Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Odpovědět
Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 13 úno 2019, 08:50

kozlus píše:
13 úno 2019, 00:21
Beda: Co vsechno opravdu vis a co si jenom myslis?
Treba to povodi Vltqvy sleduju. O elektrarny se take zajimam. Ono staci pouzit strejdu gooogla a on toho najde hodne.

Co se postavila Vltavska kaskada, Dlouhe strane se situace s vyrobou elektriny zmanila. Treba na te kaskade jsou urcene dve prehrady Lipno I a Orlik hlavne na regulaci prutoku vody Prahou, kde je stanovene hygienicke minimum 40 m3/sec, aby netekla Prahou jen odpadni voda. Proto skoro cely rok tekla z Vraneho jen 40 m3/sec bez ohledu ne potrebu elektriky. Ted je vody vic, tak pousteji vic.
http://www.pvl.cz/portal/Nadrze/cz/pc/M ... VLVE&oid=2
Tady je videt cely retezec prehrad na Vltave,
http://www.pvl.cz/portal/Nadrze/cz/pc/CelkovaMapa.aspx
Pod kazdou velkou prehradou, Lipno, Orlik, Slapy jsou mensi. Velke delaji ve spickach a male reguluji prutok Vltavy, spickovou vodu zachyti a pousti rovnomerne cely den, aby nekolisala hladina ve Vltave. Tak Vltavska kaskada ma hlavni ukol dodavat do Prahy minimalni prutok 40 m3/sec. V dobe nedostatku nesmi ani zemedelci zavlazovat.
U precerpavacek je situace jina, vetsina vody neodtece a sibuje se dolu, nehoru.
Kdyby ochrana prirody neregulovala vetrniky, tak by jich bylo daleko vic. Malo se vi ze ted na svem pozemku nesmis dat solarka na zem, musi byt jen na baraku kdyz chces dotaci. Snizila se platba za solarni elektriku, tak dnes to chce co nejvic spotrebovat doma. Dcera ma jen 5 kWp, maji ve sklepe nadrz 1000l napojenou na topeni a tam jde prebytek, maji v boileru dalsi topnou mspilaru ktera bere primo stejnosmernou elektriku ze solarek, mimo menic na 230V ( snizi ztraty ), pousti pracku a mycku nadobi v poledne.
Celou topnou sezonu spotrebujou doma 95% elektriky ze solarka. Takove soustroji moc lidi nema, tim by se take hodne usetrilo. Dneska maji pracky, mycky nelektroniku kdy jde nastavit spousteni. To by take mohl vyuzivat ten co ma nocni sazbu, pousti to pres poledne, usetril by a bral by elektriku kdyz je prebytek ze solarek.

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 13 úno 2019, 10:09

Pokud klesne teplota pod sedm stupňů Celsia, průměrný dojezd u společností testovaných elektromobilů klesl o 41 %.
testovány byly přitom BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S a Volkswagen e-Golf. Jen aktivace vozu při mínus 7 stupních prý snižuje standardní dojezd asi o 12 %, a to bez zapnutého topení, o vyhřívaných sedadlech nemluvě. Příčina je prostá – lithiovým bateriím nejvíce vyhovuje teplota kolem 20 stupňů Celsia. Výrazně nižší teplota omezuje jejich kapacitu i rychlost dobíjení. Řidiči mohou tento efekt snížit tím, že budou své EV parkovat ve vytápěné garáži či dobíjet při každé možné příležitosti (některé vozy také část energie používají na ohřev baterií a omezují tím negativní dopad nízkých teplot).

Tesla podle CNBC tato čísla rozporuje s tím, že na základě milionu mil najezděných zákazníky firmy s Modelem 3 si je jistá, že při mrazech neklesá dojezd ani zdaleka tolik, co tvrdí AAA. Takže jednoznačný závěr ohledně toho, co se stane, až se zima zeptá, minimálně u Tesly chybí.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/405 ... zepta.html
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 13 úno 2019, 10:50

To ze s nizkou teplotou klesa kapacita je znamo. Kdyz se do rucnich RDST davala AKU NiCd, tak Tesla Pardubice ke stanicim dodavala prodluzovaci kabel a Horska sluzba si davala AKU pod bundu.

Holt vsechno se nenecha pouzit vsude.

S tema elektromobilama je vubec dost fantazie. JPP psala ze kdyz nepojedes bude auto pripojene k siti a v dobe nedostatku bude dotovat sit, v dobe kdy bude dost bude nabijet....Tak nez budes chtit jet, budes muset auto prepnout jen na nabijeni. Ty AKU maji zivotnost podle cyklu nabiti, vybiti a tak kdyzby to stat tak chtel musel by na AKU dat nejakou dotaci. Oboustrane elektromery ( dnes maji domovni solarka ) aby odecetlo odebranou elektriku od dodane.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 13 úno 2019, 12:12

martanus píše:
13 úno 2019, 10:09
V tom odkaze čo si dával.... Řidiči mohou tento efekt snížit tím, že budou své EV parkovat ve vytápěné garáži či dobíjet při každé možné příležitosti (některé vozy také část energie používají na ohřev baterií a omezují tím negativní dopad nízkých teplot)..
Je to treba "vidět v souvislostech" :evil_smile:
Umiestnenie elektromobilu Tesla S do vyhrievanej garáže s tým aby sa udržalo na teplote 20°C proti vonkajšej teplote 0°C(delta T =20°C) ti pri hmotnosti auta cca 2000kg odoberie z kúrenia domu cca 5kWh energie. (merné teplo železa 450J/kg/K)
E= (2000 x 450 x 20)/3600=5000Wh
A to treba pri každom návrate do garáže pretože auto z veľkej časti vychladne aj pri krátkom pobyte vonku.
Potrebná energia pri nižších teplotách bude priamo úmerne väčšia.
A to sú niektoré modely Tesla S aj o hmotnosti 2400kg.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od QVAK » 13 úno 2019, 21:56

jura-p, Lipno II bylo postaveno i s přečerpávačkou ale je již dávno rozebraná. Fungovala jako špičková než se zkapacitnily páteřní vedení na Šumavu kde se elektrifikovalo až počátkem 60. let. Do té doby měly i místní fabričky a velké dílny své lokální vodní zdroje proudu. U Srní máte i nemáte pravdu. Nádrž se plní štolou pod úbočími i dnem údolí(nad Srním) na principu spojených nádob. Štolou jsem viděl i splavovat klády do nádrže (vyskakovaly jako špunty z vodního víru). Nádrž se plní z české části plavebního systému dřeva zvaný Vchynicko-tetovský (domácími nazývaný Švarcenberský) kanál a původně nádrž sloužila i k navýšení průtoku(vlny) Vydry a Otavy aby se klády splavili až k pile v Dlouhé vsi na okraji Sušice. Dříve až do Sušice kde se vázaly vory.

P.S. Čeňkova pila je příkladem lokální elektrárny pro místní na tehdejší poměry velkou sklářskou huť ve které se sklo nejen vyrábělo ale i barvilo(potahovalo) brousilo, leptalo a malovalo. Typické zdobené červené nebo modré šumavské sklo.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 14 úno 2019, 00:29

Vytapena garaz....zase utopie, kdyz kouknu z okna, tak kam dohlednu parkuji auta venku. Po meste bude take nejaky tisic garazi postavenych v radach, bez vytapeni a tak polovina bez elektriky. Jeden cas se barak stavel celej podsklepeny a dole garaz, ta nepromrzla, bylo teplo z baraku, vetsinou je ve sklepe kotel, z nej nejake teplo unikne. Potom se prislo ze podsklepeny barak je drahy luxus, tak se udela deska a na ni barak, nema ani sklipek na pivo.....

Jeden cas se rikalo ze auto ma radsi studeny odchov, teplo/zima/teplo a auto se rozpadne rezem. Staveji parkovaci domy, zase pekne vetrane, jinak by se pro auto muselo v plynove masce.

Mam garaz po tatovi, druhou po tchanovi a stejne auto parkuju pred barakem, do obou garazi to mam od panelaku 5 km, tak uklidit auto je tak na hodinu a pul. Nejsem sam.

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 14 úno 2019, 08:16

Beda, vo Vltavskej kaskáde sa možno vyznáš, ale v regulácii elektrizačnej sústave si vedle jak ta jedle. Keď začali v 79´plánovať Dlouhé stráne a v 85´reálne stavať, tak o problémoch zo solárom a vrtulami nikto ani netušil. Ale vedeli aký je, alebo bude najvyšší inštalovaný výkon. A to 450 MWe v jadrovom bloku. Neviem aký bol pôvodný uvažovaný výkon Temelínu, ale zvyšné tri atómky v ČSSR mali, alebo mali mať výkon bloku 450 MWe.
To, že po revolúcii šli všetky plány buď ztuha, alebo kytek nič nemení na tom, že PVE je jediná, výkonovo dostatočná elektráreň schopná pokryť terciárnou reguláciou činného výkonu výpadok jadrového bloku. Dovoz zo zahraničia formou havarijnej výpomoci je až poslednou možnosťou, keď všetky vnútorné regulačné mechanizmy zlyhajú. Má to totiž jeden veľký negatívny dopad. A to obmedzenie prenosovej kapacity na cezhraničných vedeniach. A keďže o všetkom rozhodujú peniaze, ktoré sú za prenájom prenosovej kapacity ohromné, tak je to ekonomicky nevýhodné. Nehovoriac o tom, že pri súčasnej legislatíve je na využitie havarijnej výpomoci mať zmluvu medzi dvoma susednými prenosovými sústavami. Čo je dosť veľký problém.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 14 úno 2019, 09:05

OK, ale PVE Dlouhe starne a Dalesice jiste necekaji az vypadne nejaka atomovka a drzi vodu. Melou elektriku porad. Vi nekdo jaka je cena elektriky co jde z PVE v dobe spicek a kolik PVE plati kdyz cerpa c dobe prebytku. Ty ceny budou jiste take rozdilne.

Rychle dokazou reagovat na situaci jen vodni, atomovky a uhelne obtizne a je to hodne nerentabilni. Regulovat tak na 50% vykonu umi u nas elektrarna Opatovice, ma male bloky, jiste budou dalsi, Chvaletice ma bloky co jedou na plno, tam je regulace nerentabilni, Kdyz by snizili vykon , tak spotreba uhli neklesa linearne a tim se vyroba prodrazi. Zhorsuje se pomer kg uhli/kWh Proto PVE jede i nekolikrat za den.

CEZ si nechal zpracovat plany na PVE z Orliku, to je u nas nejvetsi nadrz
https://archiv.ihned.cz/c1-64788470-pro ... tim-vahame
Tak jak se zdrazi elektrika nejspis zacnou stavet


Solarka a vetrniky nam ovlivnuje pocasi.

Vyvazime elektriku ve velkem, neco u nas vypadne, tak prestaneme vyvazet.
Za posledních pět let tak země vyvezla třetinu elektřiny vyrobené v uhelných elektrárnách a teplárnách, přičemž toto množství odpovídá spotřebě téměř všech českých domácností za stejnou dobu.
Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/v-lonske ... 80220.html

Vltavske kaskade nerozumim, ale zamotal jsem se s jachtarema a breclei ze hladina v Orliku klesa, je to jejich oblobena porehrada s delkou n70 km, Tak jsem to povodi zacal sledovat, jsou tam v videni i srazky, teplota vzduchu, tak se tam divam a obcas si neco o tom najdu na goooglu.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1190
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Beda » 14 úno 2019, 12:01

Tak jsem se poptal. Pres republiku jdou tranzitni linky VVN, ktere slouzi i jako zaloha pri havariich, tak by se mohla elektrrika brat okamzite. Urcite ty rozvodny u nas na to jsou napojene a ta moznost cerpat elektriku z ciziny je mozna okamzite, urcite nejake smlouvy, dohody jsou, to neni problem jen nas, ale vsech. Ted okolo sebe mame staty v Evropske unii, tak to je jiste mozne. Kazda rozvodne ma jiste i mereni kolik kam tece a meri to. Vidi to i nas hlavni dispecink a ten rozhodne, nad nim bude jiste zase nejaky dispecink ktery hlida nekolik statu.

Takze jako okamzita zaloha u nas ted PVE neslouzi.

Takze tema tranzitnima linkama k nam elektrika jde porad a zase odchazi, kldyz potrebujeme odebirame, ale jak JPP pise tretina vyrobene elektriky v uhelnych elektrarnach se vyvazi ( to bude jiste pro nas zaloha pri havarir ) tak to uctovani bude jiste slozite, ale na vsech linkach je mereni kolik elektriky tam tece, tak dnes si s tim pocitace poradi, tak asi to pocitani kdo komu bude platit a kdo co dostane bezi on-line.

Mozna si nekdo vzpomenete jak pri nejake televizni soutezi bylo zkusebne hlasovani pomoci elektriny, byl prenos z hlavniho dispecinku a na povel zhasni, nebo rozsvit to ukazala jak se meni odber, asi i po velkych mestech, uz nepamatuju....bylo to mozna 30 let zpet.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 14 úno 2019, 13:04

Znova zopakujem to čo hovoril ten technik z Dlouhých strání:
Dlouhé stráne nie sú naviazané eyplicitne na Temelín ako jeho záloha.
Podľa objednávok nadriadeného orgánu používajú ako zálohu len 50% objemu a je to záloha všeobecne, nie len pre Temelín.
PVE Dlouhé stráně slúžia po väčšinu dní aj ako záloha, ale len 50% svojho objemu(a nie je to len pre Temelín).Inokedy tú zálohu držia iné elektrárne(imho. možno Vltavská kaskáda).
V tom období "inokedy" je nádrž vypušťaná na minimum a niekedy aj dva razy za deň.

Hlasovanie žiarovkami:"Rozpaky kuchaře Svatopluka"
P.S. Vždy sme zapli 1MW silný el. motor a mohli sme prehlasovať okresné mesto. :evil_smile:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od riho » 14 úno 2019, 14:17

Rád by som, aby ste si uvedomili jedno. Energetika pozná dva typy elektriny: silovú a regulačnú. So silovou sa obchoduje, a to buď cez EFET zmluvy(čo sú zmluvy medzi výrobcom a odberateľom), alebo na burze(PXE). Silová elektrina sa nemôže použiť ako regulačná. A to už zo svojej podstaty. Pretože je zobchodnovaná a spárovaná v príprave prevádzky. To znamená, že dispečer v ČEPSe vie, že napr. ČEZ má vyrobiť 20 MW v 18. obchodnej hodine a v tej istej hodine 20 MW má spotrebovať Škoda v Plzni. Takto spárovaný musí byť každý MW, čo sa dostane do sústavy. V prípade, že sa ČEZu pokazí turbína, alebo Škodovke sa zastaví linka, tak dochádza k odchýlke oproti platnej príprave prevádzky. A vtedy sa aktivujú podporné služby a určený poskytovateľ podporných služieb dodá do sústavy regulačnú elektriny. Takže žiadne také, že stopnete vývoz a použijete ho na zregulovanie odchýlky. Tak energetika nefunguje. Prevádzkovateľ prenosovej sústavy (ČEPS) musí mať nakúpenú zálohu činného výkonu a v prípade potreby reguluje ňou. A ako som už predtým písal, tak záporná terciárna regulácia, hlave rýchla sa prednostne berie od ČEZu a to z PVE. To že Dlouhé stráne nie sú explicitné zálohou za Temelín nevyvracia moje tvrdenie, že výkon bol projektovaný na najväčší inštalovaný zdroj. Bohužiaľ sa na stránke ČEPSu neviem dopátrať k požadovaným objemom jednotlivých podporných služieb, aby som Vám sem hodil link, ale napríklad za 31.12.2018 bola podľa EMFIP nakontrahovaná záporná terciárka okolo 700 MW
Regulácia z atómiek a uhlia možná je a dokonca sa aj realizuje. Bloky sú na to certifikované a ČEZ na tom určite dosť dobre zarába.
Ad VVN. Tranzitné-prenosové vedenia sú ZVN (220, resp 400 kV). Samozrejme že sú. Budujú sa od 50-tych rokov. VVN 110 kV sú distribučné vedenia. Ale pri ich prevádzke sa musí brať ohľad na také zbytočnosti ako sú kirchhofové, či ohmov zákon. To znamená, že sa sleduje preťaženia, transformačná kapacita, kruhové toky a kopec ďalšieho. Predstava, že vypadne elektráreň na Morave, tak spustím reguláciu v Plzni a dodám elektrinu priamo do Ostravy je scestná. Dodá sa elektrina do sústavy a zreguluje sa rovnováha medzi výrobou a spotrebou.

Na tranzitných vedeniach samozrejme merania sú, a aj zúčtovanie, síce nie on-line, ale je. Lenže si treba uvedomiť, že ak nemecká firma nakúpi elektrinu z českej elektrárne, tak okrem ceny za elektrinu si musí kúpiť aj prenosovú kapacitu na cezhraničnom vedení a ak je je kapacita vedenia menšia, ako požadovaný výkon a nemec ponúkol prinízku cenu, tak má smolu a musí kúpiť elektrinu inde.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 18 úno 2019, 11:15

Startup Hydrostor bude ukládat energii stlačováním vzduchu v zinkovém dolu
http://www.osel.cz/10374-startup-hydros ... -dolu.html
K tomu ukladaniu energie pomocou stlačeného vzduchu:
Tie prečerpávacie vodné elektrárne majä účinnosť uzavretého cyklu prečerpanie vody do hornej nádrže-vyroby elektriny pustením vody do dolnej nádrže, cca 75%.
Neviete náhodou akú má účinnosť "vzduchový" kompresor a v náväznosti na to "vzduchový motor"?

P.S. Že by mali skrutkové kompresory účinnosť blízku 100% sa mi akosi nezdá. http://www.okompresorech.cz/news/ucinnost-kompresoru/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od QVAK » 18 úno 2019, 21:01

+ porezita narušené horniny těžbou která není ani se vzdáleně nepřibližuje difuzní těsnosti ocelového zásobníku.

Šroubové kompresory účinnost 80 až 100 % (Olej, který je vstřikován do šroubového bloku, má za úkol kompresor ochladit a utěsnit šroubovice při rotaci)

http://www.okompresorech.cz/news/ucinnost-kompresoru/
http://www.okompresorech.cz/sroubovy-vz ... kompresor/

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 24 dub 2019, 01:15

Len tak pre zaujímavosť sa pozrite aké sú predpokladané/zaručené vlastnosti líthiového akumulátoru pre solárne systémy. Pre elektromobily to asi nebude veľmi odlišné.
Závislosť kapacity/pokles na teplote, pokles kapacity v závislosti na počte cyklov.
https://static.solar-eshop.cz/files/pro ... 0efb1a.pdf
https://www.solar-eshop.cz/p/baterie-vi ... -bms/#6333
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14391
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od martanus » 04 čer 2019, 08:35

Tajný zdroj Teslovy hotovosti byl odhalen

https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium

https://www.zerohedge.com/news/2019-06- ... n-revealed


stručně

Automobilky s spalovacími motory misí prodávat vozidla s malými emisemi pokud to nedodržují musí od konkurence kupovat její uvěry a nebo emisní poukázky. A protože Tesla nemá žádné emise tak společnosti jako FIAT nebo GM nakupují úvěry a poukázky od Tesly.

A tak Tesla vlatně žije díky konkurenci a prodeji spalovacích motorů.


google překlad
Stát vyžaduje, aby výrobci automobilů prodávali vozidla s nulovými emisemi, nebo ZEV, v poměru k jejich podílu na státním automobilovém trhu, který je největší v zemi.

Pokud společnost neplní svůj závazek, je povinna odkoupit úvěry od konkurentů, aby se rozdíl vyrovnal. Podobné úvěrové systémy jsou provozovány na federální úrovni EPA a NHTSA. Ředitel společnosti Tesla Zach Kirkhorn během minulého měsíce řekl, že prodej úvěrů by v následujících letech „znamenal významnější část podnikání Tesly“. Protože, víš, prodej aut je tak dobrý.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Juraj » 04 čer 2019, 11:33

Bez statnych regulacii a nariadeni by zazrak Tesly nevznikol. Inymi slovami, Tesla je statna firma :D

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od Alchymista » 04 čer 2019, 11:51

to by som netvrdil, že je "štátna"... Našla medzeru vo festivale hlúposti a využíva ju.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od jura-p » 04 čer 2019, 12:33

Moderní doba vymýšlí nebo nařizuje způsoby, jak obchodovat s něčím, co vlastně neexistuje, stále. Tak například obrovským kšeftem jsou samozřejmě povolenky na emise, ty se obchodují celosvětově. Nejen v automobilovém průmyslu. Vzniká spoust prováděcích a poradenských firem, vzniká vlastní burza atd.
Stejně tomu je u obchodu s kvótami na vývoz. Často právě ty jsou důvodem k zakoupení firmy koncernem ze zahraničí. Subdodávky se pak té firmě draze prodají, prodá se i způsob montáže jako duševní vlastnictví, provede se nenáročná relativně levnou pracovní silou finalizace a koncern levně koupí a prodá výrobek ve své síti za cenu obvyklou. Nejsou velké daně, zakoupená firma je stěží v černých číslech. Vývozní a dovozní kvóty, přidělené firmám v ČR, u některého zboží i výrobní kvóty, jsou tak najednou v jiné zemi EU.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od QVAK » 04 čer 2019, 20:35

Klasický případ z počátku 90. let je cukr kdy Frantíci "privatizovali" a skoupili české cukrovary až na jeden(tuším Horšovský Týn), nechali spolu s KB krachnout a ČR přiznané EU výrobní kvóty použili na domácí nadprodukci. Poslední případ co jsem vloni zachytil jsou mlékárny vyrábějící sýry kdy je opět Frantíci získali(např. Sedlčanská mlékárna, výrobce plísňových zrajících sýrů) a nechali krachnout(údajně jim zachutnal Hermelín). Když sedlčanskou místní chtěli obnovit(zajištěna moderní technologie, sklepy i dodavatelé suroviny) tak zjistili, že to není možné protože Frantíci si z konkurzní podstaty odkoupili jak výrobní kvóty na sýry tak i značky takže produkce se nyní vyrábí ve Francii a dováží sem a místní nemají pro zdejší mléko odbyt(jižní polovina Středočeského kraje, do Bavoří i Austrie daleko). Zaplať Pán Bůh za Babišovi mlékárny(Kunín, Madeta, Tatra, OLMA, Polabské i další) ty nikam nezmizí a alespoň v regionech udrží krávy tj. živobytí buranům i hnůj polím.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu

Příspěvek od kenavf » 10 říj 2019, 00:15

Tesla Model X z bazaru se po najetí pouhých padesáti tisíc kilometrů ukázala jako hotová časovaná bomba. Nejenže by majiteli mohla způsobit osobní bankrot, ale v krajních případech také zranění. Radši se podívejte jinde.
https://www.autojournal.cz/vyzkouseli-j ... lo-z-miry/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět