinci - ale to je len detail.
Dokáže niekto znalejší odhadnúť rok dodávky/výroby vozidla?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 16 dub 2018, 11:42

No já na to právě koukal a ono je to nějaké pomíchané. Třeba kabina je klasicky vojenská, dělená skla, za sedačkami lehátko. Je to klasická valnice, sklápěcí sajtny s nástavcema, které se dají podle potřeby vyndat a použít jako lavičky, kdo byl na vojně, jistě to zná. Ale podvozek mi nějak nepasuje, pro armádu byl úplně jiné, v nábojích byl reduktor a centrální dofukování kol, tady to nevidím. Celé vozidlo je na balónech (široký kola), nejsou ty klasický šípáky, co používá armáda. Typuju, že podvozek bude na měchách, což taky není standartní pro armádní valnice. Bude to něco extra pro pouštní oblasti.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od Alchymista » 16 dub 2018, 12:11

Na zeleno nastriekaný "civil pre tretí svet"?
V zmysle - z vojenskej verzie prevzaté veci zlepšujúce "opraviteľnosť" a prevádzkovú odolnosť, ale raketomet na tom len tak nepostavíš, bude sa kývať viac ako príliš.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 16 dub 2018, 12:13

Je to asi 3 roky co měli na webu ministerstva obrany požadavek na dodání náhradních dílů. Předpokládám, že to dopadlo díky sankcím neúspěšne. V průběhu konfliktu jsou vidět odstavené Tatry jako stacionáře, předpokládám že tohle je finální kanibalizace a slepenec z toho co je.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 16 dub 2018, 12:43

"Kopřiva" už toho moc nevyrábí, většina náhradních dílů je z Indie, tam bych neviděl pro Sírii problém nakupovat.

Kdy bych aspoň věděl, co je tam za motor, zda je tam 10 V nebo 12 V. Klasická vojenská valnice 6x6/8x8 má 12 V bez turba, tahače pak 12V dvě turba. Ono něco bastlit dohromady není tak úplně jednoduché, třeba nemůžeš dát na místo krátké kabiny dlouhou, typuji že kabina je origoš, tak že tam bude s velkou pravděpodobností 12 V motor, podle délky. No a ty se do civilních verzí tak často nedávají, kromě hasičské CASsky. No, a právě tyto CASky mají také měchové odpružení + balony, ale krátkou kabinu. Tipuji, že to bude opravdu na zakázku takto sestavené, ale s podvozkem si nejsem jistý, zda je to civilní nebo vojenská verze. Vojenská má v nábojích reduktory, v sestupné skříni se dá řadit želva-zajíc a tyto valnice ještě měli naviják na vyproštění, ale na předním nárazníku nevidím vodítko pro lano, chtělo by to víc fotek.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od QVAK » 27 srp 2018, 23:09

Obrněnce Titus pro armádu za téměř sedm miliard dodá firma Eldis

Novým dodavatelem 62 obrněných vozidel Titus pro českou armádu za asi 6,7 miliardy korun bude firma Eldis Pardubice s.r.o. Společnost Tatra Export, která měla původně podle rozhodnutí vlády vozy dodat, nezískala bezpečnostní prověrku. Obě firmy spadají do koncernu Czechoslovak Group.
Armáda poptává 42 kolových obrněných vozidel velitelsko-štábních a spojovacích a 20 kolových obrněných vozidel MKPP (místo koordinace palebné podpory) včetně logistického zabezpečení a školení. „Předpokládaná hodnota zakázky činí 5,7 miliardy korun s DPH, dalších 950 milionů Kč je vyčleněných na pětiletou servisní podporu,“ uvedl Pejšek.
Zakázku vláda schválila loni v červenci. Tatra Export ale nezískala bezpečnostní prověrku, kterou potřebuje, protože dokumentace k zástavbě komunikačních systémů a kryptografických zařízení je utajovaná. „Tudíž ministerstvo obrany akceptovalo návrh na změnu dodavatele,“ poznamenal mluvčí.

https://echo24.cz/a/Srinu/obrnence-titu ... irma-eldis

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 18 pro 2018, 09:31

Finské dělostřelectvo během nedávných cvičení v listopadu a prosinci

Raketomety na podvozku Tatra 815
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od classix » 18 pro 2018, 17:01

U Finů je vidět, že se žádná histerie s používánim post-sovětské techniky neděje. Všechno se modernizuje, ukládá nebo dokonce se nakupuje s přebytků. To jenom u nás nechávají vojáci a politici techniku uhnít, rozprodají to a ten zbytek rozdají v rámci internacionální pomoci.

Film na kometě přesně odpovídá současnému stavu armády :D 44:50

Naposledy upravil(a) classix dne 18 pro 2018, 17:18, celkem upraveno 1 x.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 18 pro 2018, 17:05

No a ještě bych doplnil: odvozí se na vojenské střelnice a rozstřílí, aby měli zápaďáci do čeho střílet

Odpovědět