Chybějící distanční kroužek na hřídeli podvozku
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/c ... chnika_sitExistují však i názory, že lamela z americké DC-10 nehodu nezpůsobila. Při vyšetřování se ukázalo, že havarovaný Concorde několik dní před nehodou podstoupil opravu, při níž byla vyměněna hřídel na levé noze hlavního podvozku – tedy právě na té, kde explodovala pneumatika. Uprostřed hřídele měl být distanční kroužek, který držel další součásti ve správné poloze; jenže ten na hřídeli havarovaného stroje chyběl. Při vyšetřování se zjistilo, že kroužek zůstal na vymontované hřídeli.
Nákres z vyšetřovací zprávy - chybějící distanční kroužek na hřídeli podvozku.
Bylo to vůbec poprvé, co se u Air France výměna hřídele prováděla. Vyšetřovatelé nicméně konstatovali, že chybějící distanční kroužek sice mohl způsobit mírné „uhýbání“ příslušného páru kol do strany, ale v žádném případě nemohl vést k nehodě.
Někteří odborníci s tím však nesouhlasí – rozkmitání podvozkové hřídele prý mohlo v důsledku vést k přehřátí pneumatik a jejich explozi. Podle jiné verze destrukci způsobily boční kmity kola, kdy dochází k silným deformacím celé pneumatiky.