Boeing 737 MAX
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Boeing 737 MAX
Úřad věděl o nebezpečnosti Boeingu 737 MAX od prvního pádu, přesto ho nechal létat
Americký úřad pro letectví FAA vypracoval už po nehodě prvního Boeingu 737 MAX v Indonésii analýzu, podle níž bude typ čekat více smrtelných nehod než jiné typy letadel. Přesto jeho provoz nezakázal a čtvrtá generace Boeingu 737 MAX byla uzemněna až v březnu 2019 po pádu druhého stroje tohoto typu, uvedl list USA Today.
Analýzu zveřejnil minulý týden sněmovní výbor pro dopravu a infrastrukturu. Vypracována byla v prosinci 2018 po pádu stroje indonéských aerolinek Lion Air, při kterém 29. října zahynulo 189 osob.
V analýze stálo, že pokud bude v provozu 4800 kusů tohoto typu, dojde během celé doby životnosti, která se odhaduje na 45 let, k patnácti haváriím s oběťmi na životech.
Proč je neuzemnili?
„Nejsem si vědom, že by nějaké dopravní letadlo mělo takové výsledky,“ uvedl předseda výboru Peter DeFazio. Dodal, že u podobných typů se obvykle počítá s maximálně deseti smrtelnými haváriemi, většinou ale s méně. „Proč letadla neuzemnili hned, jak byla analýza hotová, a místo toho nechali stroje v provozu, zatímco Boeing pracovat na opravě?“ ptal se DeFazio.
Ředitel FAA Stephen Dickson při slyšení před výborem uvedl, že analýza představovala „neakceptovatelné riziko“. Ponechání letadel v provozu hájil tím, že úřad „nařídil podniknout opatření včetně informování pilotů o specifických problémech letadla“.
rovozovat verzi MAX bylo zakázáno až poté, co se 10. března zřítil v Etiopii další Boeing 737 MAX-8, kdy při nehodě zahynulo 157 osob.
„Je to nejnebezpečnější letadlo v historii letectví a oni nedělali nic,“ komentoval postup úřadů Michael Stumo, jehož dcera Samya zahynula při pádu letadla Ethiopian Airlines 10. března. „Tato neschopnost jednat zabila moji dceru.“
S návratem se nebude spěchat
Zatím není jasné, kdy se typ vrátí do provozu, FAA ale uvedl, že s tím nebude spěchat. Dickson, který kromě vojenských letadel pilotoval i dopravní, dal najevo, že by chtěl letoun sám zkoušet.
Podle něj není žádný konečný termín návratu na nebe. Na rozdíl od vývoje nyní není žádná část schválení do provozu na výrobci, ale přímo na americkém úřadu pro letectví.
Boeing bude možná muset výrobu verze 737 MAX dále omezit, nebo dokonce úplně zastavit. Americké letecké společnosti Southwest, American a United už oznámily, že rozhodně nevrátí typ do provozu dříve než v březnu, i kdyby směl létat už dříve.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... t-40307288
Americký úřad pro letectví FAA vypracoval už po nehodě prvního Boeingu 737 MAX v Indonésii analýzu, podle níž bude typ čekat více smrtelných nehod než jiné typy letadel. Přesto jeho provoz nezakázal a čtvrtá generace Boeingu 737 MAX byla uzemněna až v březnu 2019 po pádu druhého stroje tohoto typu, uvedl list USA Today.
Analýzu zveřejnil minulý týden sněmovní výbor pro dopravu a infrastrukturu. Vypracována byla v prosinci 2018 po pádu stroje indonéských aerolinek Lion Air, při kterém 29. října zahynulo 189 osob.
V analýze stálo, že pokud bude v provozu 4800 kusů tohoto typu, dojde během celé doby životnosti, která se odhaduje na 45 let, k patnácti haváriím s oběťmi na životech.
Proč je neuzemnili?
„Nejsem si vědom, že by nějaké dopravní letadlo mělo takové výsledky,“ uvedl předseda výboru Peter DeFazio. Dodal, že u podobných typů se obvykle počítá s maximálně deseti smrtelnými haváriemi, většinou ale s méně. „Proč letadla neuzemnili hned, jak byla analýza hotová, a místo toho nechali stroje v provozu, zatímco Boeing pracovat na opravě?“ ptal se DeFazio.
Ředitel FAA Stephen Dickson při slyšení před výborem uvedl, že analýza představovala „neakceptovatelné riziko“. Ponechání letadel v provozu hájil tím, že úřad „nařídil podniknout opatření včetně informování pilotů o specifických problémech letadla“.
rovozovat verzi MAX bylo zakázáno až poté, co se 10. března zřítil v Etiopii další Boeing 737 MAX-8, kdy při nehodě zahynulo 157 osob.
„Je to nejnebezpečnější letadlo v historii letectví a oni nedělali nic,“ komentoval postup úřadů Michael Stumo, jehož dcera Samya zahynula při pádu letadla Ethiopian Airlines 10. března. „Tato neschopnost jednat zabila moji dceru.“
S návratem se nebude spěchat
Zatím není jasné, kdy se typ vrátí do provozu, FAA ale uvedl, že s tím nebude spěchat. Dickson, který kromě vojenských letadel pilotoval i dopravní, dal najevo, že by chtěl letoun sám zkoušet.
Podle něj není žádný konečný termín návratu na nebe. Na rozdíl od vývoje nyní není žádná část schválení do provozu na výrobci, ale přímo na americkém úřadu pro letectví.
Boeing bude možná muset výrobu verze 737 MAX dále omezit, nebo dokonce úplně zastavit. Americké letecké společnosti Southwest, American a United už oznámily, že rozhodně nevrátí typ do provozu dříve než v březnu, i kdyby směl létat už dříve.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... t-40307288
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Boeing 737 MAX
Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX
Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX. Firma, kterou po dvou smrtelných nehodách těchto strojů vyšetřuje americké ministerstvo spravedlnosti a právě Kongres, dokumenty dodala v pondělí večer jen několik hodin po rezignaci generálního ředitele Dennise Muilenburga. Uvedl to podle agentury AFP asistent kongresové dopravní komise.
Dokumenty „podle všeho poukazují na velmi znepokojivý obraz“ reakce Boeingu na obavy o bezpečnost strojů MAX 737 MAX, uvedl podle AFP poradce Kongresu. Podle agentury Reuters, která se odvolává na asistenta, který se nepřál být jmenován, z nich také vyplývá, že se někteří zaměstnanci firmy aktivně snažili bránit v práci vyšetřovatelům.
Boeing čelí desítkám soudních sporů s rodinami pasažérů, kteří zahynuli při nehodách letadel 737 MAX loni v říjnu v Indonésii a letos v březnu v Etiopii. Společnost minulý týden oznámila, že výrobu letadel 737 MAX, která po tragických haváriích nesmějí od letošního jara létat, od ledna pozastavuje.
https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... x-40308099
Americký Kongres dostal nové znepokojivé informace o Boeingu 737 MAX. Firma, kterou po dvou smrtelných nehodách těchto strojů vyšetřuje americké ministerstvo spravedlnosti a právě Kongres, dokumenty dodala v pondělí večer jen několik hodin po rezignaci generálního ředitele Dennise Muilenburga. Uvedl to podle agentury AFP asistent kongresové dopravní komise.
Dokumenty „podle všeho poukazují na velmi znepokojivý obraz“ reakce Boeingu na obavy o bezpečnost strojů MAX 737 MAX, uvedl podle AFP poradce Kongresu. Podle agentury Reuters, která se odvolává na asistenta, který se nepřál být jmenován, z nich také vyplývá, že se někteří zaměstnanci firmy aktivně snažili bránit v práci vyšetřovatelům.
Boeing čelí desítkám soudních sporů s rodinami pasažérů, kteří zahynuli při nehodách letadel 737 MAX loni v říjnu v Indonésii a letos v březnu v Etiopii. Společnost minulý týden oznámila, že výrobu letadel 737 MAX, která po tragických haváriích nesmějí od letošního jara létat, od ledna pozastavuje.
https://www.novinky.cz/zahranicni/clane ... x-40308099
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17330
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Boeing 737 MAX
Turkish Airlines se dohodly s Boeingem na kompenzacích za 737 MAX
Aerolinky Turkish Airlines se dohodly s americkým výrobcem Boeing na kompenzacích za problémy s jeho stroji 737 MAX. Oznámila to dnes turecká letecká společnost, která létá i do Prahy. Výši sumy neuvedla, ale turecký list Hürriyet napsal, že od americké firmy dostane 225 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč).
Podle listu turecká společnost obdrží 150 milionů dolarů jako kompenzace a 75 milionů na pokrytí nákladů na náhradní díly a školení. Turkish Airlines mají ve své letce 24 letadel 737 MAX a tento měsíc se objevily zprávy, že se Boeing chystají za utrpěné ztráty zažalovat.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12220
Aerolinky Turkish Airlines se dohodly s americkým výrobcem Boeing na kompenzacích za problémy s jeho stroji 737 MAX. Oznámila to dnes turecká letecká společnost, která létá i do Prahy. Výši sumy neuvedla, ale turecký list Hürriyet napsal, že od americké firmy dostane 225 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč).
Podle listu turecká společnost obdrží 150 milionů dolarů jako kompenzace a 75 milionů na pokrytí nákladů na náhradní díly a školení. Turkish Airlines mají ve své letce 24 letadel 737 MAX a tento měsíc se objevily zprávy, že se Boeing chystají za utrpěné ztráty zažalovat.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12220
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17330
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Boeing 737 MAX
Může to znít strašidelně, ale mrtvých ubylo díky uzemnění Boeingů 737 MAX, říká analytik bezpečnosti v letectví
Při leteckých haváriích letos zemřelo 293 lidí, což je téměř poloviční počet oproti předchozímu roku, a rok 2019 se tak stal co do počtu mrtvých při nehodách třetím nejbezpečnějším od druhé světové války. Ve své předběžné zprávě o tom informovalo hamburské středisko pro vyhodnocování údajů leteckých nehod JACDEC. Nejtragičtější nehodou letos byl březnový pád letadla etiopských aerolinek, při němž zahynulo 157 lidí.
„Může to znít strašidelně, ale obrovský pokles počtu mrtvých při leteckých haváriích lze připsat tomu, že v březnu musela zůstat na zemi všechna letadla Boeing 737 MAX,“ uvedl šéf JACDEC Jan-Arwed Richter. To, že po nehodě v Etiopii přestala tato letadla létat, podle něj zabránilo dalším katastrofám. „Bohužel to musím říci takto jednoznačně,“ dodal.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... boeing-737
Při leteckých haváriích letos zemřelo 293 lidí, což je téměř poloviční počet oproti předchozímu roku, a rok 2019 se tak stal co do počtu mrtvých při nehodách třetím nejbezpečnějším od druhé světové války. Ve své předběžné zprávě o tom informovalo hamburské středisko pro vyhodnocování údajů leteckých nehod JACDEC. Nejtragičtější nehodou letos byl březnový pád letadla etiopských aerolinek, při němž zahynulo 157 lidí.
„Může to znít strašidelně, ale obrovský pokles počtu mrtvých při leteckých haváriích lze připsat tomu, že v březnu musela zůstat na zemi všechna letadla Boeing 737 MAX,“ uvedl šéf JACDEC Jan-Arwed Richter. To, že po nehodě v Etiopii přestala tato letadla létat, podle něj zabránilo dalším katastrofám. „Bohužel to musím říci takto jednoznačně,“ dodal.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... boeing-737
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Boeing 737 MAX
Kontroly uzemněných Boeingů odhalily další chybu. Kabeláž může zkratovat
Návrat letounů Boeing 737 Max na nebe se nejspíš opět protáhne. Stroje, které již téměř rok nesmí létat, totiž nejspíš mají kromě chyb v softwaru i další technické potíže. V prosinci u nich americký regulátor objevil problém s kabeláží. Ta by mohla v krajním případě zkratovat a způsobit tak pád letadla.
Když byly letouny 737 Max uzemněny, sliboval americký výrobce letadel Boeingu brzkou nápravu. Havárie, kvůli kterým nesmí létat, totiž z větší části způsobil problém se softwarem (o kompletních závěrech vyšetřování si můžete přečíst zde). Americký Federální úřad pro letectví (FAA) teď však při testování, které je potřeba k znovuuvedení strojů do provozu, narazil i na další problém.
Podle listu The New York Times FAA totiž v prosinci objevil „dříve neohlášené potíže“ s kabeláží. Podle zdrojů amerického deníku se jedná o trable se strukturou, která ovládá zadní část letounu – především ovládání směrovek a výškovek. To by mohlo zkratovat a pokud by piloti nezareagovali dostatečně rychle způsobit i pád letadla.
Boeing v současnosti zjišťuje, jak vysoká je pravděpodobnost zkratu. Nechce totiž provádět na letounech žádné úpravy, které nejsou nutné – bojí se, že by jimi mohl stroje dál poškodit.
Problémy může mít i 737 NG
Zatím není jisté, zda se kvůli nově objevené závadě ještě víc oddálí návrat Maxů do provozu. „Naší nejvyšší prioritou je, aby 737 Max odpovídal všem bezpečnostním a regulátorským požadavkům,“ uvedl mluvčí Boeingu pro CNN. „Úzce spolupracujeme s FAA a dalšími regulátory, protože chceme, aby byl jeho nový design bezpečný,“ dodal.
Případná oprava letounů by měla být podle firmy relativně snadná. Bylo by pouze potřeba upravit konfiguraci kabelů. Prodražit by se však mohlo, pokud by firma zjistila, že má stejné potíže i předchůdce Maxu, 737 NG. Těch je totiž v současnosti v provozu necelých sedm tisíc.
Podle zdroje The New York Times zevnitř firmy není to, že se podobné problémy najdou roky po uvedení stroje do provozu, vůbec neobvyklé. Uvedl, že se to v minulosti několikrát stalo i konkurenčním výrobcům.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_svob
To ledadlo se vyloženě povedlo
Návrat letounů Boeing 737 Max na nebe se nejspíš opět protáhne. Stroje, které již téměř rok nesmí létat, totiž nejspíš mají kromě chyb v softwaru i další technické potíže. V prosinci u nich americký regulátor objevil problém s kabeláží. Ta by mohla v krajním případě zkratovat a způsobit tak pád letadla.
Když byly letouny 737 Max uzemněny, sliboval americký výrobce letadel Boeingu brzkou nápravu. Havárie, kvůli kterým nesmí létat, totiž z větší části způsobil problém se softwarem (o kompletních závěrech vyšetřování si můžete přečíst zde). Americký Federální úřad pro letectví (FAA) teď však při testování, které je potřeba k znovuuvedení strojů do provozu, narazil i na další problém.
Podle listu The New York Times FAA totiž v prosinci objevil „dříve neohlášené potíže“ s kabeláží. Podle zdrojů amerického deníku se jedná o trable se strukturou, která ovládá zadní část letounu – především ovládání směrovek a výškovek. To by mohlo zkratovat a pokud by piloti nezareagovali dostatečně rychle způsobit i pád letadla.
Boeing v současnosti zjišťuje, jak vysoká je pravděpodobnost zkratu. Nechce totiž provádět na letounech žádné úpravy, které nejsou nutné – bojí se, že by jimi mohl stroje dál poškodit.
Problémy může mít i 737 NG
Zatím není jisté, zda se kvůli nově objevené závadě ještě víc oddálí návrat Maxů do provozu. „Naší nejvyšší prioritou je, aby 737 Max odpovídal všem bezpečnostním a regulátorským požadavkům,“ uvedl mluvčí Boeingu pro CNN. „Úzce spolupracujeme s FAA a dalšími regulátory, protože chceme, aby byl jeho nový design bezpečný,“ dodal.
Případná oprava letounů by měla být podle firmy relativně snadná. Bylo by pouze potřeba upravit konfiguraci kabelů. Prodražit by se však mohlo, pokud by firma zjistila, že má stejné potíže i předchůdce Maxu, 737 NG. Těch je totiž v současnosti v provozu necelých sedm tisíc.
Podle zdroje The New York Times zevnitř firmy není to, že se podobné problémy najdou roky po uvedení stroje do provozu, vůbec neobvyklé. Uvedl, že se to v minulosti několikrát stalo i konkurenčním výrobcům.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_svob
To ledadlo se vyloženě povedlo
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17330
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Boeing 737 MAX
Boeing se možná kvůli problémům s letouny 737 MAX víc zadluží
Americký výrobce letadel Boeing zvažuje, že se víc zadluží, aby měl více hotovosti na řešení problémů s letouny řady 737 MAX. Společnost uvažuje o odložení některých kapitálových výdajů, zmrazení akvizic a snížení výdajů na výzkum a vývoj. Informoval o to dnes list The Wall Street Journal. V neděli Boeing a americký Federální úřad pro letectví (FAA) potvrdily, že nyní zjišťují, zda by v letounech řady 737 MAX nemohla zkratovat kabeláž. Při dvou tragických haváriích těchto letadel, způsobených chybným software, zemřelo v říjnu 2018 a březnu 2019 celkem 346 lidí.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12224
Americký výrobce letadel Boeing zvažuje, že se víc zadluží, aby měl více hotovosti na řešení problémů s letouny řady 737 MAX. Společnost uvažuje o odložení některých kapitálových výdajů, zmrazení akvizic a snížení výdajů na výzkum a vývoj. Informoval o to dnes list The Wall Street Journal. V neděli Boeing a americký Federální úřad pro letectví (FAA) potvrdily, že nyní zjišťují, zda by v letounech řady 737 MAX nemohla zkratovat kabeláž. Při dvou tragických haváriích těchto letadel, způsobených chybným software, zemřelo v říjnu 2018 a březnu 2019 celkem 346 lidí.
http://www.flymag.cz/article.php?id=12224
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4682
- Registrován: 08 úno 2017, 15:48
Re: Boeing 737 MAX
„Letadlo navrhli klauni řízení opicemi.“ Boeing zveřejnil zprávy k 737 MAX
Letadla Boeing 737 MAX byla po celém světě odstavena z provozu loni v březnu. Důvodem byly dvě tragické nehody, při kterých přišlo o život celkem 346 lidí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/leta ... paign=null
Letadla Boeing 737 MAX byla po celém světě odstavena z provozu loni v březnu. Důvodem byly dvě tragické nehody, při kterých přišlo o život celkem 346 lidí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/leta ... paign=null
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10570
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Boeing 737 MAX
Dodávateľ trupov pre lietadlá Boeing 737 Max prepustí 2800 ľudí
Príčinou je blížiace sa zastavenie výroby strojov Boeing 737 Max.
Príčinou je blížiace sa zastavenie výroby strojov Boeing 737 Max.
Zdroj https://ekonomika.sme.sk/c/22300002/dod ... -ludi.html z 11.01.2020Spoločnosť Spirit AeroSystems, kľúčový dodávateľ výrobcu lietadiel Boeing, prepustí 2 800 zamestnancov. Príčinou je blížiace sa zastavenie výroby strojov Boeing 737 Max. Podľa oznámenia spoločnosti zamestnanci firmu opustia v 60-dňovej výpovednej lehote, prví z nich 22.01.2020. Firma Spirit sídliaca v Kansase prerušila produkciu trupov lietadiel a ďalších dielcov pre stroj Max ešte 01.01.2020 po tom, ako ju Boeing požiadal o zastavenie dodávok...
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 4682
- Registrován: 08 úno 2017, 15:48
Re: Boeing 737 MAX
„Nedovolíme to”. Boeing vytrvale odmítal školit piloty na letoun 737 MAX na simulátoru
Kvůli úsporám peněz Boeing odmítal, aby piloti aerolinek přecházející z třetí generace Boeingu 737 NG na čtvrtou 737 MAX, prodělali školení na simulátoru, přestože byl na typu použit nový software MCAS zasahující do řízení.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... paign=null
Kvůli úsporám peněz Boeing odmítal, aby piloti aerolinek přecházející z třetí generace Boeingu 737 NG na čtvrtou 737 MAX, prodělali školení na simulátoru, přestože byl na typu použit nový software MCAS zasahující do řízení.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... paign=null
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17330
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Boeing 737 MAX
Korporace Boeing potvrdila nové problémy v programovém zabezpečení dopravního letadla 737 MAX.
Společnost učinila toto prohlášení na pozadí zpráv o tom, že při zkouškách systému o minulém víkendu nedokázaly dva palubní počítače letadel 737 MAX navázat spojení. „Provádíme potřebné aktualizace a spolupracujeme s Federálním úřadem civilního letectva (USA) na těchto změnách, informujeme také naše klienty a dodavatele,“ uvádí se v prohlášení, které cituje CNBC.
https://cz.sputniknews.com/svet/2020011 ... i-737-max/
Společnost učinila toto prohlášení na pozadí zpráv o tom, že při zkouškách systému o minulém víkendu nedokázaly dva palubní počítače letadel 737 MAX navázat spojení. „Provádíme potřebné aktualizace a spolupracujeme s Federálním úřadem civilního letectva (USA) na těchto změnách, informujeme také naše klienty a dodavatele,“ uvádí se v prohlášení, které cituje CNBC.
https://cz.sputniknews.com/svet/2020011 ... i-737-max/
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1190
- Registrován: 01 úno 2017, 13:27
Re: Boeing 737 MAX
Je moznost ty letadla vratit po nejakem case kdyz je neopravi? Je to predci jen hromada zeleza co neleta a naprava je v nedohlednu. Uz to trva dost dlouho
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 17330
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Boeing 737 MAX
Těžko říct, jak mají postavené smlouvy...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
Díky dlouholetým zkušenostem můžu konstatovat, že věci nefungují dobře, pokud jsou vypnuté...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8914
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing 737 MAX
Proč vracet?
Vymáhání škod a "ušlého zisku" je mnohem lukrativnější. A bez rizika, že proděláš protože cestující nebudou mít o tvé služby zájem.
Vymáhání škod a "ušlého zisku" je mnohem lukrativnější. A bez rizika, že proděláš protože cestující nebudou mít o tvé služby zájem.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Boeing 737 MAX
Dle mého u těch vyrobených letadel co stojí na skladě budou muset minimálně nahradit současný motor nějakým novým nebo starým typem a nebo přidat do zadku balastní zátěž na kompenzaci těžiště. Předpokládám, že na úpravě softwaru nepracuje jedna, ale už dvě indické vesnice.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Boeing 737 MAX
Pokud by tam dali na prdel balastní zátěž, tak to by to stejně museli certifikovat jako nové letadlo. Ale já bych se spíše domnívala, že by ho neměli dávat na zadek, ale na předek.
Podle mne je cesta dvojí:
1) vložit před křídla ještě jeden segment trupu.
Znamená to sice předělání celé kabeláže, ale to vzhledem k životnosti letadla není tak problematické.
2) Předělat křídla a přední část trupu (uchycení motorů, zvýšení podvozku)
Pokud to Boeing tak udělá, tak bych si měla pak najít nějakého dobrého amerického právníka a chtít procenta, ne?
Podle mne je cesta dvojí:
1) vložit před křídla ještě jeden segment trupu.
Znamená to sice předělání celé kabeláže, ale to vzhledem k životnosti letadla není tak problematické.
2) Předělat křídla a přední část trupu (uchycení motorů, zvýšení podvozku)
Pokud to Boeing tak udělá, tak bych si měla pak najít nějakého dobrého amerického právníka a chtít procenta, ne?
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8914
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing 737 MAX
Zátěž v zadku nic neřeší - problém v tom, že u MAX jsou motory "výš" než u NG, a tím je i výše i působiště tahu.
Náhrada motoru jiným typem není řešení, MAX vznikl právě instalací nového, úspornějšího, motoru na drak NGčka. A úspornější motory mají dmychadlo o větším průměru ... což je primární zdroj obtíží. Pod A-320 se vejdou, pod B-737NG ne.
Woxia
Bohužel nedostaneš nic
Zvýšení podvozku znamená i jinou polohu kabiny vůči zemi, a tím i nutnost přeškolení pilotů ... tedy přesně to, čemu se chtěl Boeing vyhnout. Přeškolení znamená náklady - finanční i časové.
Náhrada motoru jiným typem není řešení, MAX vznikl právě instalací nového, úspornějšího, motoru na drak NGčka. A úspornější motory mají dmychadlo o větším průměru ... což je primární zdroj obtíží. Pod A-320 se vejdou, pod B-737NG ne.
Woxia
Bohužel nedostaneš nic
Zvýšení podvozku znamená i jinou polohu kabiny vůči zemi, a tím i nutnost přeškolení pilotů ... tedy přesně to, čemu se chtěl Boeing vyhnout. Přeškolení znamená náklady - finanční i časové.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Boeing 737 MAX
Ale přeškolení pilotů je už stejně nevyhnutelné. Kdyby byli chytřejší a spočítali si to, tak neblbnou s úpravou sw. Vždyť se každý s tím teď bude bát lítat.
Prostě ta konstrukce je špatná a nemůže to dobře fungovat. Určitě asi chápeš, jestli by je pustili do vzduchu, tak během pár měsíců další zase spadne.
Vypočítat se může cokoliv, ale reálné podmínky se nasimulovat nedají.
https://i.stack.imgur.com/lc3kU.jpg
Prostě ta konstrukce je špatná a nemůže to dobře fungovat. Určitě asi chápeš, jestli by je pustili do vzduchu, tak během pár měsíců další zase spadne.
Vypočítat se může cokoliv, ale reálné podmínky se nasimulovat nedají.
https://i.stack.imgur.com/lc3kU.jpg
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8914
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Boeing 737 MAX
Ale ano, s tím souhlasím. Bez klasického přeškolení to už teď nepůjde.
Ale zvyšovat podvozek znamená konstruovat nové letadlo = další 3 roky v ...
Mimochodem, na tom obrázku je porovnání A320 s B737 Classic. Už tam je vidět, že se Boeing "potýkal" s konstrukcí B-737 původně určenou pro motory P&W JT8 s malým obtokovým poměrem.
U Classic to vyřešili tím "trojúhelníkovým" vstupem vzduchu, ale u NG už museli podvozek zvyšovat. A dost to vývoj zdrželo.
U 4. generace (MAX), kdy přišel motor s opět větším obtokem, to chtěli opět řešit bez nutnosti přestavět celý drak. A tak zkrátily ty pylony a motory "zvedli".
Ono by to ničemu nevadilo, pokud by nechtěli současně zachovat přechod pilotů bez kompletního přeškolení. MAX sám o sobě nebezpečný není, nebezpečné je, že piloti, co s ním létají, to v některých případech neumí ... nejsou dostatečně vyškolení.
Pokud by Boeing akceptoval, že se letové vlastnosti NG a MAX liší a piloti byli řádně přeškolení na "nový" typ, nic se nejspíš nestalo a MAXy létaly vesele dál.
Ale zvyšovat podvozek znamená konstruovat nové letadlo = další 3 roky v ...
Mimochodem, na tom obrázku je porovnání A320 s B737 Classic. Už tam je vidět, že se Boeing "potýkal" s konstrukcí B-737 původně určenou pro motory P&W JT8 s malým obtokovým poměrem.
U Classic to vyřešili tím "trojúhelníkovým" vstupem vzduchu, ale u NG už museli podvozek zvyšovat. A dost to vývoj zdrželo.
U 4. generace (MAX), kdy přišel motor s opět větším obtokem, to chtěli opět řešit bez nutnosti přestavět celý drak. A tak zkrátily ty pylony a motory "zvedli".
Ono by to ničemu nevadilo, pokud by nechtěli současně zachovat přechod pilotů bez kompletního přeškolení. MAX sám o sobě nebezpečný není, nebezpečné je, že piloti, co s ním létají, to v některých případech neumí ... nejsou dostatečně vyškolení.
Pokud by Boeing akceptoval, že se letové vlastnosti NG a MAX liší a piloti byli řádně přeškolení na "nový" typ, nic se nejspíš nestalo a MAXy létaly vesele dál.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Boeing 737 MAX
V tomto se budeme spolu zásadně ideově rozcházet. Letadlo, které při změně rychlosti letounu, náklonu či i změny větru musí zásadně měnit své aerodynamické charakteristiky nikdy nemůže splňovat stejnou úroveň bezpečnosti, jakou mají ostatní letouny.Skeptik píše: ↑19 led 2020, 04:45MAX sám o sobě nebezpečný není, nebezpečné je, že piloti, co s ním létají, to v některých případech neumí ... nejsou dostatečně vyškolení.
Pokud by Boeing akceptoval, že se letové vlastnosti NG a MAX liší a piloti byli řádně přeškolení na "nový" typ, nic se nejspíš nestalo a MAXy létaly vesele dál.
Když bych to zkusila hodně zjednodušit, tak to je úplně to samé, jako srovnání s jednookruhovými a dvouokruhovými brzdami. K tomu známá tvrdila, že když jim u jednoho kola praskla hadička/těsnění, tak to auto v podstatě nebrzdilo (i když by jen účinnek brzd měl být poloviční). Když jsem se na to ptala, co je na tom pravdy, tak mi bylo řečeno, že sice brzdový válec je z dúvodu nákladů jednočinný, ale dvojčinnost je zabezpečena gumičkou, která při výpadku jednoho okruhu zpravidla odejde (opotřebení, tlak). Samozřejmě to neudělá u nového auta, ale až po nějakém nájezdu.
V případě, že sw může zasáhnout do letové obálky bez vědomí pilota, ztrácí pilot kontinuitu a v letadle velmi často nebývá dostatečný počet sekund k analyzování a vyřešení situace. Strojníci nestačí nalistovat v manuálech požadovaný postup - a to vůbec nehovořím o tom, co se stane, když to podle něj nebude fungovat. Piloti se budou snažit danou situaci vyřešit, ale to by museli mít plnou vládu nad letadlem a čas na přenastavení jeho prvků po vyřazení jeho sw, což je v případě, že letoun je konstruován jako přirozeně nestabilní - což podle mne 737 MAX je - vyvolává otázky, jestli je to vůbec reálně bezpečně uřiditelné (tj. nejen pro špičkové zkušební piloty).
Historie nám ukazuje, že tato rovnice platí. Tj. úroveň a schopnosti pilotů == nároky na řízení letounu.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 624
- Registrován: 07 úno 2017, 22:25
Re: Boeing 737 MAX
Prosim ta mohla by si rozviest termin-pri zmene,,,,,zasadne menit svoje aerodinamicke charakteristiky?