Letecké nehody všeobecne
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10512
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Letecké nehody všeobecne
Írska Pobrežná stráž stratila záchranársky vrtuľník S-92 so 4 ľuďmi na palube
V utorok 14.03.2017 pri západnom pobreží Írska havaroval vrtuľník SAR S-92 so 4 ľuďmi na palube.
Zdroj http://www.verticalmag.com/news/irish-c ... our-board/
V utorok 14.03.2017 pri západnom pobreží Írska havaroval vrtuľník SAR S-92 so 4 ľuďmi na palube.
Zdroj http://www.verticalmag.com/news/irish-c ... our-board/
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5646
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Letecké nehody všeobecne
Video z místa katastrofy SU-30MKI VVS Indie
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5646
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Letecké nehody všeobecne
Pád vrtulníku. Nevím kde a kdy ani co se pokazilo, ale vypadá to docela nebezpečně
https://vk.com/video-42331_456239657?ha ... 3b7ae&hd=1
https://vk.com/video-42331_456239657?ha ... 3b7ae&hd=1
-
- Redaktor
- Příspěvky: 439
- Registrován: 18 úno 2017, 20:25
Re: Letecké nehody všeobecne
Zo rotorom trafil lano. Ktore bolo zavesene zo spodu vrtulnika na stoziar.WuVirr píše: ↑18 bře 2017, 13:20Pád vrtulníku. Nevím kde a kdy ani co se pokazilo, ale vypadá to docela nebezpečně
https://vk.com/video-42331_456239657?ha ... 3b7ae&hd=1
Ak chceš poznať pravdu, počúvaj tých, ktorý majú zakázané hovoriť.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10512
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Streda 15.03.2017, Indické letectvo, lietadlo Su-30MKI úplne zničené po technickej poruche - obaja piloti sa bezpečne katapultovali, ale na zemi boli 3 ľudia zranený ..
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194206 + ďalšie odkazy
Utorok 14.03.2017, Indonézia, lietadlo F-16 na pristátí - zlyhanie bŕzd a šmyk z dráhy + kotrmelec - žiadne zranenia osôb ani pilota
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194207 + ďalšie odkazy + tweet
Zdroj http://intisari-online.com/Intisari-New ... =hootsuite
Piatok 17.03.2017, Kanada, zrážka 2 lietadiel Cessna 152 vo vzduchu, trosky dopadli na Obchodné centrum (parkovisko a strecha budovy) - jeden pilot zomrel, 3 osoby zranené.
Video
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194252 + tweet + odkazy
Pondelok 20.03.2017, Južný Sudán, letisko pri meste Wau, lietadlo Antonov An-26 (5 členná posádka + 40 cestujúcich) zhorelo na rolovacej dráhe. Nikto sa nezranil.
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20170320-0 + odkazy + video + tweet
http://tass.ru/proisshestviya/4110447 + mapa + tweet
tweet
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17183
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Letadlo po tvrdém přistání shořelo
Všech 49 lidí na palubě Antonova An-26 přežilo nehodu letadla v Jižním Súdánu. Stroj tvrdě přistál zřejmě kvůli špatné viditelnosti, následně ho zachvátily plameny. Čtyři lidé byli zraněni. „Letadlo se dotklo země, pak zase odskočilo, pilot nad ním neměl kontrolu,“ popsal zástupce šéfa řízení leteckého provozu chvíle před tím, než letoun začal hořet. Podle některých zpráv navíc stroj narazil do požárního vozu. Nehoda se udála v pondělí u města Wau na severozápadě země, v níž od roku 2013 zuří občanská válka a v poslední době i hladomor. Letadlu se po nárazu otevřely dveře, díky čemuž ho mohlo 44 pasažérů a pět členů posádky rychle opustit. S jejich evakuací pomáhali členové mírové mise OSN.
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... utect.html
Všech 49 lidí na palubě Antonova An-26 přežilo nehodu letadla v Jižním Súdánu. Stroj tvrdě přistál zřejmě kvůli špatné viditelnosti, následně ho zachvátily plameny. Čtyři lidé byli zraněni. „Letadlo se dotklo země, pak zase odskočilo, pilot nad ním neměl kontrolu,“ popsal zástupce šéfa řízení leteckého provozu chvíle před tím, než letoun začal hořet. Podle některých zpráv navíc stroj narazil do požárního vozu. Nehoda se udála v pondělí u města Wau na severozápadě země, v níž od roku 2013 zuří občanská válka a v poslední době i hladomor. Letadlu se po nárazu otevřely dveře, díky čemuž ho mohlo 44 pasažérů a pět členů posádky rychle opustit. S jejich evakuací pomáhali členové mírové mise OSN.
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... utect.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11613
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Z letadla odpadlo za letu několik dílů. Pak se na Prachaticku zřítilo
Vyšetřování sobotní letecké nehody na Prachaticku, při které zemřel pilot, je v plném proudu. Letový inspektor Josef Procházka z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod uvedl, že už během letu odpadlo z letadla hned několik částí. Teprve potom se zřítilo. Zbytky letounu, který byl zničen požárem, budou převezeny ke zkoumání do Prahy.
https://www.novinky.cz/krimi/433930-z-l ... itilo.html
Vyšetřování sobotní letecké nehody na Prachaticku, při které zemřel pilot, je v plném proudu. Letový inspektor Josef Procházka z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod uvedl, že už během letu odpadlo z letadla hned několik částí. Teprve potom se zřítilo. Zbytky letounu, který byl zničen požárem, budou převezeny ke zkoumání do Prahy.
https://www.novinky.cz/krimi/433930-z-l ... itilo.html
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17183
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Polsko obvinilo ruské dispečery z vyprovokování havárie Tu-154
Generální prokuratura Polska vznesla obvinění proti ruským dispečerům a „třetí osobě“ z úmyslného vyprovokování letecké nehody letadla Tu-154 bývalého polského prezidenta Lecha Kaczyńského u Smolenska. „Byly už shromážděny a v průběhu vyšetřování získány důkazy, které umožnily prokurátorům vypracovat nové obvinění na adresu leteckých dispečerů a také třetí osoby, která se nacházela ve věži pro řízení letů, ze záměrného vyprovokování katastrofy, která měla za následek smrt velkého množství lidí," řekl zástupce generálního prokurátora Polska Marek Poscenek na pondělní tiskové konferenci ve Varšavě.
Mezistátní letecký výbor zveřejnil v roce 2011 definitivní zprávu o výsledcích technického vyšetřování. Za bezprostřední příčinu pádu letadla bylo označeno rozhodnutí posádky odmítnout přistání na náhradním letišti a jako systémové příčiny byly uvedeny nedostatky v zabezpečení letu a v přípravě posádky.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017040 ... ie-Tu-154/
PS: To už je na diagnózu...
Generální prokuratura Polska vznesla obvinění proti ruským dispečerům a „třetí osobě“ z úmyslného vyprovokování letecké nehody letadla Tu-154 bývalého polského prezidenta Lecha Kaczyńského u Smolenska. „Byly už shromážděny a v průběhu vyšetřování získány důkazy, které umožnily prokurátorům vypracovat nové obvinění na adresu leteckých dispečerů a také třetí osoby, která se nacházela ve věži pro řízení letů, ze záměrného vyprovokování katastrofy, která měla za následek smrt velkého množství lidí," řekl zástupce generálního prokurátora Polska Marek Poscenek na pondělní tiskové konferenci ve Varšavě.
Mezistátní letecký výbor zveřejnil v roce 2011 definitivní zprávu o výsledcích technického vyšetřování. Za bezprostřední příčinu pádu letadla bylo označeno rozhodnutí posádky odmítnout přistání na náhradním letišti a jako systémové příčiny byly uvedeny nedostatky v zabezpečení letu a v přípravě posádky.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017040 ... ie-Tu-154/
PS: To už je na diagnózu...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 46838
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
jj ruský dispečeri vyprovokovali katastrofu polského prezidentského Tu-154 tým, že ho poslali preč.
A vyprovokovanej vysokej poľskej degeneracii neostalo iné, len okamžite spáchať rituálnu sebevraždu.
A vyprovokovanej vysokej poľskej degeneracii neostalo iné, len okamžite spáchať rituálnu sebevraždu.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11613
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Podle polského prokurátora přispěli k nehodě ve Smolensku Rusovépetrp píše: ↑03 dub 2017, 14:15Polsko obvinilo ruské dispečery z vyprovokování havárie Tu-154
Generální prokuratura Polska vznesla obvinění proti ruským dispečerům a „třetí osobě“ z úmyslného vyprovokování letecké nehody letadla Tu-154 bývalého polského prezidenta Lecha Kaczyńského u Smolenska. „Byly už shromážděny a v průběhu vyšetřování získány důkazy, které umožnily prokurátorům vypracovat nové obvinění na adresu leteckých dispečerů a také třetí osoby, která se nacházela ve věži pro řízení letů, ze záměrného vyprovokování katastrofy, která měla za následek smrt velkého množství lidí," řekl zástupce generálního prokurátora Polska Marek Poscenek na pondělní tiskové konferenci ve Varšavě.
Mezistátní letecký výbor zveřejnil v roce 2011 definitivní zprávu o výsledcích technického vyšetřování. Za bezprostřední příčinu pádu letadla bylo označeno rozhodnutí posádky odmítnout přistání na náhradním letišti a jako systémové příčiny byly uvedeny nedostatky v zabezpečení letu a v přípravě posádky.
https://cz.sputniknews.com/svet/2017040 ... ie-Tu-154/
PS: To už je na diagnózu...
Polská prokuratura obvinila dva ruské letecké dispečery a „třetí osobu“ pobývající na řídící věži smolenského letiště, že úmyslně způsobili leteckou katastrofu, při které v dubnu 2010 zahynul polský prezident Lech Kaczyński a dalších 95 lidí, vesměs příslušníků polských elit.
http://www.lidovky.cz/podle-polskeho-pr ... ranici_ELE
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17183
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
F-16 havarovala dnes ráno v Camp Springs (Maryland) poblíž základny Andrews. Piloti se katapultovali...
https://twitter.com/IAFFLocal1619/statu ... 7901598720
https://twitter.com/IAFFLocal1619/statu ... 7901598720
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10512
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
V pondelok 17.04.2017 o 01:30 miestneho času v USA, štát Maryland (▲ viď aj predchádzajúci príspevok) pri meste Leonardtown v priestore golfového ihriska Breton Bay Golf Course havaroval vrtuľník Sikorsky UH-60 Black Hawk patriaci US Army
Jeden člen posádky zahynul, dvaja boli prevezený do nemocnice (jeden z nich v kritickom stave), stroj je neopraviteľný (úplne zničený).
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194875 + tweet + video po havárii + ďalšie odkazy a v nich videá a tweety
Edit - Zdroj http://aktualne.atlas.sk/zahranicie/ame ... sadky.html alebo http://svet.sme.sk/c/20511060/v-americk ... sadky.html
V Turecku sa zrútil policajný vrtuľník s 12 ľuďmi na palube
Na palube vrtuľníka bola skupina sudcov a policajtov.
alebo http://svet.sme.sk/c/20511301/v-turecku ... alube.html
Jeden člen posádky zahynul, dvaja boli prevezený do nemocnice (jeden z nich v kritickom stave), stroj je neopraviteľný (úplne zničený).
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194875 + tweet + video po havárii + ďalšie odkazy a v nich videá a tweety
Edit - Zdroj http://aktualne.atlas.sk/zahranicie/ame ... sadky.html alebo http://svet.sme.sk/c/20511060/v-americk ... sadky.html
V Turecku sa zrútil policajný vrtuľník s 12 ľuďmi na palube
Na palube vrtuľníka bola skupina sudcov a policajtov.
Zdroj http://www.aktuality.sk/clanok/464138/v ... -na-palubeNa juhovýchode Turecka sa zrútil dnes policajný vrtuľník s 12 ľuďmi na palube. Vrtuľník sa zrútil v provincii Tunceli. Podľa médií bola na palube skupina sudcov a policajtov.
alebo http://svet.sme.sk/c/20511301/v-turecku ... alube.html
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 16 úno 2017, 19:46
Re: Letecké nehody všeobecne
Na Carl Vinsonovi spladla F18. Pilot se katapultoval. https://news.usni.org/2017/04/21/super- ... pilot-safe
- Grif
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4576
- Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Re: Letecké nehody všeobecne
V Západnom Sibíri, presnejšie v časti Buryatia došlo k havárií vojenského lietadla Mig-31.
Obom pilotom sa podarilo katapultovať, informuje ruský minister obrany a dodal, že ich životy nie sú ohrozené.
Nehoda sa stala počas tréningového letu. Nadzvukový stíhač štartoval z letiska Telemba.
V rámci vyhľadávacej a záchrannej akcie bol na miesto vyslaný vrtuľník.
''Lietadlo sa zrútilo na opustenom mieste. Obaja piloti sa katapultovali. Piloti sa rýchlo zotavili, neexistuje žiadne nebezpečenstvo pre ich života'' cituje RIA Novosti ruské ministerstvo obrany.
Nadzvukový stíhač MIG-31 ruského letectva, patrí k najrýchlejším lietadlám na svete. Ruské ministerstvo obrany už pripravuje tým, ktorého úlohou bude zistiť, čo bolo príčinou nehody.
http://www.securitymagazin.cz/defence/r ... 55975.html
Obom pilotom sa podarilo katapultovať, informuje ruský minister obrany a dodal, že ich životy nie sú ohrozené.
Nehoda sa stala počas tréningového letu. Nadzvukový stíhač štartoval z letiska Telemba.
V rámci vyhľadávacej a záchrannej akcie bol na miesto vyslaný vrtuľník.
''Lietadlo sa zrútilo na opustenom mieste. Obaja piloti sa katapultovali. Piloti sa rýchlo zotavili, neexistuje žiadne nebezpečenstvo pre ich života'' cituje RIA Novosti ruské ministerstvo obrany.
Nadzvukový stíhač MIG-31 ruského letectva, patrí k najrýchlejším lietadlám na svete. Ruské ministerstvo obrany už pripravuje tým, ktorého úlohou bude zistiť, čo bolo príčinou nehody.
http://www.securitymagazin.cz/defence/r ... 55975.html
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17183
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Dva roky po tragédii. Německé aerolinky ruší pravidlo dvou osob v kokpitu
Dva roky po havárii letadla společnosti Germanwings, které úmyslně navedl do skalního masivu ve francouzských Alpách kopilot Andreas Lubitz, ruší německé aerolinky bezpečnostní opatření, jež v souvislosti s tragédií se 150 mrtvými zavedly. Nejpozději od prvního června bude moci být v kokpitu opět jen jeden pilot.
"Hodnocení ukázalo, že opatření se dvěma osobami v kokpitu nepřineslo zvýšení bezpečnosti," uvedl svaz německého leteckého hospodářství BDL. Pokud si jeden z pilotů musel odskočit, musel ho dosud v řídicí kabině nahradit někdo z palubního personálu. Delšími časovými úseky nutnými pro výměnu osob v kokpitu podle BDL ale zbytečně vzniká dodatečné riziko, že se do prostoru dostane neoprávněná osoba.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 27828.html
Dva roky po havárii letadla společnosti Germanwings, které úmyslně navedl do skalního masivu ve francouzských Alpách kopilot Andreas Lubitz, ruší německé aerolinky bezpečnostní opatření, jež v souvislosti s tragédií se 150 mrtvými zavedly. Nejpozději od prvního června bude moci být v kokpitu opět jen jeden pilot.
"Hodnocení ukázalo, že opatření se dvěma osobami v kokpitu nepřineslo zvýšení bezpečnosti," uvedl svaz německého leteckého hospodářství BDL. Pokud si jeden z pilotů musel odskočit, musel ho dosud v řídicí kabině nahradit někdo z palubního personálu. Delšími časovými úseky nutnými pro výměnu osob v kokpitu podle BDL ale zbytečně vzniká dodatečné riziko, že se do prostoru dostane neoprávněná osoba.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 27828.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17183
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10512
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
MiG-29K, modrá 41, letisko Severomorsk-3 (Североморск-3)
Pilot neudržal stroj na dráhe v rovine dráhy, dostal šmyk a zachytil o sneh = kotrmelec. Pilot bez zranení.
Zdroj http://milinfolive.livejournal.com/17586.html - http://bmpd.livejournal.com/2594863.html - http://pikabu.ru/story/mig29_k_greet_pu ... ke_5031321 - http://news-front.info/2017/05/06/spoko ... selivanov/ bod 5.
Pilot neudržal stroj na dráhe v rovine dráhy, dostal šmyk a zachytil o sneh = kotrmelec. Pilot bez zranení.
Zdroj http://milinfolive.livejournal.com/17586.html - http://bmpd.livejournal.com/2594863.html - http://pikabu.ru/story/mig29_k_greet_pu ... ke_5031321 - http://news-front.info/2017/05/06/spoko ... selivanov/ bod 5.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Letecké nehody všeobecne
Jelikož se na Slovensku a v Česku objevily identické články ohledně starší havárie IL-62 v roce 1987 v Polsku:
http://www.topky.sk/cl/13/1627647/Pred- ... ty-Sovieti
https://e-svet.e15.cz/technika/nejhorsi ... ty-1332171
Vyšetřování, jehož výsledky museli Poláci obhajovat před sovětským tlakem, jasně ukázalo na příčinu neštěstí.
Byl jím šlendrián při výrobě motorů, sovětská továrna kvůli nedostatku válečků do ložisek používala jen poloviční množství těchto součástek - 13 ze 26.
Osobně se mi to nezdálo, tak jsem trochu početla a tady je můj názor:
Il-62 M SP-LBG LOT Flight 5055:
Ale toto (tj. ložisko) není uvedeno ve zprávě - je to smyšlenka polského autora uveřejněná v roce 1991 na základě polské zprávy hovořící o materiálové vadě - pokud si zdroj na anglické wiki přečtete, tak je tam uvedeno, že polští piloti stoupali na maximální tah nejen do 5.500 m ( jak požadovali v rozporu s předpisy polští navigátoři), ale jeli na plný výkon pořád dál - havárie se stala ve výšce 8.500 m - motor jel na plný výkon po přikázání zrychlení stoupání téměř 10 minut (nepočítaje start do výšky v které dostali příkaz dále rychle stoupat - dalších 8 minut)
Je logické, že motor takové přetížení (letoun byl ještě ke všemu plně natankován a o 2.000 kg přetížen , aby nemuseli Poláci v N.Y. tankovat za devizy ) těžko mohl snést - (je zde také otázka jestli byl vyměňován mazací olej v motoru v souvislosti s doporučeními).
Ale ještě byl pořád čas to řešit - problém byl s tím, že museli vypustit palivo, aby letoun mohl bezpečně přistát, ale piloti nezkontrovali zadní prostor, kde se zatím rozhořel požár a měnili místo přistání, čímž dali za 45 minut požáru čas na to, aby prorazil do prostoru cestujících.
Bohužel, v té chíli jim chyběly desítky sekund do přistání - po objevení se plamenů a kouře v prostoru pro cestující vznikla panika a cestující se hrnuli vpřed, čímž zpečetili osud letounu.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_5055
Stejná nehoda motoru byla také u letu LOT 007 v roce 1980, zde se píše více o nekázni polských pilotů, snížení servisu v zájmu snížení nákladu a nadužívání maximálniho výkonu motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_7
Hodně to vypovídá o způsobu polského vyšetřování dříve a naposled u prezidentského TU-154M. Piloti hrdinové, sovětská/ruská vina.
http://www.topky.sk/cl/13/1627647/Pred- ... ty-Sovieti
https://e-svet.e15.cz/technika/nejhorsi ... ty-1332171
Vyšetřování, jehož výsledky museli Poláci obhajovat před sovětským tlakem, jasně ukázalo na příčinu neštěstí.
Byl jím šlendrián při výrobě motorů, sovětská továrna kvůli nedostatku válečků do ložisek používala jen poloviční množství těchto součástek - 13 ze 26.
Osobně se mi to nezdálo, tak jsem trochu početla a tady je můj názor:
Il-62 M SP-LBG LOT Flight 5055:
Ale toto (tj. ložisko) není uvedeno ve zprávě - je to smyšlenka polského autora uveřejněná v roce 1991 na základě polské zprávy hovořící o materiálové vadě - pokud si zdroj na anglické wiki přečtete, tak je tam uvedeno, že polští piloti stoupali na maximální tah nejen do 5.500 m ( jak požadovali v rozporu s předpisy polští navigátoři), ale jeli na plný výkon pořád dál - havárie se stala ve výšce 8.500 m - motor jel na plný výkon po přikázání zrychlení stoupání téměř 10 minut (nepočítaje start do výšky v které dostali příkaz dále rychle stoupat - dalších 8 minut)
Je logické, že motor takové přetížení (letoun byl ještě ke všemu plně natankován a o 2.000 kg přetížen , aby nemuseli Poláci v N.Y. tankovat za devizy ) těžko mohl snést - (je zde také otázka jestli byl vyměňován mazací olej v motoru v souvislosti s doporučeními).
Ale ještě byl pořád čas to řešit - problém byl s tím, že museli vypustit palivo, aby letoun mohl bezpečně přistát, ale piloti nezkontrovali zadní prostor, kde se zatím rozhořel požár a měnili místo přistání, čímž dali za 45 minut požáru čas na to, aby prorazil do prostoru cestujících.
Bohužel, v té chíli jim chyběly desítky sekund do přistání - po objevení se plamenů a kouře v prostoru pro cestující vznikla panika a cestující se hrnuli vpřed, čímž zpečetili osud letounu.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_5055
Stejná nehoda motoru byla také u letu LOT 007 v roce 1980, zde se píše více o nekázni polských pilotů, snížení servisu v zájmu snížení nákladu a nadužívání maximálniho výkonu motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_7
Hodně to vypovídá o způsobu polského vyšetřování dříve a naposled u prezidentského TU-154M. Piloti hrdinové, sovětská/ruská vina.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11562
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To ložisko alebo tá zostava ložiska je väčšinou dodávaná ako komplet,nie je to prepravka s valčekmi ktoré niekto nastrká do klietky u výrobcu motorov.A ak by to bola taká sofistikovaná konštrukcia že by boli obežné dráhy priamo na rotore a v statore a vkladala by sa len klietka s valivími telieskami tak aj tak by im chodila asi tá klietka už s valčekmi osadená od výrobcu ložísk.Ale v tom prípade by mali problém s generálkami a "opravou uloženie=výmena ložísk".
A také uloženie by bolo veľmi drahé na výrobu.Pretože ložiská aby mali čo najoptimalnejšiu vôľu,sa párujú a kombinujú valčeky,klietky a krúžky podľa toho v akej odchylke sa podarili vyrobiť a ich vhodným spárovaním sa dosiahne čo najlepšia vôľa.
Mohli nájsť klietky a zistili že len každý druhý priestor pre valček vykazoval opotrebenie.
Ale aj tak o tom pochybujem.
Letecká technika sa robí s veľmi malým koeficientom bezpečnosti(predimenzovanie je veľmi malé) 1,05 až 1,1??
Takže ak by sa vynechala polovica valčekov tak by sa to muselo rozletieť už pri prvom skušobnom štarte motoru.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6847
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Letecké nehody všeobecne
Aky rozdiel je v kvalite, presnosti a v metariali pre valceky lozisk pletacich strojov, aut, sustrohov, vrtaciek(myslim socialistickych, nie sucasnych vrtaciek)...oproti leteckym loziskam?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...