Letecký vývoj

Odpovědět
inzo
Sponzor fóra
Příspěvky: 386
Registrován: 07 úno 2017, 21:14

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od inzo » 10 čer 2021, 07:12

Alchymista, nine_mike - preklad toho čínskeho tunela :
o vzduchovom tuneli ťažko hovoriť, zrejme ide o testovací priestor vo vnútri obrovského motora:
na rozdiel od zariadení v iných krajinách, ktoré používajú kompresory na generovanie vysoko rýchlostného prúdu vzduchu JF-22 používa chemickú explóziu. keď sa tunel naštartuje, spaľuje palivo pri ťýchlosti 100 millión krát rýchlejšej ako plynový sporák, vytvára rázové vlny podobné tým ktoré zažívajú lietadlá pri hyperrýchlosti vo veľkých výškach. podľa Hana každý model lietadla alebo zbrane potrebuje okolo 10.000 testov pred sériovou výrobou. LENS II, najmodernejší veterný tunel v USA testoval let až do rýchlosti Mach 7, s výdržou 30 milisekúnd. naproti tomu JF-22 priemerný test može dosiahnuť 130 milisekúnd

takže sa jedná o spaľovanie paliva v nejakej rázovej vlne nie o pasívny systém natlačím-vypustím

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od vojvoda » 17 črc 2021, 17:42

Jinak před pár lety Borisov v jednom rozhovoru říkal, že Rusko pracuje na STOVL letounu...
To by chcelo aj väčšiu strojovňu než AL-41F1, niečo podobné Sojuzu R-79 z Jak-141, s ťahom 180+kN. Podobne ako je to u F-35B.
срочно расстрелять

k42
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5811
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od k42 » 17 črc 2021, 20:08

Jestli to má mít vzletovou hmotnost 18 tun, tak je i to nové "Izdělije 30" pro STOVL slabé, to je jasné. Uvidíme 20. července, jak to všechno je.
Mohou mít více verzí projektu...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2021, 08:31

k42 píše:
17 črc 2021, 20:08
Jestli to má mít vzletovou hmotnost 18 tun, tak je i to nové "Izdělije 30" pro STOVL slabé, to je jasné. Uvidíme 20. července, jak to všechno je.
Mohou mít více verzí projektu...
Není tak úplně pravda.
Dle všeho to má být taktický letoun nikoli stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády. Pomět tah/hmotnost při MTOW tedy nemusí být >1 ... ostatně F-16V při MTOW má tento poměr 0,67 a F-35 dokonce jen 0,59

To samozřejmě nebrání tomu, aby ve stíhací konfiguraci, při vzletové hmotnosti dejme tomu 15 tun (o 2 tuny víc jak F-16V) neměl T/W ratio cca 1,15
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 18 črc 2021, 13:10

Raz to to bol vrtulník s rotorom a bez krídiel, inokedy lietadlo s krídlami a bez rotoru.
OBRAZEM: Bizarní stroj Sikorsky S-72 byl i nebyl vrtulníkem
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_erp
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 18 črc 2021, 13:18

Chvostový rotor to malo vždy...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 18 črc 2021, 13:55

:sipka: :sipka:
Jenže původně to měl být vrtulník s takzvaným X-křídlem, které při roztočení mělo fungovat jako rotor a pro rychlý let se mělo zastavit a fungovat jako křídlo.
Vztak X-křídla však nebyl dostatečný, tak bylo přidáno i klasické křídlo. Tak velké, že ten hybrid jakž takž létal i bez rotoru.
Financování však skončilo a tím skončil i celý experiment.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 črc 2021, 23:00

Ad Elektrický pohon lietadiel (je to v rôznych témach)
Práce na rôznych projektoch v Rusku:
Аэротакси, «Аннушка» сверхкороткого взлета, Як-40 на электродвигателе и летающий «AURUS» / AeroTaxi, "Annuška" so super krátkym vzletom, Jak-40 na elektrický pohon a lietajúci AURUS
https://youtu.be/T_nXy3io_H8 zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 15:13 min.
Skrátená verzia:
"Партизан" со сверхкороткой посадкой и самолет-"франкенштейн": авиановинки МАКС-2021 / "Partizan" s ultrakrátkym pristávaním a lietadlo "frankenštein" novinky v letectve MAKS-2021
https://youtu.be/hTo3JUTk-ys zverejnené 21.07.2021, dĺžka videa 3:54 min.

O hybridnom pohone (plynová turbína rodiny VK poháňa el. generátor a ten napája 4 el. motory):
Video https://vk.com/video-52845383_456239387 dĺžka videa 40 sek. model hybridného systému od 30 sek
Zdroj https://vk.com/wall-52845383_6080 z 21.07.2021

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 21 črc 2021, 23:14

↑ model hybridného pohonu (turbína + generátor - elektronika + batérie - 4 el. motory):
20210721.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1929241 z 21.07.2021 + viac foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 24 črc 2021, 23:29

↑↑ experimentálne lietadlo Jak-40 (Як-40) s 500kW elektrickým motorom uskutočnilo prvý let:
nekvalitné YT https://youtu.be/uF09QaLmTJI zverejnené 24.07.2021, dĺžka videa 19 sek.
Zdroj https://tass.ru/armiya-i-opk/11979461 z 24.07.2021

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 25 črc 2021, 07:48

:sipka:
Jinak, to experimentální letadlo, nebo lépe létající zkušebna (testbed) Jak-40LL je zajímavé i z jiného hlediska.
Původně to byl klasický Jak-40, vyrobený v roce 1973, který létal na vnitrostátních linkách. V roce 1993 byl předán Sibirskemu vědecko-výzkumnému leteckému institutu.
V roce 2016 prošel totální rekonstrukcí. Byly svěšeny všechny tři motory AI-25. Boční motory, ty v gondolách, byly nahrazeny výkonnějšími dvouproudovými motory Garrett TFE731-5 firmy Honeywell a bylo nainstalováno nové celokomozitové křídlo. Letoun pod označením Jak-40MS poprvé vzlétl v roce 2017.
V roce 2018 bylo rozhodnuto, že se použije jako testbed pro vývoj leteckého elektrického motoru. Na místo trupového motoru AI-25 byl nainstalován turbovrtulový motor TV2-117 který byl napojen na elektrický generátor o výkonu 400 kW. Do čumáku byl nainstalován ten experimentální elektrický letecký motor o výkonu 500 kW ... obdobně se ve VZLÚ na jiném Jaku-40 (OK-020) testoval i československý motor M-602
Obrázek
Chybějících 100 kW je dodáváno lithiovými bateriemi umístěnými v centrální části trupu.
Obrázek
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 26 srp 2021, 21:04

Lookass píše:
25 srp 2021, 21:26
...O UTS-800 jsem už slyšel ,ale vidím ho poprvé ...
Cvično - Výcvikové lietadlo UTS-800 / УТС-800
20210825.jpg
UTS-800 / УТС-800
Vývoj / Výroba = АО «Уральский завод гражданской авиации» (УЗГА, Екатеринбург)
Jedná sa zatiaľ o prototyp draku lietadla, motor ešte nie je certifikovaný, čaká sa na turbovrtuľový motor VK-800S (ВК-800С = vzletový výkon 900 konských síl, trvalý letový výkon 810 konských síl) ktorý vychádza z rodiny vrtuľníkových motorov VK-800V/ВК-800В (ODK Klimov). S motorom VK-800S (ВК-800С) sa následne uvažuje aj v lietadle LMS-901 Bajkal (ЛМС-901 «Байкал») + L-410
Projekt vznikol pre problém s Jak-152 (Як-152) a jeho naftovým motorom z Nemecka.
Zdroj https://bmpd.livejournal.com/4381478.html + klon https://vk.com/wall-173678697_202362 z 25.08.2021

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 22 zář 2021, 00:39

Kříženec letadla a lodi. Američané vytvářejí mořskou příšeru
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/k ... ediatrend/
Sú to komici.
Pojmy zoberú tie ktoré sa týkajú ruskej techniky, ilustračné foto dajú ruskej techniky, stroje ktoré lietali a fungovali označia za nepodarky, podobne aj stroj ktorý lietal 16 rokov a rozbil sa kvôli chybe pilotáže označia za neúspešný aj s jeho 300 tonovou nosnosťou pred 55 rokmi(do r. 1988 najväčšie lietadlo sveta) ....a slávnostne oznámia že DARPA ohlásila vývoj amerického stroja s nosnosťou 100 ton.
To nevymyslíš. :blbec:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 13 říj 2021, 20:11

DEFIANT X pri testoch dosiahol rýchlosť 247 knots (cca 457,445 km/h)

https://youtu.be/zW8kH1YJwgc zverejnené 12.10.2021, dĺžka videa 55 sek.
O projekte https://lockheedmartin.com/en-us/produc ... ant-x.html

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Svarboj » 25 říj 2021, 11:51

Osobní kvadrokoptéra - personal electric aerial vehicle od švédské firmy Jetson.
Letová výdrž 20 minut. Rychlost omezena na 102 km/h. Cena 92000 USD, produkce od roku 2022.
web: https://www.jetsonaero.com/



Tech Specs
jetson weight 86KG / 190LBS
maximum pilot weight 95KG / 210LBS
Dimensions 2845mm / 2400mm / 1030mm
Width when folded 900mm
Flight time (85kg/187lbs pilot weight) 20 minutes
Top level flight speed software limited to 102km/h (63mph)
Flight controls 3 axis joystick, throttle lever
Battery type high discharge Lithium-Ion
Max total power output 88KW
Chassis type all-aluminium space airframe
Motor type high power output electric brushless outrunner
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od vojvoda » 21 lis 2021, 18:46

Má šípove krídlo (MiG-17,19) nejaké výhody oproti delte?
срочно расстрелять

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 21 lis 2021, 19:03

vojvoda píše:
21 lis 2021, 18:46
Má šípove krídlo (MiG-17,19) nejaké výhody oproti delte?
Ano.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od kenavf » 21 lis 2021, 23:55

Má delta krídlo nejaké výhody proti šípovému krídlu?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 22 lis 2021, 06:08

kenavf píše:
21 lis 2021, 23:55
Má delta krídlo nejaké výhody proti šípovému krídlu?
Má.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
vojvoda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 653
Registrován: 02 dub 2020, 15:37

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od vojvoda » 22 lis 2021, 08:29

kenavf píše:
21 lis 2021, 23:55
Má delta krídlo nejaké výhody proti šípovému krídlu?
U delty je samozrejme vyššia pevnosť, šípove sa naporoti nej deformuje.
срочно расстрелять

Odpovědět