Železniční nehody

Odpovědět
Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14885
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Železniční nehody

Příspěvek od martanus » 28 dub 2023, 10:05

V americkém státě Wisconsin vykolejil vlak a dva vagony spadly do řeky. Podle místních úřadů byli zraněni čtyři lidé.

Vlak převážel různé zboží, včetně barev a lithium-iontových baterií, ale ve vagonech, které spadly do vody, žádné nebylo.
https://t.me/vestiru24/69455
photo_2023-04-28_10-04-41.jpg
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 04 čer 2023, 17:42

https://rusnext.ru/news/1685880870989174
India pomenovala príčinu vykoľajenia vlaku
Zmena v elektronickom zabezpečovacom systéme bola príčinou vykoľajenia vlaku v Indii, ku ktorému došlo v piatok neďaleko mesta Balasore.
Uviedol to v nedeľu 4. júna minister železníc, komunikácií, elektroniky a informačných technológií krajiny Ashwini Vaishnau.

"Identifikovali sme príčinu incidentu a osoby, ktoré sú zaň zodpovedné," povedal.
Vaishnau nespresnil presný dôvod zmeny elektronického zabezpečovacieho zariadenia, ktoré je súčasťou systému bezpečnosti dopravy, ani to, kto je za ňu zodpovedný.
Podľa neho krajina teraz vynakladá maximálne úsilie na obnovenie pohybu vlakov. Informovala o tom agentúra TASS s odvolaním sa na indické médiá.


Dva vlaky sa zrazili 2. júna večer pri meste Balasore v štáte Odiša. Niekoľko vozňov rýchlika sa vykoľajilo a narazilo do nákladného vlaku stojaceho na paralelných koľajach. V dôsledku zrážky sa prevrátilo mnoho vagónov. Do vykoľajených vozňov čoskoro narazil protiidúci osobný vlak. Záchranné práce na mieste nehody prebiehali celú noc.
V dôsledku nehody podľa médií zahynulo 288 ľudí, približne tisíc osôb bolo zranených a približne 900 osôb utrpelo zranenia.

Источник: https://rusnext.ru/news/1685880870989174
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 04 čer 2023, 18:52

video z miesta nehody
India zeleznicna katastrrofa.mp4
(720.78 KiB) Staženo 121 x
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11264
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 04 črc 2023, 21:59

V českých správach nedávno hlásili že za 1.polrok zahynulo na českých cestách 225 ľudí. Aj napriek všetkým bezpečnostným opatreniam.
Dneska dávali v správach že na českých železniciach zahynulo 113 ľudí. Dosť veľké číslo v pomere s autami. Alebo že by v tom bolo toľko "skokanov"? Bolo by zaujímavé vedieť štruktúru.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8359
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Skeptik » 04 črc 2023, 22:15

Letos nevím, ale za rok 2022 to bylo:
240 mrtvých, z toho
37 na přejezdech;
1 ve vlaku při nehodě
a zbytek byl střet člověka s vlakem na kolejovém tělese ... kolik z těch 202 mrtvých byli "skokani" a kolik jen pitomci jdoucí po kolejích statistika neuvádí.
Nicméně skokem pod vlak spáchá sebevraždu cca 8,5% sebevrahů.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16541
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Železniční nehody

Příspěvek od petrp » 18 črc 2023, 18:36

Na zkušebním okruhu ve Velimi se srazila dvě vozidla, škoda asi 80 milionů Kč
Na železničním zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) ve Velimi na Kolínsku se odpoledne při posunu srazily nová testovaná lokomotiva, vlaková jednotka a posunovací lokomotiva. Jeden člověk se lehce zranil. Škoda je předběžně vyčíslena na 80 milionů korun...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-zk ... c/2391337?

Dráhy neustále hledají své dno... :roll:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10265
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Železniční nehody

Příspěvek od skflanker_ » 06 srp 2023, 15:55

V Pakistane sa vykoľajil rýchlik - 23 ľudí zahynulo a viac ako 80 bolo zranených
K incidentu došlo v provincii Sindh. Približne 10 vagónov vlaku Hazara Express sa zrútilo na bok alebo bolo pokrivených v blízkosti železničnej stanice Sahara medzi mestami Shahjadpur a Nawabshah. Na mieste nehody v súčasnosti pracujú záchranári. Pomáhajú aj miestni obyvatelia, ktorí odvážajú zranených do nemocnice. Pakistanský minister železníc Khawaja Saad Rafique označil incident za vážnu nehodu. Úradníci však zatiaľ neinformovali o príčinách nehody.
20230806.jpg
Video https://vk.com/video-163061027_456298797 dĺžka 56 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-163061027_4500939 z 06.08.2023

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 15 zář 2023, 20:48

https://sputnikglobe.com/20230915/explo ... 84911.html
Výbuch na najväčšej železničnej stanici na svete si vynútil evakuáciu v Nebraske
Union Bailey Yard spoločnosti Pacific je najväčším železničným nádražím na svete, ktoré sa rozprestiera na ploche približne 1 000 metrov na šírku. Približne 139 vlakov a 14 000 železničných vozňov denne prejde cez toto zariadenie. Nachádza sa približne na polceste medzi Omahou v štáte Nebraska a Denverom v štáte Colorado.
Stránka a následný požiar na najväčšej železničnej stanici na svete spôsobil dočasnú evakuáciu okolitej oblasti v severnej časti krajiny. Platte v štáte Nebraska.
Videá zverejnených na sociálnych sieťach bolo vidieť, ako z požiaru stúpajú veľké kúdoly dymu. Bailey Yard, ktorý miestny hasičský zbor opísal ako "silný toxický dym", v príspevku na X. Ľudia v okruhu jednej míle boli evakuovaní z oblasti a diaľnica US Highway 30 bola dočasne uzavretá.
Objavilo sa video z vlakovej nehody v Nebraske, pri ktorej došlo k úniku chemikálií pic.twitter.com/GOGf3dbdTn
- Sprinter (@Sprinter99800) 14. septembra 2023
Podľa spoločnosti Union Pacific, ktorá zariadenie prevádzkuje, bol požiar uhasený okolo 17:30 miestneho času.
Pri výbuchu nebol nikto zranený a príčina výbuchu zatiaľ nebola stanovená, uviedol pre americké médiá hovorca spoločnosti Union Pacific.
Jeden z kontajnerov, v ktorom došlo k výbuchu, obsahoval kyselinu chlórovú, ktorá sa používa na rôzne účely vrátane čistenia potravinárskych zariadení a pri výrobe obrazoviek LCD. Používa sa aj vo výbušninách a je veľmi prchavá, keď sa dostane do kontaktu s organickým materiálom, ako je papier.
Svedkovia uviedli, že videli dva chuchvalce dymu, čo naznačuje, že pravdepodobne došlo k dvom výbuchom.

"Východný dym bol ako čierny dym. Západný dym bol oranžový, niečo také som ešte pri požiari nevidel," spomína očitý svedok.
Podľa správ zamestnanci spoločnosti Union Pacific pokračovali počas požiaru v práci v iných častiach zariadenia. Po uhasení požiaru sa celý objekt opäť otvoril.

Bezpečnosť železníc sa stala väčšou témou v minulom roku po vykoľajení vlaku v East Palestine v štáte Ohio, ktoré spôsobilo evakuáciu obyvateľov v okolí. V tomto prípade sa do ovzdušia, vody a pôdy uvoľnili toxické chemikálie po tom, ako sa úradníci rozhodli odpáliť vykoľajené vagóny pri kontrolovanom výbuchu.

Podľa správy miestnych správ z minulého mesiaca sa niektorí obyvatelia stále liečia zo zdravotných komplikácií súvisiacich s vystavením chemickým látkam.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 4185
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Železniční nehody

Příspěvek od El Diablo » 06 čer 2024, 00:50

V Pardubicích se srazil nákladní vlak a rychlík, jsou dva mrtví a řada zraněných
5. června 2024 23:28, aktualizováno 6. června 0:12
V Pardubicích u nově vybudované zastávky v centru města se před půlnocí čelně srazil noční rychlík s nákladním vlakem. Podle prvních informací zemřeli dva lidé, jsou desítky zraněných. Zasahují všechny složky IZS včetně vrtulníku.
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/n ... zpravy_mvo
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 06 čer 2024, 21:12

https://ekonomickydenik.cz/srazku-vlaku ... avestidlo/
Srážku vlaků řeší policie. Vlak RegioJetu projel návěstidlo
Srážku vlaků společností RegioJet a ČD Cargo v Pardubicích řeší policie, zahájila úkony v trestním řízení pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Okolnosti a příčiny nehody, která si vyžádala čtyři mrtvé a 23 zraněných, prověřuje také osm inspektorů Drážní inspekce. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) uvedl, že podle zjištění inspekce došlo k projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu v případě expresního osobního vlaku. „Zda se jednalo o technickou závadu, o lidskou chybu či o kombinaci obou faktorů, je předmětem podrobného šetření a konkrétní závěry není možné předjímat,“ informoval na svém facebookovém profilu.

Materiální škody ministr odhadl na více 110 milionů korun. Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera upřesnil, že na nákladním vlaku společnosti ČD Cargo jsou škody 50 milionů korun, na mezinárodním expresu RegioJetu 60 milionů korun a škody na trati vyčíslil na 300 tisíc korun. „Drážní inspekce se rovněž zabývá okolnostmi dané mimořádné události a přispívajícími faktory, proto si její šetření vyžádá několik měsíců. Následně bude závěrečná zpráva zveřejněna na webu inspekce,“ uvedl Kučera.

Majitel RegioJetu Radim Jančura oznámil, že je společnost připravená poskytnout poškozeným maximální podporu a odškodnění. „Uděláme vše pro řádné vyšetření události a v návaznosti na to přijmeme odpovídající opatření,“ sdělil Radim Jančura.

Nemocnice aktivovaly traumaplán
Ke srážce vlaků ve stanici Pardubice hlavní nádraží došlo ve středu 5. června krátce před jedenáctou hodinou večer. V průběhu noci převzaly Nemocnice Pardubického kraje a nemocnice v Chrudimi do péče 21 zraněných, pět lidí mělo středně těžká zranění, zbývající zranění zdravotníci vyhodnotili jako lehká.

Jak informovala Nemocnice Pardubického kraje, zdravotnický personál ošetřoval zejména zranění jako naraženiny hrudníku či hlavy, otřes mozku, blokace krční páteře nebo pohmožděniny. Poslední vozy zdravotnické záchranné služby do nemocnice dorazily po druhé hodině ranní. Aktivaci traumaplánu nemocnice ukončila ve čtvrt na tři ráno.

Po nehodě došlo k přerušení provozu na koridorové trati na Moravu. Obnovit se ho v omezené podobě podařilo ve čtvrtek v půl osmé ráno. V pardubickém železničním uzlu mohly vlaky využívat jednu kolej a s omezenou rychlostí na 10 kilometrů v hodině. „Je bohužel nutné nadále počítat s tím, že vlaky na hlavním železničním koridoru budou mít zpoždění,“ uváděl ve čtvrtek odpoledne ministr.

Správa železnic během čtvrtka pokračovala s odstraňováním následků nehody a chystala odklizení poškozených vozů. Na místo byl povolán nehodový vlak. Dopravní komplikace se přes den promítly například i do toho, že kvůli vysokému zájmu lidí o změny spojů přestala fungovat aplikace Českých drah Můj vlak. Problémy měly také internetové stránky státního dopravce.

Společnost České dráhy také upozornila, že od čtvrtečních deseti hodin večer do pátečních pěti hodin ráno bude zastavený provoz přes stanici Pardubice hlavní nádraží a v úseku Pardubice hlavní nádraží – Kostěnice. Správa železnic bude i nadále odstraňovat následky nehody a bude provádět opravy v kolejišti.

Zabezpečovač ještě nefunguje
Nehoda se stala krátce poté, co byla koncem května slavnostně ukončena modernizace železničního uzlu v Pardubicích za téměř 6,36 miliardy korun. Dalších 74 milionů korun stála nová zastávka Pardubice centrum. Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy je sice ve stanici nainstalovaný jednotný evropský vlakový zabezpečovač (ETCS), spuštěn ale bude až po definitivním dokončení modernizace letos na podzim, a to formou zkušebního provozu.

V době, kdy dochází k přechodu na ETCS, se zabezpečení provozu vlaků podle Gavendy řídí zákonem o dráhách, vyhláškou 173/95 Sb. Nefunguje zároveň ani metoda liniového zabezpečení, která byla vyvinutá původně v 60. letech minulého století. Podle mluvčího dochází rovnou k instalaci evropského zabezpečovače.

„Výhradní provoz pod ETCS začne v souladu s národním implementačním plánem na našich nejvytíženějších tratích, včetně úseku přes Pardubice, platit od 1. ledna 2025. To znamená, že od uvedeného data nebudou na tyto tratě vpuštěny vlaky nevybavené ETCS. Tedy povinnost instalace systému ETCS platí nejen pro Správu železnic, ale i pro samotné dopravce, kteří musí svá vozidla vybavit palubní částí ETCS,“ uvedl Gavenda.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 06 čer 2024, 21:13

http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/ ... pravy-zak/
K této nehodě vůbec nemělo dojít, říká exministr dopravy Žák
„K této nehodě vůbec nemělo dojít," říká k tragické události jeden z architektů evropského systému bezpečnosti železnic, bývalý generální inspektor ČD a ministr dopravy Zdeněk Žák.

Čelní srážka rychlíku a nákladního vlaku v Pardubicích si v noci na dnešek vyžádala čtyři lidské životy, 27 lidí skončilo v nemocnicích. Je to nejtragičtější střet dvou vlaků v Česku téměř za 30 let. Škoda přesáhne 110 milionů korun. Policie se událostí zabývá jako možným obecným ohrožením z nedbalosti, příčiny nehody zjišťuje také Drážní inspekce. Zda šlo o technickou závadu, lidskou chybu, případně kombinaci obou faktorů, inspekce vyšetřuje, uvedla na webu. Provoz na hlavní koridorové trati mezi Prahou a Moravou se zastavil na devět hodin, po jedné koleji se obnovil kolem 08:00. Vlaky přes Pardubice dnes dopoledne jezdily se zpožděním.

„K této nehodě vůbec nemělo dojít," říká jeden z architektů evropského systému bezpečnosti železnic, bývalý generální inspektor ČD a ministr dopravy Zdeněk Žák.

„Jde o novou trať s nejdražším existujícím zabezpečovacím zařízením, které má chránit i před selháním tzv. “lidského činitele”. Technikou umožňující zastavit vlak v případě něčí chyby měla být vybavena nejen nová trať, ale i oba vlaky.

Vyšetřování nehody bude mimořádně složité, protože je možné, že máslo na hlavě mají skoro všichni, včetně Drážní inspekce.


Ministr a vláda totiž dlouhodobě neberou na vědomí, že se jim fakticky zhroutil systém bezpečnosti a prevence na železnici. Drážní inspekce zlenivěla, dříve dělala se stejnými lidmi 4500 prevencí ročně, dnes např.výkon státního dozoru nedělá prakticky vůbec. Jeden z dopravců zase musel způsobit nehodu selháním člověka. Je veřejným tajemstvím, že nikdo dostatečně efektivně nedozírá, jak jsou zaměstnanci školeni a kontrolováni, o přetěžování nemluvě. Správa železnic totálně selhala. Poprvé od dob Rakouska Uherska zkolabovala kvůli nehodě doprava v celém státě, protože si zablokovali všechny objízdné trasy. (Podobné riziko totálního kolapsu mimochodem zbytečně hrozí i v Praze).

Při vyšetřování bude tedy třeba nezávisle prověřit nejen techniku a chování lidí. Ale též samotnou architekturu bezpečnosti drah, tedy např., zda Správa železnic chybně nezadáva již samotné projekty tratí (mimochodem podobný problém byl již v minulosti s aférou tzv. “mizejících vlaků”, kdy se ukázalo, že nebyla objednána důležitá funkcionalita zabezpečovacího zařízení).Bude nutno prověřit nejen, kdo udělal chybu a zda ne vše fungovalo. Tentokrát stoprocentně nesmí projít obecná tendence zamést vše pod koberec svalením viny na lidské selhání, ale bude třeba prověřit systém bezpečnosti jako celek a to jak efektivně stát vynakládá miliardy korun na modernizaci českých železnic," okomentoval tragickou havárii bývalý generální inspektor ČD a ministr dopravy Zdeněk Žák.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16541
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Železniční nehody

Příspěvek od petrp » 06 čer 2024, 21:22

Žádné kdyby se nekoná protože ministr jako obvykle mlží...

V Pardubicích v době nehody nefungovalo žádné zabezpečovací zařízení. Analyzujeme to, říká ministr
Při srážce vlaků v Pardubicích, při které zemřeli čtyři lidé, nefungovalo žádné zabezpečovací zařízení. Na zrekonstruované trati se totiž počítá s novým ETCS, to ale ještě není v provozu, popsal Radiožurnálu Petr Nachtigall z Univerzity Pardubice. Strojvedoucí se tak měli řídit návěstidly. Starý systém, který by je varoval, nebyl v okolí nového nádraží v provozu.
https://pardubice.rozhlas.cz/v-pardubic ... me-9250811

Update:

Zabezpečovač ETCS v pardubickém železničním uzlu je, aktivní ale bude od podzimu
Zabezpečovací systém ETCS, který dokáže mimo jiné zabránit jízdě vlaku na červenou nebo regulovat jeho rychlost, je v pardubickém železničním uzlu nainstalovaný, zatím ale není aktivní. Do provozu by měl být uveden na podzim, řekla dnes odpoledne ČTK mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová. Původní národní zabezpečovač byl přitom podle Hospodářských novin (HN) a serveru Zdopravy kvůli nedávné rekonstrukci odstraněn, strojvedoucí tak získává informace jen z návěstidel. Podle Správy železnic je nicméně současný systém řízení v souladu se zákonem.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zabez ... u/2528736?

Update 2:

Srážku vlaků řeší policie. Vlak RegioJetu projel návěstidlo
Srážku vlaků společností RegioJet a ČD Cargo v Pardubicích řeší policie, zahájila úkony v trestním řízení pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Okolnosti a příčiny nehody, která si vyžádala čtyři mrtvé a 23 zraněných, prověřuje také osm inspektorů Drážní inspekce. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) uvedl, že podle zjištění inspekce došlo k projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu v případě expresního osobního vlaku. „Zda se jednalo o technickou závadu, o lidskou chybu či o kombinaci obou faktorů, je předmětem podrobného šetření a konkrétní závěry není možné předjímat,“ informoval na svém facebookovém profilu.
https://ekonomickydenik.cz/srazku-vlaku ... avestidlo/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
bacil
Redakční rada
Příspěvky: 2864
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Železniční nehody

Příspěvek od bacil » 07 čer 2024, 11:14

Kompilát ze starších komentářů od strojvedoucího ze stránek Rozpadu
https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=255192#p255192
Kdyby mi tam v protisměru někdo vyjel (stačí posun ve stanici vyjetý za izolovaný úsek) by se mi na návěstidle objevilo na stůj (zelená takzvaně "spadne"). Viděl bych to i na návěstním opakovači, kde je změna návěstního znaku provázena zvukovým signálem.
Potom následuje rychlobrzda a telefon výpravčímu (někdy se stane, že návěstidlo "spadne" jen tak)

K té červené.

Za určitých podmínek ji skutečně můžeme legálně projet.
Na autobloku se mohu po zastavení rozjet a pokračovat dle rozhledu. Je zde i omezená maximální rychlost. Širá trať max 100kmh a výhybky max 40 kmh.
Vjezdové návěstidlo jen s rozkazem od výpravčího, případně od pověřené osoby. Na papíru, nebo nahrávaným spojením.
U ostatních návěstidel (hradlo, hláska, krycí, ...) se podmínky liší dle typu návěstidla. To by bylo nadlouho... .

K zabezpečení.

U tratí je též důležité, jestli je trať kódovaná, nebo ne. U kódované trati se mi na návěstním opakovači zobrazuje znak, který je na návěstidle přede mnou. Pokud je tam volnoznak, tak ani nemusím mačkat "živáka". Pokud projedu "výstrahu" (jedno žluté světlo), nebo něco s výstrahou (svítí ještě spodní znak) musím začít mačkat "živáka". Pokud nezačnu stojím.

Pokud je na mašině mirel, tak ten mi ještě už před výstrahou počítá brzdnou křivku. Rychlost, kterou zobrazuje návěstní opakovač se pak snižuje a pokud ji překročím tak začne silně "řvát" a pokud nezareaguji tak stojím. Po projetí výstrahy (jedu proti stůj)každých asi deset sekund mirel silně píská a musím ho vybavit. Když to neudělám stojím.

U nekódovaných tratí je to úplně jinak. Na návěstním opakovači svítí pouze bílé (modré) světlo, mačkám živáka a rychlost a vše ostatní si hlídám sám. Po projetí výstrahy se nic neozve. Je to jen na člověku a na mačkání živáka.

Pak ještě do hry vstupuje možnost zapnutí/vypnutí vlakového zabezpečovače. Ten lze legálně vypnout ( ve skutečnosti se přepíná do polohy pro posun) při posunu (tam je tolik práce, že mačkání živáka by bylo kontraproduktivní). A pak při přepravě nečinné lokomotivy (odtah lokomotivy), kdy jsou zpravidla vypnuté i baterie. Při přepravě se zavírá i kohout vlakového zabezpečovače.

Je otázkou, jestli je tam trať kódovaná a jestli si nezapomněl zapnout VZ. Ale to ukáže až vyšetřování.

Uživatelský avatar
Grif
Sponzor fóra
Příspěvky: 4148
Registrován: 07 úno 2017, 13:04

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Grif » 07 čer 2024, 15:30

Správa železnic totálně selhala. Poprvé od dob Rakouska Uherska zkolabovala kvůli nehodě doprava v celém státě, protože si zablokovali všechny objízdné trasy. (Podobné riziko totálního kolapsu mimochodem zbytečně hrozí i v Praze).
Minulý rok v říjnu jsem byl v Londýně.V neděli,kvůli podobné nehodě zkolabovalo 75% londýnské dopravy.Vlaky,autobusy, některé příměstské vlaky a částečně metro.Trvalo to dva dny. V pondělí na to navázal částečný kolaps silniční dopravy,jak se lidé snažili alespoň osobními vozy dostat do zaměstnání.
Podobnost čistě náhodná?
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 43648
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 18 čer 2024, 21:08

https://ekonomickydenik.cz/regiojet-uka ... rdubicich/
RegioJet ukázal, jak mohl národní zabezpečovač zabránit nehodě v Pardubicích
Společnost RegioJet názorně předvedla, jak by mohl národní zabezpečovač na železnici zabránit nedávné tragické nehodě vlaků v Pardubicích, kdyby byl aktivní. Stanice Pardubice hlavní nádraží má přejít na evropský jednotný zabezpečovač (ETCS) a starší, národní systém, už se v rámci modernizace železničního uzlu nezapojoval. Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura zároveň oznámil, že cílem demonstrace není popřít lidskou chybu strojvedoucího firmy, který projel návěstidlo „na červenou“.

„Zabezpečovací zařízení jsou zde, aby kontrolovala lidské chyby. Národní zabezpečovač by v tomto případě svou funkci splnil a nehodě by zabránil,“ konstatoval Jančura. Ke srážce vlaků ve stanici Pardubice hlavní nádraží došlo ve středu 5. června krátce před jedenáctou hodinou večer. Po srážce mezinárodního expresu RegioJetu s nákladním vlakem společnosti ČD Cargo zůstali čtyři mrtví a 27 zraněných lidí.

Ministerstvo dopravy následně spolu se Správou železnic oznámily, že ve stanici Pardubice hlavní nádraží urychlí spuštění ETCS. Místo v lednu příštího roku by zde měl systém začít fungovat už koncem letošního září. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) zároveň odmítl návrat ke starší variantě zabezpečení železnice, tedy národnímu zabezpečovači.

Společnost RegioJet test se zabezpečovačem předvedla ve videu, kde se snažila ilustrovat totožnou situaci, jaká předcházela nehodě v Pardubicích. Jen s rozdílem, že zabezpečovací zařízení na trase v Praze, kde simulace probíhala, bylo funkční.

„Z videa je zřejmé, že zabezpečovací systém MIREL, který je standardně instalován ve všech elektrických lokomotivách společnosti RegioJet, automaticky a včas aktivoval zastavení vlaku, který překročil stanovenou rychlostní hranici 47 kilometrů za hodinu,“ informovala mluvčí společnosti Alexandra Janoušek Kostřicová.
Souprava RegioJetu podle ní v Pardubicích dosáhla rychlosti 59 kilometrů za hodinu, než strojvedoucí zaznamenal chybu a vlak zastavil. „Zastavení se odehrálo výrazně dál, než kdyby byl v provozu národní zabezpečovací systém, který by reagoval na překročení rychlosti 47 kilometrů za hodinu a zastavil vlak dříve,“ doplnila.

Vizualizace situace, ze které je podle RegioJetu patrné, kde by vlak zastavil v případě nehody v Pardubicích, pokud by byl aktivní národní zabezpečovač, který by zamezil vjetí na nesprávnou kolej. Zdroj: RegioJet

Detailní analýza dat z lokomotivy podle společnosti RegioJet ukázala, že s aktivním vlakovým zabezpečovačem by vlak začal samočinně brzdit o 458 metrů dříve, než rychlobrzdu spustil sám strojvedoucí. Výsledkem by bylo, že by vlak zastavil přibližně o půl kilometru dříve.

„Oba vlaky by se nedostaly do společného kolizního bodu, protože by se vůbec nepotkaly,“ upozornila společnost s tím, že by vlak Regiojetu zastavil, aniž by došlo k vjezdu na obsazenou kolej.

Podle RegioJetu je zřejmé, že pokud je na trati instalován národní zabezpečovač, tak se chová systém MIREL v rychlosti nad 47 kilometrů za hodinu podobně jako ETCS. Společnost ale také připouští, že ETCS představuje ve srovnání s národním zabezpečovačem vyšší stupeň zabezpečení. Strojvedoucího ohlídá ještě dříve, než by minul návěstidlo, vůbec mu totiž nedovolí kolem návěstidla projet.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky vyšetřování vlakové nehody ještě neskončilo, není tedy možné spekulovat. Dodal ale, že z informací RegioJetu vyplývá, že strojvedoucí porušil dosažením rychlosti 59 kilometrů za hodinu při odjezdu ze stanice Pardubice již první návěst „Opakovaná výstraha a 50 kilometrů za hodinu“. Následně pak podle mluvčího nerespektoval ani druhou návěst „Stůj“, což vedlo k tragické srážce.

„Návěstní opakovač Mirel sice při přenosu červeného návěstního kódu hlídá nepřekročení rychlosti 47 kilometrů za hodinu, avšak spuštění nouzového brzdění je vázáno na místo dosažení této rychlosti a nikoliv na konkrétní polohu návěsti ‚Stůj‘,“ poznamenal.

Mluvčí resortu dopravy také doplnil, že za určitých okolností může strojvedoucí u některých typů tohoto návěstního opakovače další obsluhou zařízení nouzové brzdění překlenout a projet návěst „Stůj“, což opakovač Mirel umožní i v situaci, kdy nedojde k překročení rychlosti 47 kilometrů za hodinu. Srovnání s ETCS tedy není podle Jemelky přesné.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět