1stCLJan píše: ↑14 bře 2018, 21:56
Chlapy , nemáte pravdu, maximálně jí tím že jí vypustíte z větší výšky prodloužíte dolet, v žádném případě jí ale vypuštěním z letadla neudělíte větší rychlost než je její maximální rychlost.
To je prostě zákon. Ty rychlosti se nesčítají.
To jako že těch třeba 15 km výšky ze které jí vypustí jí udělí navíc rychlost 3Mach? To asi opravdu ne.
K těm okénkům, nemohli by to být vstupy pro náporový motor? Když sečtete jejich plochu tak nemusí být malá, a stačí aby se vysunuly trochu aerodinamické lapače a máte krásné nasávací otvory.
Zamysli se nad tím, co tvrdíš, ještě jednou. Máš dvě možnosti, které definují rychlost objektu v atmosféře.
1) Celkové vchar, dodané motorem.
2) Vyrovnání síly dané tahem motoru/setrvačné+gravitační a síly odporové
U balistických raket je to právě bod 1, u letadel a návratových hlavic bod 2.
Pro případ 1 pak opravdu dochází ke sčítání rychlostí nosiče a samotné rakety. Což je u případ Kinžal = Iskander. Iskander má limit rychlosti dán právě omezeným vchar. Pokud mu přidáš 2000km/h a navíc mu ulehčíš odpálením ve výšce například 15km, zásadně navýšíš vchar, minimálně o samotnou rychlost nosiče, ale díky výšce odpalu i na areodynamických a gravitačních ztrátách. Proto i kdyby byl Kinžal jen Iskander, dává smysl, proč proti Iskanderu má maximální rychlost 10M a ne jen 6M jako Iskander.
Co se okýnek týče, vstupy pro scramjet to rozhodně nebudou, na to jsou malé a nevhodně tvarované (scramjety a ramjety mají vstupy nálevkovité, aby docházelo ke kompresi vzduchu). Stejně tak to nebudou krytky Infračidel, anžto jak bylo podotknuto, hovno by to vidělo kvůli horkému vzduchu kolem hlavice.
njespíše půjde o krytku optoelektronického systému. Tedy kamery a možná nějakého laserového měřiče/radaru.