Obecné zajímavosti z letectví

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 26 dub 2020, 19:30

Pro ty, kteří mají na čem poslouchat letecké kmitočty - seznam setříděný podle typů ploch a kmitočtů
Letecke QRG.pdf
(165.25 KiB) Staženo 211 x
Pro ty, kteří ještě nic nemají a třeba by si rádi pořídili
SDR rádia se dají pořídit už za pár stokorun - a to doslova...
http://sdr.ipip.cz/
https://www.rtl-sdr.com/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2817
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od bacil » 28 dub 2020, 03:31

Jednoduchý širokopásmový přijímač, který je naladěn na celé letecké pásmo, umožňuje příjem všech probíhajících konverzací na libovolných kanálech. BEZ LADĚNÍ.
https://web.archive.org/web/20160621071 ... ecke_pasmo

Jednduchý přijímač (LM358, 1N34) - popis neodpovídá realitě (asi google translator), ale zajímavě zapojenou diodu to má.
http://danyk.cz/schem/47

Dvoutranzistorový přijímač
http://www.pokusy.chytrak.cz/schemata/p ... etecky.htm

Stavebnice za 600 z číny (SAA602)
http://robodoupe.cz/2015/prijimac-pro-p ... eho-pasma/
Schéma a prevedenie - pochádza z dostupnej stavebnice prijímača pre letecké pásmo. Preladenie v rozsahu 118 - 135 MHz. Má výbornú citlivosť stabilitu, dobrý pomer signál/šum. Napájanie je z 9V alkalickej batérie (resp. vhodného sieť. zdroja 9V stab.). Pri vzdialenostiach nad 25 km od letiska ale rátajte s potrebou "lepšej" teda vonkajšej antény, napr. YAGI pre toto pásmo (ako pre FM rádio).
Kniha v ruštině o leteckých přijímačích
https://www.radiosovet.ru/book/radiotv/ ... stemy.html

Komunikácia tu prebieha na VHF frekvenciách 108 - 137 MHz (vojenské 136 - 144 MHz a UHF 230 - 400 MHz), pričom jednotlivé kanály sú v rozostupe 25 kHz (12.5, alebo 8.33), použitá je Amplitúdová Modulácia. Toto pásmo je rozdelené na podpásma, pričom hlavné sú vyhradené takto:
- Navigačné zariadenia: 108-118 MHz – tu nie je hlasová komunikácia - táto časť pásma je nezaujímavá (možno tu počuť len ILS, VOR a pod…)
- ATC - Air Traffic Control: 118-122, 123.6-128.8, 132-135.975 MHz. Na týchto frekvenciách nájdete väčšinu pracovísk Tower, ATIS, Ground, Clearance Delivery, Approach Control, Departure Control.
- Špeciálne použitie: 122-123.575 MHz toto podpásmo pokrýva Unicom, Multicom, komunikáciu pri leteckých prehliadkach a pod. Tieto frekvencie hľadajte na neriadených letiskách. Veľa malých letísk (bez kontrolných veží) používa tzv. UNICOM frekvenciu (medzi často používané frekvencie tieto: 122.900 122.950. 122.700, 122.725, 122.800, 122.975, 123.000 MHz).

Nejaké pletky o leteckých pásmach: Samostatnou kapitolou pre "lovcov zvukov na leteckých pásmach" by mohlo byť vojenské letecké pásmo VHF v rozsahu frekvencií 138 - 144 MHz, pričom jednotlivé kanály sú znova v rozostupe 25 kHz. Toto pásmo je primárne určené najmä na komunikáciu medzi lietadlami, ale možno tu nájsť aj základne a stanice navedenia na cieľ, aj ke´d ide skôr o výnimky.
Ako hlavné komunikačné pásmo slúži najmä pásmo UHF v rozsahu frekvencií 230 - 400 MHz, znova v rozostupe kanálov 25 kHz. Su tu jednak UPLINK-y aj DOWNLINK-y vojenských satelitov. Platí to pre staré s lineárnymi transpondérmi (teda u nich platí, že to čo je na vstupe, je prevedené aj na výstupné frekvencie, bez ohľadu na moduláciu, alebo druh prevádzky) ktoré dosť využívajú piráti na juhoamerickom kontinente. Ale platí to aj pre nové, úplne digitálne satelity ktoré využívajú TDMA prístup (kanály sú tu šifrované a nie je v možnostiach civilov akékoľvek dekódovanie).

Pikoškou je, že nové digitálne satelity už ale klasickým prijímačom nezachytíte, lebo komunikačné kanály sa na úzkopásmovom prijímači prejavia len ako zvýšený šum. Ak však použijete prijímač typu SDR ako spektrálny analyzátor, tieto kanály môžete na jeho obrazovke vidieť.
V pásme UHF (230 - 400 MHz) je možné zachytiť aj priamu taktickú diskrétnu komunikáciu, no na klasickom prijímači ju znova nezachytíte, pretože impulzy sú veľmi krátke a tak obvod SQUELCH prijímača ani nestíha na nich reagovať.
Tieto dáta sú rovnako ako satelitné TDMA kanály naviac aj šifrované, preto nie je v možnostiach civilov akékoľvek dekódovanie.

Zaujímavejšia (pre tých ktorí sa pokúsia o príjem na leteckom pásme v blízkosti vojenských letísk) sa môže javiť aj klasická vojenská analógová komunikácia v tomto pásme, keďže počas mierového obdobia sa nekladie dôraz na digitálne šifrovanie hovorov, lebo neutajovaná „netaktická“ komunikácia prebieha len s použitím klasického analógového vysielania. Pásmo UHF je na druhej strane veľmi široké (230 - 400 MHz) a preto sa v ňom jednotlivé komunikujúce stanice len veľmi ťažko vyhľadávajú klasickými prijímačmi (skenermi).
Ak sa vám však podarí zachytiť niečo, môže to byť niečo z tohto medzi komunikujúcimi stanicami:
- vojenské riadenie letovej prevádzky - tu môžete zachytiť komunikáciu s vežou, priblíženie na letisko a klasické riadenie letovej prevádzky.
- približovanie a navigácia - rovnako ako pri civilných letiskách, aj tu môžete nájsť približovacie frekvencie (komunikácia vojenských lietadiel, ktorá pristávajú, alebo si precvičujú pristávanie.
- operačné kontroly - aj na vojenských pásmach možno zachytiť stanice z vojenských letísk, ktoré koordinujú pozemnú obsluhu.
- CRC (Control and Reporting Centre) - ide o špeciálnu vojenskú službu riadenia vojenských operácií a špeciálnych letov, pričom každý štát NATO má vlastné centrum CRC.
- ACI (Air Combat Intelligence) – ide o veľmi špeciálnu vojenskú prevádzku, aktivne sledovanie prevádzky v určitých oblastiach priamo zo vzduchu. Ide o známe lietadlá AWACS (Airborn Warning and Control System) ako lietajúce radarové stanice.
- IPB (Intelligence Preparation of Battlefield) – v mierovom období a pri veľkých vojenských cvičeniach NATO, je možné zachytiť v druhom leteckom pásme aj frekvencie, na ktorých hlási letiace „oko“ počty, stavy a vybavenie „nepriateľských“ jednotiek.
- Air to Air prevádzka ("vzduch-vzduch" medzi pilotmi letiacich lietadiel) – používa sa rovnako ako v civilnej leteckej prevádzke, tak aj vo vojenskej.

Keďže počúvanie na leteckom pásme nie je len o prijímači, ale aj o ďalších komponentoch ako anténa, anténny zvod, prípadne ak treba aj anténny zosilňovač, hádam nezaškodí pár všeobecných slov aj o nich.
Ak chcete sledovať leteckú prevádzku na čo najväčšom území, pomôže najmä všesmerová vertikálna anténa. Tá má síce menší zisk oproti úzkopásmovej smerovej anténe, ale na druhej strane umožňuje príjem zo všetkých smerov (ak tomu nebránia samozrejme terénne prekážky v podobe vysokých budov či kopcov. Preto to platí hlavne pre priamu viditeľnosť, keďže hovoríme o príjme na VHF/UHF pásmach.
No v členitom teréne máme samozrejme odrazené signály napr. od blízkých budov, ktoré je možné pri príjme tiež využiť, podobne ako napr. TV signál vo väčších mestách s rôzne vysokou zástavbou ak "nevidíme" na miestny vysielač.
Preto ak vaša anténa nemá z nejakého dôvodu výhľad na všetky strany - teda 360° dookola, aj napriek tomu, že je umiestnená na vonkejšej strane napr. vyššej strechy (pod strešnou krytinou je signál podstatne slabší keďže strešná krytina spôsobuje značný útlm prijímaných signálov), môžete vďaka odrazom od budov zachytiť aj lietadlá zo smerov, na ktoré memáte priamy výhľad z antény. Ale odrazy signálov sa len veľmi ťažko predikujú, preto pri vysielačoch v pohybe (pomerne rýchlo letiace lietadlo) je to takmer priam nemožné.
V prípade, keď už použijete všesmerovú anténu, vôbec nemusíte riešiťz ktorého smeru k vám (vašej anténe) signál prichádza. Ale treba si uvedomiť jednu zásadnú vec a síce že prijímať možno tieto odrazené signály samozrejme len do určitej (nie veľmi veľkej) vzdialenosti lietadla, lebo len vtedy budú odrazené signály ešte dosť silné na spracovanie vašou anténou a prijímačom. Ak ale máte záujem sledovať len určitý (pre vás zaujímavý) priestor ako napr. blízke letisko a pohyb (komunikáciu) na jeho ranvejoch, môžete výhodne použiť smerovú anténu ktorá má predsa len väčší zisk a tak poskytne vášmu prijímaču silnejší signál. Možno tak použiť napr. smerové vertikálne antény typu Yagi (je ich na trhu dosť pre všetky pásma a ak nie, je možná ich úprava, prípadne aj amatérska stavba), ale rovnako aj tzv. „tanierové“, teda podobné Wi-Fi anténam s veľkým ziskom. Záleží len od vašich požiadaviek a možností, okrem iného napr. aj na montáž externej antény. Tu platí staré známe - čím vyššie umiestnená anténa tým lepšie, lebo "dovidí" ďalej.
Tu sa patrí podotknúť, že smerové antény majú nevýhodu v tom, že s ich stúpajúcim ziskom sa zužuje (zmenšuje) ich vyžarovací (v tomto prípade prijímací) uhol. Ak teda chcete sledovať lietadlá s max. ziskom (resp.dosahom), môže sa stať, že "vysielajúce" (aktívne) lietadlo jednoducho svojou anténou "neulovíte“.

Opakujem, že pre umiestnenie antény (bavíme sa samozrejme o vonkajších, nie o náhradných vnútorných anténach ktoré dávajú veľmi slabé výsledky) platí rovnaké pravidlo ako pri každom VHF/UHF pásme, t.j. „čím vyššie ju umiestnime – tým ďalej ňou dosiahneme“. Teda prakticky každý 1 meter o ktorý umiestnite prijímaciu anténu vyššie nad terén, vám umožní „vidieť“ ďalej t.j. zväčší vám prijímací dosah, lebo aj takáto malá zmena vo výške umiestnenia antény znamená vždy veľký rozdiel v jej maximálnom dosahu (pracujeme predsa v pásme VHF /UHF kde sa šíria vlny najviac priamo ak opomenieme rôzne odrazy, od vysielacej antény ku prijímacej anténe).
Preto je ideálne umiestniť anténu na strechu vyššieho domu, aby bol z jej stanovišťa maximálny výhľad - teda podľa možností 360 stupňov dookola. Pri anténe na stene domu (resp. montáži na balkón) budete mať síce dobrý príjem do 180° (v smere kam dovidieť), ale čo sa deje „za domom“ samozrejme nezistíte, príp. čiastočne aj áno (cez odrazy), ale iba vo veľmi obmedzenej vzdialenosti.
Pri použití smerovej antény ako napr. spomenutá YAGI (je vhodná napr. pri sledovaní len určitého priestoru či iba letiska v určitých prípadoch), nebude umiestnenie antény veľmi kritické ak bude priestor ktorý vás zaujíma v dohľade na priamu viditeľnosť. V tomto prípade sa javí ako úplne zbytočný aj anténny rotátor ktorý je snom mnohých "lovcov zvukov z éteru", pretože pri jeho použití beztak nebudete schopní sledovať rýchle sa pohybujúce lietadlá čo je z pohľadu fyziky a možností takého anténneho rotátora len samozrejmé.

Pri horších príjmových podmienkach, najmä ak sme ďalej od letiska, prípadne v členitom teréne mesta s rôzne vysokou zástavbou ak "nevidíme" na letisko a preto využívame aj rôzne odrazy, býva prijímaný signál často aj veľmi slabý. V takom prípade často môže pomôcť aj zaradenie anténneho zosilňovača (samozrejme vždy voľte nízkošumové typy) medzi anténu a prijímač. To zvýši úroveň prijímaných signálov. Tu ale samozrejme platí staré známe, umiestniť ho čo najbližšie k anténe – ideálne priamo na ňu. Jeho napájanie sa vedie priamo koaxiálnym káblov (anténnym zvodom rovnako ako je to pri TV a satelitnej technike). Na anténny zvod treba použiť najlepšie kvalitnejší (aj keď drahší) koaxiálny kábel, pretože tie lacné majú zvyčajne väčší útlm a preto sa v nich často stratí pomerne veľká časť užitočného signálu, ktorá určite bude chýbať na vstupe prijímača. V takom prípade často menej znalí problému vinu hádžu na "slabý prijímač".
Treba si uvedomiť, že útlm použitého koaxiálneho kábla bude tým dôležitejší parameter, čím bude anténny zvod dlhší. Ale pri jeho dĺžke napr. 2 m to asi nebude parameter, ktorý by trhal žily ktorémukoľvek používateľovi.
Naopak ak to pritiahnem za vlasy, potom ak bude mať anténa zisk napr. 5 dB ale koaxiálny kábel bude mať veľký útlm - napr. 6 dB, tak môžete rovno sedieť aj na streche s prijímačom v ruke a do anténneho vstupu prijímača si môžete rovno strčiť prst namiesto antény. Pretože prakticky všetko čo získate na výstupe dobrej, výkonnej antény, stratíte súčasne v nekvalitnom anténnom zvode a na vstup prijímača nedostanete nič.
Rovnako si treba dať pozor na použité konektory, rôzne prechodky, pretože aj na nich môžete stratiť niečo málo z užitočného signálu ktorý mienite priviesť na vstup prijímača a spracovať ho. Treba si uvedomiť, že každý decibel naviac pri užitočnom signáli ktorý dostanete na vstup prijímača je dobrý.
Tienistou stránkou pri použití anténneho zosilňovača je fakt, že ak sa na jeho vstup nedostane užitočný signál potrebnej úrovne, nepomôže žiadne veľké zosilnenie, lebo užitočný signál sa "utopí" vo vlastnom šume zosilňovača. Aj preto sa tento nemontuje ďaleko od antény, aby sa neuplatnil útlm anténneho zvodu, ale čo najbližšie k anténe ako bolo spomenuté prv.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 04 kvě 2020, 20:05

Na pražském letišti byly obnoveny dvě pravidelné linky
Na pražském letišti byly dosud obnoveny dvě pravidelné linky, které byly v minulých týdnech zrušeny kvůli pandemii koronaviru. Jde o lety společností Eurowings do Düsseldorfu a KLM do Amsterdamu. Letiště k těmto spojům připravilo několik ochranných opatření. Na dotaz ČTK to dnes uvedl mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň. Letiště tak nyní provozuje čtyři linky, bez přerušení fungují spoje do Minsku a Sofie.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12277
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1676
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Hektor » 04 kvě 2020, 22:03

http://armstrade.sipri.org/armstrade/ht ... gister.php

Nieje to len letectvo ale dá sa vyfiltrovať.
Zaujímavosť, krajiny bývalého ZSSR vyviezli od roku 1990 600 lietadiel a vrtuľníkov. Len Ukrajina predala zo svojho arzenálu okolo 200 Mi-24 ktoré jej neskôr citeľne chýbali.
Zaujímavosť 2. Poľské a České Su-22 vyvezené do Vietnamu pomerne nedávno.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 06 kvě 2020, 13:29

Indové jsou zklamáni z letounu Rafale a pokukují po ruském MiG-35
Indií otřásá nové kolo skandálu kolem výsledků výběrového řízení na nákup „nejlepších stíhaček“. Francouzský stroj čtvrté generace Rafale byl označen za nejlepší. Současně bylo koupeno 36 strojů za takovou cenu, že v srpnu loňského roku vyvolala opozice protikorupční vyšetřování.

Podle indických pilotů, kteří začali létat na francouzských letadlech Rafale, stroje nejsou tak dobré, jak se původně zdálo. Navzdory skutečnosti, že Rafale byl vytvořen pro vybojování převahy ve vzduchu, jeho letové vlastnosti jsou ve srovnání s letadly stejné třídy průměrné. Podle Indů je maximální rychlost ve velké výšce pouze 1,8 M, v nízké nadmořské výšce 1,1 M. Poloměr otáčení nelze vůbec nazvat malým a vysoká manévrovatelnost je pouze zbožným přáním.

Jako nejvhodnější alternativu k Rafele uvádějí indičtí piloti ruský víceúčelový bojový letoun MiG-35. Rozdíl mezi těmito letouny je především koncepční. Rafale byl původně čistokrevný stíhač, který získal víceúčelovost modernizací. MiG-35 je naproti tomu víceúčelové letadlo od narození a všechny jeho vlastnosti a schopnosti jsou vyvážené.

Dalším důležitým argumentem proč nahradit Rafale letounem MiG-35 je cena. Ruské letadlo stojí jen 45 milionů EUR. A je tu ještě další podstatný důvod. Spolu s nákupem moderního vojenského vybavení se Indie snaží získat technologii a realizovat princip „Made in India“. A nejde o prázdný slogan, ale o název jednoho z nejdůležitějších indických státních programů.

https://www.armyweb.cz/clanek/indove-js ... kem-mig-35
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 12 kvě 2020, 06:50

Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 12 kvě 2020, 21:21

Ona také na Slovensku jen sídlí, ale prakticky nelétá.
Má tuším 4 B-737NG a všechny poskytuje na wet leasing (ACMI, tj. včetně posádek) jiným airlines.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 21 kvě 2020, 08:01

Evropské aerolinky začínají obnovovat přímé linky do Prahy
Evropské aerolinky začínají postupně obnovovat své linky do Prahy. Od června začne do Paříže létat společnost Air France, která bude během měsíce postupně navyšovat počet spojů. Lety z Frankfurtu nad Mohanem obnoví také Lufthansa, od července pak chce začít létat z Helsinek také Finnair. Vyplývá to z informací dopravců a Letiště Praha. Provoz na pražském letišti tak pomalu ožívá. V dubnu letiště zaznamenalo bezprecedentní pokles provozu o 99,6 procenta, když odbavilo 5031 cestujících. Na konci měsíce fungovaly pouze dvě pravidelné linky, a to do Minsku a Sofie.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12285
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
Svarboj
Senior redaktor
Příspěvky: 3860
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Svarboj » 27 kvě 2020, 18:37

Podľa malajzijského premiéra Mahathira sú americké stíhačky dobré akurát tak na predvádzanie počas leteckých prehliadok…

Malajzia, 24.máj 2020 ( AM, militarywatchmagazine ) – Premiér Malajzie Mahathir Mohamad poskytol v rozhovore pre katarskú spravodajskú stanicu Al-Džazíra (Al Jazeera) pohľad na skúsenosti jeho krajiny s prevádzkou amerických stíhacích lietadiel F-18 Hornet a priblížil za akými značnými obmedzeniami pri tejto prevádzke stojí Washington.

https://www.armadnymagazin.sk/2020/05/2 ... rehliadok/
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 27 kvě 2020, 19:37

:sipka:
Takže aj keď sú lietadlá veľmi dobré, v zmysle výkonu motorov, my sami nemáme možnosť ich priamo ovládať. Musíte jednoducho požiadať Spojené štáty o vloženie príslušnej časti softvéru pre potenciálny útok na inú krajinu, ak by ste také niečo plánovali.
:shock:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 27 kvě 2020, 20:07

Normálny postup voči koloniám. Americké zbrane nesmú byť použité proti americkým vojskám a ich spojencom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Jarosvk
Redaktor
Příspěvky: 143
Registrován: 17 úno 2017, 12:25

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Jarosvk » 27 kvě 2020, 20:22

Nemaju nahodou aj Cesi v zmluve klauzulu o tom ze ak budu chciet pouzit Kripen v bojovej misii musia mat suhlas SWE????

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2708
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od riho » 28 kvě 2020, 07:46

Jedno je súhlas, druhé je funkčné odblokovanie možností. Proste je to americké lietadlo slúžiace americkým záujmom pilotované opicou z kolónie. A na Slovensku bude to isté.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 28 kvě 2020, 08:11

Som myslel že degradovanú techniku do zahraničia predávajú len rusi.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Polite
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6447
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Polite » 28 kvě 2020, 08:48

S Ruskou technikou môžeš zaútočiť aj na Rusko...s USA technikou len proti povolenemu nepriateľovi. No nekúp potom F-16
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od petrp » 05 čer 2020, 18:08

Dny NATO se v září na letišti v Mošnově uskuteční, ale bez diváků :dobre: :blbec:
Letošní Dny NATO v Ostravě a Dny Vzdušných sil Armády České republiky se v září na letišti v Mošnově na Novojičínsku uskuteční. Kvůli opatřením souvisejícím s pandemií koronaviru však lidé nebudou moci program sledovat na místě, zprostředkují jim ho technologické nástroje, například kamery. Přímo do obvyklého areálu se diváci nedostanou. ČTK to dnes oznámili pořadatelé.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12295

To by bylo, abychom ty prachy neutratili...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Alchymista » 05 čer 2020, 19:31

:nahoru: akcia pre verejnosť bez verejnosti
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od Skeptik » 05 čer 2020, 22:48

:nahoru: ... a zprostředkována technologickými nástroji například kamerami :lol:

A sakra, já se tolik těšil, jak si u krystalky vyslechnu rádiový přenos :dobre:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 12 čer 2020, 00:44

MiG-21SPS narazil čelne do obytného domu a explodoval, následkom čoho zomrelo šesť ľudí
https://www.gonzoaviation.com/clanok/mi ... e-ndr-1975
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11145
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Obecné zajímavosti z letectví

Příspěvek od kenavf » 22 čer 2020, 00:24

nebo deaktivaci systému - jako má např. systém ERA, kdy jeho působnost je definována teritoriálně a při přesunu jinam, např. z Pákistánu do Číny, dojde k automatickému vymazání ovládacího SW.
Viete niekto čo to je za systém(ERA)?(v článku je to úplne na konci).
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 64401.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět