Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 825
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od nine_mike » 18 čer 2018, 17:49

Fu nechcel by som taký požiar zažiť ponorený v diesel-elektrickej ponorke.

Uživatelský avatar
martanus
Senior redaktor
Příspěvky: 4119
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od martanus » 24 čer 2018, 22:43

Zajímavé Darpa nahradila okna monitory. Ty kola nejsou tak zajímavé jako ty monitory. :wink:
https://cz.sputniknews.com/svet/2018062 ... zrak-kola/
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10655
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 05 pro 2018, 18:11

Problém jménem Tesla. Spící a opilý řidič unikal policii. Jel na autopilota

Policisté v kalifornském Redwood City se několik minut snažili zastavit vůz, ve kterém jim unikal spící a opilý řidič. Jednalo se totiž o elektrický vůz Tesla Model S, který má v sobě zabudovaný režim autopilot. Díky tomu tak mohlo měnit směr i rychlost a ujíždět policistům. Vůz s indisponovaným řidičem nakonec policisté zastavili tím, že mu jiným autem zatarasili cestu. O případu informuje server Business Insider.
Elektrická Tesla policistům ujížděla údajně kolem 7 minut. Policistům se zdálo, že řidič Alexander Samek nereagoval na sirénu ani světelné signály, kterými se jej snažili přimět k zastavení auta. Na to vůz a jeho řidič nereagoval, takže se jej snažil zastavit pomocí policejních vozů. Tesla nakonec zabrzdila poté, co jeden z policejních vozů zatarasil cestu.
Při zastavení vozu Tesla si policisté potvrdili, že řidič je nejen opilý, ale dokonce spící. Vůz tak podle nich jel díky režimu autopilot, který v sobě auty značky Tesla mají zabudovaný.

https://echo24.cz/a/SumfX/problem-jmene ... autopilota

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10655
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 14 pro 2018, 21:13

Robot v továrně se „pomátl“ a prošpikoval Číňana železnými bodci
robot2.png
Že i roboti, kteří mají sloužit člověku, mohou být životu nebezpeční, ukázal případ z továrny na porcelán v čínské provincii Hunan. Jeden z výrobních robotů „napadl“ obsluhujícího dělníka a jeho mechanická paže mu probodala tělo deseti ocelovými hroty dlouhými zhruba 30 centimetrů. Jako zázrakem však muž těžká zranění přežil. Informoval o tom server People‘s Daily.

https://echo24.cz/a/ScArM/robot-v-tovar ... nymi-bodci

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 1039
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od gandalf » 14 pro 2018, 22:25

Omlouvám se, ale nedalo mi to - třeba to byl upír :-)

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2789
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Skeptik » 15 pro 2018, 07:15

Nebo ho prostě ten Číňan nasral ... "Když padla, tak padla. Žádný čínský úderníky tu nechceme." :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Polite
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2160
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Polite » 15 pro 2018, 11:33

Kedysi jeden ,,údržbár,, šiel opravovať odťah spalín zo zváracieho robota náprav vo VW. Samozrejme počas prevádzky. Vyšiel hore na koju a a skončil vnútri....našťastie práve operátor práve menil hotový kus za polotovar. Aj tak skončil chlap s nepeknými zraneniami...pokiaľ by ten robot zrovna makal, tak by ,,udrzbara,, zauzlil posielal a ,,zvaril,,. Čo tým chcem povedať? Že na 99 percent sa nezbláznil robot, ale nejaký iniciatívny k...(veď viete).
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10655
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 19 pro 2018, 20:32

Působivé, ale kodrcavé. Jako na horské dráze. Muskův rychlotunel si odbyl premiéru

Americký miliardář Elon Musk v noci na středu SEČ novinářům a pozvaným hostům představil svůj testovací tunel pro vysokorychlostní přepravu osob, který se podle něj časem stane řešením ubíjejícího provozu v kalifornském velkoměstě. Zkušební jízda byla podle účastníků působivá, byť kodrcavá. Musk mezitím zdůraznil, že tunel ještě čekají úpravy, které zajistí plynulou jízdu, napsala agentura AP.
Hosté nastoupili do elektromobilu od výrobce Tesla a jeli nad zemí v Los Angeles ke stanici známé jako O‘Leary Station, která se nachází v obydlené oblasti. Tam ve voze sjeli speciálním výtahem do překvapivě úzkého tunelu, který se nachází v hloubce asi devíti metrů. Červené světlo vystřídalo zelené, řidič prudce zrychlil a spolujezdci si připadali jako na diskotéce nebo ve vesmírné lodi. Vůz při jízdě kodrcal, jednomu z cestujících se udělalo nevolno a jiný křičel, jako by byl na horské dráze.
Testovací jízda byla výrazně pomalejší než se očekává ve finále. Zatímco nyní jel vůz rychlostí asi 64 kilometrů za hodinu, v konečné verzi tunelu by se mělo podle plánu jezdit rychlostí až 241 kilometrů za hodinu. Přesto byla ale cesta výrazně rychlejší než po běžné silnici, a to i mimo dopravní špičku, píše AP.
Musk zároveň oznámil, že opustil původní plán umístění aut na speciální platformy. Místo toho navrhl postranní kola, která pomohou vozu držet při vysoké rychlosti v tunelu stabilitu. Cena těchto kol se bude pohybovat kolem 200 až 300 dolarů pro celé auto.

P.S.Školní příklad když solidní myšlenku řeší Patové a Matové. Pak vznikne takováto disfunkční křeč s kterou si nakonec nikdo neví rady.

https://echo24.cz/a/SsNFH/pusobive-ale- ... l-premieru

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3972
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kenavf » 19 pro 2018, 21:30

Keď to má takto jazdiť samostatne bez tej platformy tak neviem k čomu to je. Zautomatizuje sa pohyb aut na normálnych cestách a hotovo a nie je treba ani tunely.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10655
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od QVAK » 19 pro 2018, 23:19

Rychlost jízdy v tunelu není vůbec podstatná když základním omezujícím faktorem je kapacita výtahu. Odhadem jedno auto za 6 - 8 min.(najetí auta na plošinu, sjetí o 6 m, opuštění auta plošiny a její zpětné vyjetí na úroveň ulice). K čemu je mi kapacita tunelu když nedokáži jeho kapacitu využít tím, že nejsem schopen do něj a z něj tuto kapacitu přivést a odvést.

Uživatelský avatar
kozlus
Výkonný redaktor
Příspěvky: 786
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od kozlus » 19 pro 2018, 23:58

To by slo resit tim, ze postavi vice vytahu vedle sebe a vyjezdy z nich se budou sjizdet pred tunelem.

Uživatelský avatar
martanus
Senior redaktor
Příspěvky: 4119
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od martanus » 20 pro 2018, 00:03

Mě by hlavně zajímala cena za cestu tunelem. Jen jeho vybudování, větrání a bezpečnost bude stát majlant. :jo: :dobre:

Je to blbost. V takových tunelech nemohou jezdit klasické auta. Ale když už tak jen vlaky. A to mezi hlavními městy.

Je to je tahání peněz z kapes USA občanů.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 997
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od jura-p » 20 pro 2018, 05:22

A kde je slíbený podtlak a asi tak patnáctinásobná rychlost?

pks
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 úno 2017, 20:11

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od pks » 20 pro 2018, 12:29

Je to tunel pro elektromobily, takže požadavky na větrání mohou být minimální - proti spalovacím motorům. Požár se ale vyloučit nedá :-(

Divím se tomu mechanickému vedení předních kol - pro TESLU by přece mělo stačit namalovat doprostřed cesty čáru a kamery by mohly zajistit vedení vozidla bez stranových vibrací. Je to triviální úloha - přední kola budou stále mířit do bodu na čáře např. 10m před vozidlem ... a průjez bude absolutně plynulý.

Trochu mám pochybnosti o tunelování v Kalifornii, kde je velké riziko zemětřesení.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2789
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Vývoj autonomní (bezosádkové) techniky

Příspěvek od Skeptik » 20 pro 2018, 12:36

Tunelovat se dá všude. Třeba federální rozpočet :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů