Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3534
- Registrován: 22 úno 2017, 16:50
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nečaká. Je totiž to rozdiel medzi elektroautami a ich filozofiou made in Čína a zaostalými elektrosračkami a ich filozofiou z EU a USA. Preto ten priepastný rozdiel medzi Čínou a ostatným svetom a "vyspelým západom".
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8914
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Jen doplním.
V roce 2023 se na celém světě prodalo cca 68 mil. nových aut.
Z toho bylo cca 7% elektromobilů.
Co dodat.
V roce 2023 se na celém světě prodalo cca 68 mil. nových aut.
Z toho bylo cca 7% elektromobilů.
Co dodat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Z celkového objemu predaja EV 13,6 milióna až 9,5 milióna predstavovali batériové elektrické vozidlá.
Podla tohto zdroja https://zive.aktuality.sk/clanok/NdkhxW ... r-tretinu/ BEV bolo 9,5 miliona, co je v percentach 14% zo 68 mil. Ak by sa zapocitali aj plug- in hybridy, tak by to bolo 20%.
Podla tohto zdroja https://zive.aktuality.sk/clanok/NdkhxW ... r-tretinu/ BEV bolo 9,5 miliona, co je v percentach 14% zo 68 mil. Ak by sa zapocitali aj plug- in hybridy, tak by to bolo 20%.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1392
- Registrován: 08 úno 2017, 12:41
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Ty čísla prodejů elektroaut jsou velmi zkreslena (a to nahoru) prodejní politikou. Letos jsem potřeboval další auto. Chtěl jsem čistě naftu nebo benzín. Byl velký problém najít u několika automobilek auto, které by nebylo alespoň hybrid. Nakonec jsem nalezl a koupil benzín. I když jsem musel čekat na dodání.
Pokud by byla nabídka jen o trochu lepší, tak jsem si koupil mnohem dříve. Takže při normální prodejní politice (kup co chceš dle nabídky, která je nyní co se týka bemzíňáků a nafťáků v podstatě na 20% z předchozích let) tak by elektroauta a hybridy byly na max čtvrtině uváděných prodejů).
Pokud by byla nabídka jen o trochu lepší, tak jsem si koupil mnohem dříve. Takže při normální prodejní politice (kup co chceš dle nabídky, která je nyní co se týka bemzíňáků a nafťáků v podstatě na 20% z předchozích let) tak by elektroauta a hybridy byly na max čtvrtině uváděných prodejů).
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak hybrid je skvělý auto, to teprve poznáš až při poskakování v koloně. Klima je elektrická, jede i na baterky... Problém jen je, že já bych to naprogramoval celý jinak, protože takhle jak to je je to děsně neúsporný. A hlavně bych k tomu dal diesel, který by vrněl s malým výkonem pořád a dobíjel by větší baterku, která by byla v základu nabitá jen na půlku, v podstatě dnešní hybridy ji už dostatečně velkou mají, ale ten diesel nemají a to řízení je prostě tragédie.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://casopisargument.cz/58746
První čínské turbíny v německé offshore farmě vyvolávají obavy evropského větrného průmyslu
První čínské turbíny v německé offshore farmě vyvolávají obavy evropského větrného průmyslu
Nový projekt větrné elektrárny na moři v německém Severním moři vyvolává rozruch v evropském odvětví větrné energetiky, protože jako první svého druhu bude využívat větrné turbíny čínské výroby, uvedla zpravodajská stanice n-tv.
Clean Energy Wire: Větrná farma „Waterkant“ u ostrova Borkum bude využívat 16 velkých turbín čínského výrobce Ming Yang Smart Energy a „podpoří tolik potřebnou konkurenci v oboru“, uvedl developer projektu, společnost Luxcara GmbH. Každá z turbín má výkon 18,5 megawattu, což z nich podle společnosti Luxcara činí „nejvýkonnější turbíny na světě“. Projekt má být připraven k provozu do roku 2028. Zástupci větrné energetiky z Německa a evropské asociace WindEurope však projekt kritizovali s tím, že nejen oslabí obchodní vyhlídky místních výrobců, ale přinese i rizika týkající se bezpečnosti dat a dodávek energie.
„Nechci si představovat svět, ve kterém Čína může vyřadit německé větrné turbíny ze sítě,“ řekla n-tv Bärbel Heidebroeková, šéfka německého sdružení pro větrnou energii (BWE). Energetická zařízení by podle ní měla podléhat stejně přísné regulaci jako telekomunikační technologie. „Čína je nesmí ovládat a kontrolovat. A stejná pravidla by měla platit i pro kybernetickou bezpečnost týkající se zařízení větrných elektráren,“ uvedla Heidebroeková. Šéf WindEurope Giles Dickson řekl agentuře Bloomberg, že Německo, EU a další evropské země se budou muset „rozhodnout, zda větrnou energii považovat za strategické odvětví, než bude pozdě“. Dodal, že domácí evropský průmysl větrné energie bude „připraven dodávat turbíny vyrobené v Evropě“. WindEurope tvrdí, že skutečnost, že turbíny vyrobené v Číně jsou až o 50 % levnější než evropské, je způsobena „nespravedlivými čínskými dotacemi“.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611 ... -a-zraneniVIDEO: Požiar elektromobilu v podzemnej garáži - totálna skaza. 140 zničených áut a zranení
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://casopisargument.cz/58802
Čína si stěžuje u WTO kvůli unijním clům na elektromobily
Čína si stěžuje u WTO kvůli unijním clům na elektromobily
Ve sporu o státní dotace na elektromobily Peking oznámil, že podal u WTO odvolání proti sankčním clům uvaleným Evropskou unií. Prozatímní cla EU ve výši až 38 % vstoupila v platnost 5. července, informuje web Euractiv.
V pátek 9. srpna se Peking obrátil na mechanismus řešení sporů Světové obchodní organizace (WTO) „kvůli dočasným antisubvenčním opatřením EU na elektrická vozidla“, uvedlo čínské ministerstvo obchodu.
Ministerstvo obchodu vysvětlilo, že cílem odvolání je „chránit rozvojová práva a zájmy průmyslu elektrických vozidel a spolupráci v rámci globální ekologické transformace. (…) Předběžné rozhodnutí EU nemá věcný a právní základ, vážně porušuje pravidla Světové obchodní organizace a podkopává globální spolupráci v boji proti změně klimatu.“
Čínské ministerstvo vyzvalo EU, aby „okamžitě napravila své nesprávné postupy“ a „společně zachovala stabilitu hospodářské a obchodní spolupráce“ mezi Čínou a Evropskou unií, jakož i stabilitu průmyslových a dodavatelských řetězců pro elektrická vozidla.
Konečné rozhodnutí má být přijato do začátku listopadu, aby do té doby mohla jednání s Čínou pokračovat.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ho ... ch-vzdali/?
Hořící tahač Tesly nakonec uzavřel dálnici na 16 hodin. Lidé museli zůstat 800 m daleko, hasiči to po pár hodinách vzdali
P.S. Kvízová otázka: Pustia taký ťahač do tunela Mont Blanc?a upřesnil, proč hašení vodou nevedlo k rychlému úspěchu a způsobilo nové problémy - prý je nemožné tak intenzivní požár vodou uhasit, současně ale poléváním baterie „vytváříte kyselinu sírovou a kyselinu chlorovodíkovou”,
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To by chcelo vysvetlit, kde sa v liIon baterii nachadza sira a chlor.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-i ... l%C3%A1tor
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-i ... l%C3%A1tor
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ji ... bateriemi/
Jižní Korea po požáru elektromobilu, který poničil 880 aut a odpojil 1 600 domácností od sítě, zakáže jejich parkování s nabitými baterkami
Debilnejšia reakcia sa už asi vymyslieť ani nedala.
Jižní Korea po požáru elektromobilu, který poničil 880 aut a odpojil 1 600 domácností od sítě, zakáže jejich parkování s nabitými baterkami
Parkovať len s vybitými baterkamiJe to značně omezující krok, který ale ve výsledku není ničím víc než velmi šalamounskou z nouze ctností. Ta nejspíš nepřinese vůbec nic dobrého a snadno se stane prohrou pro všechny zúčastněné.
Kolik aut na této planetě vzplane každý den? Komplexní věrohodné statistiky za celý svět bude těžké se dobrat, pakliže se ale jen v USA bavíme o asi 500 zdokumentovaných požárech denně, můžeme celkem bezpečně říci, že půjde o tisíce automobilů. Kdyby jich bylo (ať se to dobře počítá) třeba 2 400 za den, bavíme se o 100 automobilových požárech každou hodinu, více jak 1,5 požáru každou minutu.
Příčiny budou různé, často půjde o nehody, přesto si můžeme bez okolků říci, že jde o naprosto běžnou událost, která obvykle končí tak, že je požár bez pozornosti jakkoli většího množství lidí uhašen partou nejbližších hasičů. I za těchto okolností se ale může stát, že se požár jednoho jediného elektrického vozu může stát centrem pozornosti celého světa.
Přesně to je případ požáru elektromobilu Mercedesu, ke kterému došlo začátkem měsíce v Jižní Koreji. Už to názorně ukazuje, jak nebezpečné tyto události jsou, neboť místo relativně banálního požáru došlo podle nejnovějších informací Korea JoongAng Daily k poškození dokonce 880 (!) aut v okolí a zásahu přilehlé infrastruktury do takové míry, že 1 600 domácností zůstalo týden bez elektřiny. To je skutečně děsivá bilance, která jen připomíná, jak moc relevantní - a nesprávně přehlížená - byla varování hasičů, kteří přesně o takových možných dopadech nepromyšleného tlaku na rozmach elektromobility mluvili o mnoho let dříve.
Nemusíme nyní vůbec řešit, jak velká je pravděpodobnost vzniku požáru elektrického auta - zřetelně je dalece nenulová. A když už k vzplanutí takového vozu dojde, stačí evidentně velmi málo na to, aby následky odpovídaly událostem docela jiného kalibru. Je navíc třeba říci, že auto Mercedesu, které tohle všechno způsobilo, se nenabíjelo, odnikud nepřijelo, nikdo ho nezapálil. Podle záběrů z bezpečnostních kamer stálo skoro 2 dny na stejném místě vypnuté bez pozornosti kohokoli. A najednou bum.
Ke všemu platí, že pořád hořelo jen jedno elektrické auto. Představte si, že by z oněch 880 poškozených vozů bylo třeba 100, 200 anebo (jak by někteří byli rádi) 880 elektromobilů. Co za požár by tím asi vzniklo? Není tedy divu, že Korejci začali troubit na poplach, někde dočasně zcela zakázali parkování elektroaut v podzemních garážích a začali pracovat na nových obecných pravidlech pro zacházení s tímto typem vozů. Nyní jsou na světě a jsou stejně fascinující jako zmíněný požár.
Cesta, kterou se Korejci vydali, znamená na jednu stranu pro majitele další značná omezení, na tu druhou ale stěží přinese cokoli, co by šlo označit za řešení. Podle JoongAng Daily budou nejpozději do konce září zavedena plošná pravidla, která zakážou vjezd do podzemních garáží všem elektromobilům, které mají nabitou baterii (na víc než 90 %), veřejné dobíjení ve velkých městech pak má být omezeno na 80 % kapacity, a to u státem kontrolovaných i soukromě provozovaných nabíjecích stanic. Jinými slovy - majitelé těchto aut s už tak omezenou kapacitou baterií nebudou moci parkovat pod svými byty s pořádně nabitými akumulátory a mimo vlastní nabíječky je ani nedobijí na víc než 80 procent.
To je pochopitelně značně omezující, Korea se ale domnívá, že touto cestou sníží riziko vzniku podobných požárů. Působí to jako šalamounský nesmysl, kdy tímto omezením budou zasaženi majitelé a uživatelé takových vozů (neboť snadno přijdou o pětinu „nádrží”), současně to ale žádné reálné omezení rizika nepřinese. Vše působí dojmem, že Korejci chtěli udělat „prostě něco”, aby utišili vyděšené obyvatelstvo, současně ale nechtěli udělat nic, co by šlo výrazně proti „elektrické doktríně”. Reálně ale elektromobilům i jejich majitelům přesto uškodí, aniž by cokoli vyřešili.
Takto věc vidí i profesor Yoon Won-sub, který v Jižní Koreji vede výzkumné centrum baterií provozované univerzitou Sungkyunkwan a firmou Samsung. Podle něj neexistuje žádný hmatatelný důkaz, že by více nabité baterie znamenaly větší riziko vznícení než ty nenabité. „Nadměrné nabíjení není u požáru rozhodujícím faktorem. Elektromobily jsou od začátku navrženy tak, aby nikdy nedosáhly plného nabití, i když je na palubní desce uvedeno, že jsou nabité ze 100 procent. Je to neprokázaný argument, že baterie nesou vyšší riziko požáru, když jsou plně nabité,” říká a připomíná podstatný fakt: Samy automobilky pracují s tzv. „použitelnou kapacitou” baterií, kdy tu reálnou stejně nikomu nezpřístupňují. Tohle opravdu nevypadá jako efektivní opatření.
Takto se ale dnes věci mají a zdá se, že bude muset dojít k dalším požárům s ještě horšími následky, aby se s celou věcí začalo zacházet rozumně, i když už dosavadní události jako nedávný, přes 10 hodin hašený požár Tesly Semi, jsou varovné dost a dost. Racionality je ale okolo elektromobilů obecně málo, vítězí spíš víra a dobré úmysly. Takovými ovšem nezřídka bývá dlážděna cesta do pekla, jak se u nás výmluvně říká.
Debilnejšia reakcia sa už asi vymyslieť ani nedala.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nie s vybitymi, ale nabitymi na viac nez 90%. Ved sa to pise v tom clanku, co citujes. A kedze aj vyrobcovia doporucuju nabijat na viac nez 80-90% len tesne pred jazdou, nieje s tym ziaden problem a nijak to neovplyvni bezne pouzivanie.
Viac hláv - viac kapusty.
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6857
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Tak výrobca nedoporucuje nabitie na 100 percent skvelé!
Ani výrobcovia benzínových áut asi neodporúčajú natankovať až po stupel nádrže. Ale ono to zas ani tak moc nejde. To by sa musel človek moooc snažiť. V každom prípade na benzínaku mi auto signalizuje plnú aj keď nie je po štupel! Prečo sa batéria netvári ako plne nabita pri doporucenom nabiti?
Zhrniem to. Auto si nemôžem naplno nabiť, nesmiem ísť do podzemnej garáže, rýchlo nabíjanie skracuje životnosť batérie, batériu nabíjam šetrne hodiny, v zime musím byť ostražitý na kapacitu...kratší dojazd, kúriť len tak proti zamrznutiu, auto je drahšie a ťažšie ako benzínove, baterka po 5+ rokoch stráca glanc a nová je na nezaplatenie, nabíjačky nie sú až tak dostupné ako by bolo treba... Ale inak sú to pekné tiché auta so skvelým zrýchlením a sú v móde...
Ani výrobcovia benzínových áut asi neodporúčajú natankovať až po stupel nádrže. Ale ono to zas ani tak moc nejde. To by sa musel človek moooc snažiť. V každom prípade na benzínaku mi auto signalizuje plnú aj keď nie je po štupel! Prečo sa batéria netvári ako plne nabita pri doporucenom nabiti?
Zhrniem to. Auto si nemôžem naplno nabiť, nesmiem ísť do podzemnej garáže, rýchlo nabíjanie skracuje životnosť batérie, batériu nabíjam šetrne hodiny, v zime musím byť ostražitý na kapacitu...kratší dojazd, kúriť len tak proti zamrznutiu, auto je drahšie a ťažšie ako benzínove, baterka po 5+ rokoch stráca glanc a nová je na nezaplatenie, nabíjačky nie sú až tak dostupné ako by bolo treba... Ale inak sú to pekné tiché auta so skvelým zrýchlením a sú v móde...
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Nelze Li aku ani příliš vybít, takže reálně má člověk k dispozici pouze poloviční kapacitu. Výrobci používají rezervy nahoru i dolů protože by to jinak nevydrželo počet cyklů, takže e-auta měly o 30% větší kapacitu než udávanou, no postupem času se začala uvádět ta reálná a zákazník si prostě výměnu baterek zaplatí, je to příjem navíc pro výrobce. Optimální režim je 25-75%. Dolů níž zásadně nechodit a nahoru to jde ale snižuje se počet cyklů a pokles kapacity už výrazně - začíná se blížit údajům v datasheetu.
- mzprx
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31 srp 2019, 15:02
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Keby si mal nejaku skusenost s elektrickym autom, tak by si vedel, ako to je. Stupnica naplnenia nadrze spalovacieho auta ani nerozozna, ci je nadrz naplnena na 80, alebo 90%. Bateria ma tzv. buffer aj na dolnej, aj na hornej hranici celkovej kapacity. Vsetko to, co zmienujes su v realnej prevadzke okrajove stavy, ktore uzivatel neriesi. Cena auta strednej triedy je dnes uz rovnaka, viac zavisi od vybavy.Polite píše: ↑25 srp 2024, 05:56Tak výrobca nedoporucuje nabitie na 100 percent skvelé!
Ani výrobcovia benzínových áut asi neodporúčajú natankovať až po stupel nádrže. Ale ono to zas ani tak moc nejde. To by sa musel človek moooc snažiť. V každom prípade na benzínaku mi auto signalizuje plnú aj keď nie je po štupel! Prečo sa batéria netvári ako plne nabita pri doporucenom nabiti?
Zhrniem to. Auto si nemôžem naplno nabiť, nesmiem ísť do podzemnej garáže, rýchlo nabíjanie skracuje životnosť batérie, batériu nabíjam šetrne hodiny, v zime musím byť ostražitý na kapacitu...kratší dojazd, kúriť len tak proti zamrznutiu, auto je drahšie a ťažšie ako benzínove, baterka po 5+ rokoch stráca glanc a nová je na nezaplatenie, nabíjačky nie sú až tak dostupné ako by bolo treba... Ale inak sú to pekné tiché auta so skvelým zrýchlením a sú v móde...
Vyrobca nezakazuje nabijat auto do 100%, len odporuca nenechavat dlhu dobu auto takto nabite z dovodu vplyvu na zivotnost akumulatora. Elektromobily s bateriami s chemiou LiFePO sa doporucuje nabijat do 100%. Niektori vyrobcovia (NISSAN) vyslovene povoluju nabijanie do 100% a nemaju ani moznost ukoncit nabijanie pri dosiahnuti urciteho stupna nabitia.
Zdroj: vlastna skusenost.
Viac hláv - viac kapusty.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 47135
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Skôr ide o to, že auto z batériami nabitými na 75% bude zrejme horieť rovnako dobre, ako s batériami nabitými na 90% či na 100%...
Energia je uložená v reaktívnych chemikáliách v batériovom článku.
Energia je uložená v reaktívnych chemikáliách v batériovom článku.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Na prevádzku elektromobilu skrátka potrebuješ mať schopnosti ako šachista medzinárodnej triedy. Stále vedieť s istotou 100% kde a kedy vyrazíš, tak aby si dokázal vypočítať kedy sa ti nabíjacia krivka pretne s časom tvojho vyrazenia na cestu. Nedaj bože aby ti do toho vliezla nejaká neočakávaná udalosť a tebe potom tvoj teoretický výpočet nebude pasovať.
Nedávno som si kombináciou vlastného zazmatkovania, smoly, nevhodnej náhody vyrobil skoro problém:
Na oktávke diesel som mal už natankovať.
Na prvej pumpe nebolo ešte otvorené, druhú pumpu zhodou okolností opravovali, na tretej som blbo odbočil a namiesto k stojanom som zabočil smerom na parkoviska a už som tam nechcel vycúfávať tak som pokračoval do ciela, vybavil čo je potreba a vrátil sa na dialnicu stav paliva mi po 20km už začal ukazovať nulu a na tú nulu som prešiel ešte 12km na pumpu(motor nesignalizoval žiadny problém). Za 3minúty som natankoval plnú a dojazd mi ukázalo 1100km("dobilo") (pretože tie posledné kilometre som išiel 90km/hod.
za elektromobil strednej triedy zaplatíš minimálne ako za spalovacie auto o jednu triedu vyššie.
Nedávno som si kombináciou vlastného zazmatkovania, smoly, nevhodnej náhody vyrobil skoro problém:
Na oktávke diesel som mal už natankovať.
Na prvej pumpe nebolo ešte otvorené, druhú pumpu zhodou okolností opravovali, na tretej som blbo odbočil a namiesto k stojanom som zabočil smerom na parkoviska a už som tam nechcel vycúfávať tak som pokračoval do ciela, vybavil čo je potreba a vrátil sa na dialnicu stav paliva mi po 20km už začal ukazovať nulu a na tú nulu som prešiel ešte 12km na pumpu(motor nesignalizoval žiadny problém). Za 3minúty som natankoval plnú a dojazd mi ukázalo 1100km("dobilo") (pretože tie posledné kilometre som išiel 90km/hod.
Cena auta strednej triedy je dnes uz rovnaka,
za elektromobil strednej triedy zaplatíš minimálne ako za spalovacie auto o jednu triedu vyššie.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
To sice ano, ale únava struktury a chemikálií je o několik řádů jinde, než při vybíjení do 10% a nabíjení do 100%. U zahoření jde o typické technologie, série, výrobce nebo řady akumulátorů (ví se o nich, ale tutlá se to, takže se to neví všeobecně ale jen někdo něco). Například nejmenovaný dvojpísmenný výrobce, tomu bych se vyhnul úplně.
Vypotil jsem s gpt tohle, vyhněte se ICR, NCR, NCO Cenová politika výobců aut totiž není taková, ža za jedno auto střední třídy mají zisk 3/4 mega, ale chtějí mít stejná procenta náklady/prodej. Což nejde, protože baterky jsou několikrát dražčí, než zbytek auta (ve výrobních cenách samozřejmě). Proto výrobci kňučí, že na e-autech nevydělávají tolik - oni myslí v % nikoli v částce.
Pokud by se e-auto prodávalo bez baterek, výrobně stojí cca to co spalovací. A jelikož výrobci ty % chtějí mít stejné, tak pak by auto s baterkou mělo stát 3x tolik co spalovací obdobné kategorie, aby na to m měli stejnej % vejvar. Podívejme se na ceny nejlevnějších e-aut ve Francii, kde e-jeeb je tam levnější než holá fabia bez výbavy u nás. Prasklo to u nás, když zveřejnili že chudí frantíci dostanou na nejlevnější e-socku auto výši 100% podpory a dávali tam částky kolem 10k€. A kolik stojí ten e-jeeb u nás? No 2x tolik: https://www.autouh.cz/jeep-r-avenger-no ... 499-900-kc
EDIT: ještě pškné PDFko https://www.efore.com/content/uploads/2 ... 201209.pdf
Vypotil jsem s gpt tohle, vyhněte se ICR, NCR, NCO Cenová politika výobců aut totiž není taková, ža za jedno auto střední třídy mají zisk 3/4 mega, ale chtějí mít stejná procenta náklady/prodej. Což nejde, protože baterky jsou několikrát dražčí, než zbytek auta (ve výrobních cenách samozřejmě). Proto výrobci kňučí, že na e-autech nevydělávají tolik - oni myslí v % nikoli v částce.
Pokud by se e-auto prodávalo bez baterek, výrobně stojí cca to co spalovací. A jelikož výrobci ty % chtějí mít stejné, tak pak by auto s baterkou mělo stát 3x tolik co spalovací obdobné kategorie, aby na to m měli stejnej % vejvar. Podívejme se na ceny nejlevnějších e-aut ve Francii, kde e-jeeb je tam levnější než holá fabia bez výbavy u nás. Prasklo to u nás, když zveřejnili že chudí frantíci dostanou na nejlevnější e-socku auto výši 100% podpory a dávali tam částky kolem 10k€. A kolik stojí ten e-jeeb u nás? No 2x tolik: https://www.autouh.cz/jeep-r-avenger-no ... 499-900-kc
EDIT: ještě pškné PDFko https://www.efore.com/content/uploads/2 ... 201209.pdf
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Přechod ekonomiky z Ropa/$ na elektrinu
Len taka mala kalkulácia/odhad na doplnenie:
Veľmi často sa pri rýchlosti dobíjania u elektromobilov uvádza že rýchlonabíjanie z 20 na 80% trvá len pol hodiny(30minút). Keď to porovnám s tým mojím dotankovaním(aj zaplatením ) za tri minúty na 1100km dojazdu.
Tak na dialničných pumpách je bežne až 6 ostrovkov ktorý má dva stojany naľavo a dva stojany napravo tzn 6x(2+2)=24 aut môže súčasne tankovať, a to som už zažil, že boli všetky stojany obsadené a ďalšie autá čakali. A elektromobil by tam musel stáť 30 minút, takže by sa potrebovalo 240 rýchlonabíjacích zásuviek, a to by si nabili len cca na 350km. Takže aby sa to vlastne rovnalo môjmu dojazdu 1100km tak by tam muselo byť tri razy viac=720 rýchlonabíjacích zásuviek na dialničnej nabíjacej stanici.
Prípadne ma opravte ak som niekde urobil zásadnú chybu v predpokladoch.
Veľmi často sa pri rýchlosti dobíjania u elektromobilov uvádza že rýchlonabíjanie z 20 na 80% trvá len pol hodiny(30minút). Keď to porovnám s tým mojím dotankovaním(aj zaplatením ) za tri minúty na 1100km dojazdu.
Tak na dialničných pumpách je bežne až 6 ostrovkov ktorý má dva stojany naľavo a dva stojany napravo tzn 6x(2+2)=24 aut môže súčasne tankovať, a to som už zažil, že boli všetky stojany obsadené a ďalšie autá čakali. A elektromobil by tam musel stáť 30 minút, takže by sa potrebovalo 240 rýchlonabíjacích zásuviek, a to by si nabili len cca na 350km. Takže aby sa to vlastne rovnalo môjmu dojazdu 1100km tak by tam muselo byť tri razy viac=720 rýchlonabíjacích zásuviek na dialničnej nabíjacej stanici.
Prípadne ma opravte ak som niekde urobil zásadnú chybu v predpokladoch.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Orwell: "Kto ovláda súčasnosť,ovláda minulosť".