Budoucnost patří elektromobilům. Případ Osla
Pouze jedno jediné procento všech aut na světě jezdí bez fosilních paliv. V hlavní metropoli Norska je tomu ale naprosto jinak. V roce 2017 se v severském městě prodalo více elektromobilů než benzínových a naftových vozů dohromady. Jaký příklad by si z toho měly vzít ostatní metropole? Severské státy jsou dobře známé tím, že se snaží co nejintenzivněji chránit svou panenskou přírodu. Ještě dále to zavedl současný primátor města Osla, který o problému jen nemluví, ale také koná.
Mezi zavedená opatření k posílení elektromobility ve městě podle serveru World Economic Forum například patří:
- Centrum města bez aut a nízko emisní zóny v širším centru
- Parkování zdarma pro elektromobily v širším centru
- Žádné emisní poplatky a zvýšený počet zpoplatněných silnic pro běžné vozy
- Město bez fosilních paliv od roku 2024
https://roklen24.cz/a/Sna79/budoucnost- ... ripad-osla
K tomuto tématu mám několik všetečných otázek:
1 - elektromobily, proč ne, ale...
2 - kolik mají v městech nabíjecích stanic (a že jich tedy potřebují několik tisíc) a kde do nich berou potřebný proud, když...
3 - město musí být bez fosilních paliv (obecně), a tak...
4 - nemůžou ani topit ničím jiným než elektřinou, přičemž...
5 - nechtějí elektrárny na fosilní paliva ani jaderné.
Tak kde tu elektřinu pro toto vše tedy vezmou? 
Máš rozum? „Mám.“ Proč ho tedy neužíváš? Neboť když ten plní svou povinnost, co jiného ještě chceš? Marcus Aurelius "Hovory k sobě"
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw