Jakovlev Jak - 130

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5484
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od WuVirr » 13 zář 2018, 11:45

Video od kadéta letecké akademie Jak-130

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5484
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od WuVirr » 24 lis 2018, 11:35

Video pořízené kadetem letecké akademie Jak-130

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5402
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od skflanker_ » 30 led 2019, 20:10

FotoBlog https://dambiev.livejournal.com/1468884.html z 28.01.2019 uvádza počty dodaných lietadiel rodiny Jak-130 z Irkutska v zahraničí:
Alžírsko = 16 ks
Bangladéš = 16 ks
Mjanmarsko = 6 ks
Bielorusko = 8 ks
Laos = 4ks

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5484
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od WuVirr » 16 úno 2019, 09:45

Akrobacie na Yak-130 na obloze Laosu

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1012
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Hektor » 16 úno 2019, 09:57

Taká zaujímavosť najbližšie k sebe majú M-346 a Jak-130 v Poľsku a Bielorusku (aha vlastne aj Kaliningrad existuje :oops: ). Možno raz uvidíme spoločné cvičenie zlej východnej techniky a dobrej západnej.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5402
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od skflanker_ » 07 dub 2019, 17:10

Bielorusko obdržalo ďalšie lietadlo Jak-130
80.jpg
80.jpg (47.58 KiB) Zobrazeno 3233 x
Do Bieloruska boli dodané ďalšie kusy lietadiel Jak-130 - na obrázku červená 80. Priviezli sa "rozobrané" v trupe bieloruského Il-76MD.
Zdroj https://ot-vinta.org/ocherednoj-yak-130 ... v-belarus/ z 03.04.2019 + foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5402
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od skflanker_ » 14 kvě 2019, 19:26

↑ odovzdanie nových dodaných lietadiel Jakovlev Jak-130 v Bielorusku

https://youtu.be/Dnr-mjKoRVc zverejnené 11.05.2019, dĺžka videa 1:50 min.

Malo by ísť o lietadlá označené ako červená 79 + 80 + 81 a 82

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2238
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od classix » 29 led 2020, 08:51

Vietnam podepsal smlouvu na ruské bojové cvičné letouny Jak-130

Rusko a Vietnam se vrátily ke spolupráci při dodávkách letecké techniky. Jak řekli dva manažeři podniků obranného průmyslu portálu Vedomosti, v roce 2019 byla podepsána smlouva na nákup nejméně 12 bojových výcvikových letounů Jak-130 v hodnotě více než 350 milionů dolarů. Letka ruských letadel získaná vietnamským letectvem by měla nahradit zastaralé československé letouny L-39, které byli dodány do země na začátku 80. let.
EPbpYR_UEAAxibB.jpg
EPbpYR_U8AAsZXG.jpg
Tohle je fail pro Aero, že nedokáže udržet stávající zákazníky.

https://www.vedomosti.ru/politics/artic ... mui0Ut9FTQ
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Julesak
Sponzor fóra
Příspěvky: 89
Registrován: 02 bře 2017, 18:26

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Julesak » 29 led 2020, 13:38

Má si ich vlastne čím udržať?
A má vôbec záujem?

Zvedavy
Redaktor
Příspěvky: 27
Registrován: 02 bře 2017, 23:17

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Zvedavy » 29 led 2020, 16:15

Aero si dalo americké motory, tým pádom do n krajín nemôžu dodávať a ďalšie krajiny si vedia zrátať, na čo by im také lietadlá bez motorov boli v prípade amerického embarga. Vydrbali s motorármi z Leteckých motorov Považská Bystrica a zároveň ukážkovo vydrbali aj sami so sebou. Prvé plánovane, a druhé lebo si nevedia zrátať dve a dve. Teraz, keď L39 majú také nasadenie v reálnom boji v arabskom svete by sa im objednávky len tak sypali.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11252
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Alchymista » 29 led 2020, 21:08

Motory AI-25 sa v Rusku stále vyrábajú, takže "spriatelené krajiny" majú možnosť motory nakupovať a generálkovať. Prakticky všetko ostatné vybavenie je "sovietskeho pôvodu", takže je tiež "získateľné". Tým pádom dokážu prevádzkovatelia svoje albíky udržiavať v letuschopnom stave i naďalej.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3406
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Skeptik » 29 led 2020, 21:56

To sice ano ale AI-25 je už "dědeček" a původní L-39C vlastně taky. Tudy cesta nevede.

Ne, že by Aero nemělo odpovídající typ, ale NG je zatím v plenkách a L-159B je přeci jen trochu něco jiného.
Nicméně to NGčko, které sice má též americký motor, ale Williams FJ44 je motor civilní = neměla by se na něj vztahovat vývozní omezení, by úspěšné být mohlo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 555
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od 1stCLJan » 18 úno 2020, 13:35

Skeptik píše:
29 led 2020, 21:56
To sice ano ale AI-25 je už "dědeček" a původní L-39C vlastně taky. Tudy cesta nevede.

Ne, že by Aero nemělo odpovídající typ, ale NG je zatím v plenkách a L-159B je přeci jen trochu něco jiného.
Nicméně to NGčko, které sice má též americký motor, ale Williams FJ44 je motor civilní = neměla by se na něj vztahovat vývozní omezení, by úspěšné být mohlo.
To je ale argument, je to civilní americký motor, tak se na něj nebudou vztahovat amícký embaga :dobre:
Aero je obyčejná americká filcka stejně jako zbytek ČR a proto se z ČR bude vyvážet jen tam kam jí to amíci povolí a je úplně jedno jestli tam je motor ze dřeva , nebo nějaký jiný.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3406
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Skeptik » 18 úno 2020, 13:39

1stCLJan
A něco faktického by jsi neměl ? :roll:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 555
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od 1stCLJan » 18 úno 2020, 15:26

Fakticky to jde jednoduše doložit vývojem exportu Aera po roce 1990 , což je všem zmámá věc. Tak jak se Aero chová není známkou svobodného rozhodování jak firmy , tak České republiky.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3406
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Skeptik » 18 úno 2020, 16:03

L-39/59 normálně vyváželi kam se dalo ... ono se moc nedalo, protože v zemích bývalého SSSR byly stovky nepotřebných a tím i levných L-39

L-159 od počátku používá motor a některou avioniku, které podléhají souhlasu k vývozu ze strany USA (omezení o kterém se od počátku vývoje vědělo).

L-39NG je konstruován bez těchto omezujících prvků ... právě proto, aby jeho vývoz nepodléhal souhlasu USA.
Uvidíme, jak si NG povede a zda o něj bude zájem. Teprve až bude nějaký kontrakt ze strany USA napaden, můžeme mluvit o tom, že je Aero podřízené USA (mluvím o Aeru, nikoli ČR).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11252
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Alchymista » 18 úno 2020, 16:55

Väčšina bývalých ani terajších používateľov dožívajúcich L-39 sa o L-159 ani o L-39NG už zaujímať nebude. Situáciu poznajú a rozumejú ako sa veci majú, takže im to nestojí ani za námahu. Iná vec, významná pre rozhodovanie o možnom budúcom nákupe, je podpora doterajších zákazníkov pri zmenách politickej situácie...
Navyše - lietadiel triedy L-39/L-39NG je teraz (a pre najbližšie desaťročie) na trhu prebytok, a to i nových za doslova dumpingové ceny.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3406
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Skeptik » 18 úno 2020, 17:14

U toho NG si tím vůbec nejsem jistý.
Odpovídajících letadel v ceně kolem 10 mil USD moc není. Vlastně kromě M.345 žádné ...

Jak-130 / M.346 a podobné advanced trainers v ceně 2x až 3x vyšší nejsou pro každého.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11252
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Alchymista » 18 úno 2020, 18:05

Napríklad čínsko-pakistanský JL-8/Karakorum-8 - postavených je vyše 500, stovka lieta v Pakistane, asi dvesto v Číne.
V Egypte ich lieta vyše stovky, používa sa v Angole, Bangladéži, a nejakých ďalších, kde ešte stále slúžia aj albíky. Plus-minus asi dva tucty zákazníkov v Afrike, Azii a Južnej Amerike.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3406
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Jakovlev Jak - 130

Příspěvek od Skeptik » 18 úno 2020, 19:19

Ano, ten je snad jediná další možnost.
Ale to je letadlo staré 25 let (tehdejší čínská technologie). A za stejnou cenu, jako by měl být L-39NG. Jasně upgradovaný, ale na druhou stranu zase čínský.
Naopak relativní úspěch JL-8, spolu s končícím resursem původních Albatrosů, MB-326, MB-339, S.211, Galebů, C-101 a nejstarších Hawků dává NGčku poměrně slušnou šanci.

Ostatně proč myslíš, že Leonardo vyvíjí "za vlastní" M.345 ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host